Morgens Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg er ute på veldig dypt hav nå, håper noen kan hjelpe meg med noe jeg ikke får til. Men skjønner er langt utenfor det jeg skal gjøre. Svigermor bygger nytt hus, et kamera tar bilde hvert minutt med filnavn som dette: Schedule_20160603-114433.jpg Schedule_20160603-114533.jpg osv. (* ved boot av kamera osv. endres "sekundet" bildet blir tatt og dermed filnavnet.) Disse ligger på en PC m/FTP som står hos naboen som har utsikt til tomten. Alt lastes opp i en katalog. Så kommer det står spørsmålet: Jeg ønsker å laste opp 1 bilde hver time til en "webserver" som kan nås via internett, slik at svigermor kan følge med fremdriften. Er dette mulig å automatisere på en enkel måte? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Gitt at du har mappen tilgjengelig på web-serveren så kan du bruke PHP f.eks. til å finne det nyeste bildet http://stackoverflow.com/questions/1491020/php-get-the-latest-file-addition-in-a-directory 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 Takk, jeg kan teste om jeg får til dette. De har jo Microsoft sin webserver som std. i Windows 10. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Du finner garantert tilsvarende kode for C# eller lignede. 1 Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Ingen grunn til å finne sist endrede fil når bildene ligger med fin alfabetisk sortérbar timestamp slik som der. Hent listen over filer i mappa, filtrér på filnavn om annet søppel kan havne der, sortér alfabetisk, ta den siste. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 4. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2016 Takk bolt, det høres jo veldig enkelt ut. Noen forslag til hvordan jeg får automatisert det? Hver time... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå