dovemana Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg har nå 6 fag som jeg ikke har bestått. 2 er fra 2. studie året, og 4. er fra 3. studie året. Men alle 6 har jeg vært registrert til i løpet av dette(3. studieåret, høst og vår) men levert blankt alle ganger. Så det har forplantet seg veldig, og planen min er å ta alle de 6 eksamenen til august nå.Jeg har vært gjennom pensum til samtlige av de fagene, 2 ganger, så jeg kan alt det grunnleggende en må kunne. Men har i alle tilfellene jeg skulle tatt eksamenen ikke vært gjennom en skikkelig eksamens forbedredelse. Det er det jeg tenker å bruke sommeneren påSpørsmålet mitt er om faktisk jeg kan ta 6 konteekesamener. På innsida så står at det at så lenge du har møtt opp og stryket har du mulighet til å ta konten i det faget, men det står ingenting om en øvre grense. Og jeg ikke vet på forhånd når eksamene blir gjennomført så jeg vil ikke finne ut 2 uker før at jeg ikke kan ta en av de 6 eksamene fordi den krasjer med en annen eller at jeg har overskridet en øvre grense.Så ja, er det mulig for meg å ta 6 konteeksamener til august, finnes det en grense? Lenke til kommentar
eiik Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Vet ikke om det er noe grense på antall konteeksamner du kan ta samme sommer. Men sannsynligheten for at minst to av eksamenene dine lander på samme dato er ganske stor, da konteeksamenene blir avholdt over en periode på to uker Lenke til kommentar
operg Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 NTNU prøver vel i utgangspunktet å hindre kollisjoner -- det er jo derfor eksamensdatoene blir offentliggjort så sent. Hvis du har seks konteeksamener tror jeg imidlertid det kan bli vanskelig for NTNU å hindre kollisjoner, men du kan være heldig. Ville tatt kontakt med noen på NTNU om dette -- kanskje det er en mulighet å få omgjort noen skriftlige konter til muntlige (siden de kan arrangeres på tidspunkt som passer for deg). Lenke til kommentar
dovemana Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 Vet ikke om det er noe grense på antall konteeksamner du kan ta samme sommer. Men sannsynligheten for at minst to av eksamenene dine lander på samme dato er ganske stor, da konteeksamenene blir avholdt over en periode på to uker Ja, det er det som bekymrer meg. Men en jeg kjenner tok en kont i fjor som som begynte senere på dagen, og det var en skriftlig eksamen. I motsetning til alle ordninære eksamener som begynner kl 9.00 om morgenen. Tror du det blir da mulig å ta to eksamener på samme dag, en fra 9-13 og en fra kanksje 15-19? Lenke til kommentar
eiik Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Vet ikke om det er noe grense på antall konteeksamner du kan ta samme sommer. Men sannsynligheten for at minst to av eksamenene dine lander på samme dato er ganske stor, da konteeksamenene blir avholdt over en periode på to uker Ja, det er det som bekymrer meg. Men en jeg kjenner tok en kont i fjor som som begynte senere på dagen, og det var en skriftlig eksamen. I motsetning til alle ordninære eksamener som begynner kl 9.00 om morgenen. Tror du det blir da mulig å ta to eksamener på samme dag, en fra 9-13 og en fra kanksje 15-19? Jeg ser av tidligere kontinuasjonseksamener i noen av mine emner at de kan bli lagt senere på dagen (15:00-19:00), så det er en mulighet som du sier. Men som operg skriver så kan det nok være lurt å ta kontakt med NTNU for å finne ut av hvordan det best kan løses. Lenke til kommentar
dovemana Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 Vet ikke om det er noe grense på antall konteeksamner du kan ta samme sommer. Men sannsynligheten for at minst to av eksamenene dine lander på samme dato er ganske stor, da konteeksamenene blir avholdt over en periode på to uker Ja, det er det som bekymrer meg. Men en jeg kjenner tok en kont i fjor som som begynte senere på dagen, og det var en skriftlig eksamen. I motsetning til alle ordninære eksamener som begynner kl 9.00 om morgenen. Tror du det blir da mulig å ta to eksamener på samme dag, en fra 9-13 og en fra kanksje 15-19? Jeg ser av tidligere kontinuasjonseksamener i noen av mine emner at de kan bli lagt senere på dagen (15:00-19:00), så det er en mulighet som du sier. Men som operg skriver så kan det nok være lurt å ta kontakt med NTNU for å finne ut av hvordan det best kan løses. Skal gjøre det men nøler litt. Tror du de blir forbannet over at de må gå gjennom så mye styr for 1 student? Jeg vet at jeg har gravd meg selv inni et stort hull. Jeg har bare lyst til å blir ferdig med alt jeg ligger bak på en gang for alt og bare begynne rett på 4. år nå til høsten med god samvittighet, jeg kan det stoffet, må bare øve mye. Lenke til kommentar
operg Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Det er ikke ditt ansvar å bry seg om hva de blir forbannet over. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Vet ikke om det er noe grense på antall konteeksamner du kan ta samme sommer. Men sannsynligheten for at minst to av eksamenene dine lander på samme dato er ganske stor, da konteeksamenene blir avholdt over en periode på to uker Ja, det er det som bekymrer meg. Men en jeg kjenner tok en kont i fjor som som begynte senere på dagen, og det var en skriftlig eksamen. I motsetning til alle ordninære eksamener som begynner kl 9.00 om morgenen. Tror du det blir da mulig å ta to eksamener på samme dag, en fra 9-13 og en fra kanksje 15-19? Jeg ser av tidligere kontinuasjonseksamener i noen av mine emner at de kan bli lagt senere på dagen (15:00-19:00), så det er en mulighet som du sier. Men som operg skriver så kan det nok være lurt å ta kontakt med NTNU for å finne ut av hvordan det best kan løses. Skal gjøre det men nøler litt. Tror du de blir forbannet over at de må gå gjennom så mye styr for 1 student? Jeg vet at jeg har gravd meg selv inni et stort hull. Jeg har bare lyst til å blir ferdig med alt jeg ligger bak på en gang for alt og bare begynne rett på 4. år nå til høsten med god samvittighet, jeg kan det stoffet, må bare øve mye. Ikke utenkelig at de vil synes du er en problematisk og kjip type, men hva så? Administrasjonen i NTNU er stor, tror neppe det har noen nevneverdig konsekvens om du er vagt mislikt. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå