Nyåret Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Hei. Denne saken gjelder en kammerat av meg. Har et spørsmål om angreretten ved internettsalg. Han har bedt selger om å sende angrettskjema, men det gjorde han ikke. Selger mente at produktet sannsynligvis kunne returernes via produktkjøpsloven, så lenge "pakka ikke er revet i stykker." Definisjonen av "revet i stykker" kan variere. Og for sikkerhesskyld hadde det da vært best om selger hadde sendt angrettskjemaet. Spørmålet er derfor: Hvis man som privatkunde spør om angrettskjema hos selger, er selger da pliktig til å oppgi angrettskjemaet? Takk for svar. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Selger skal sende over angrerettskjema når du kjøper noe, eller gjøre angrerettskjemaet tilgjengelig for deg som kunde senest når du får produktet. Produktkjøpsloven har eg ikke hørt om før. Hva er det? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Man trenger ikke å bruke angrerett-skjermaet for å angre kjøpet, så vidt jeg vet. Bare gi beskjed skriftlig. 2-ukers fristen begynner å løpe fra man har mottatt både varen og skjemaet. Fristen utvides når han ikke har fått skjemaet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå