PandaSS Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Slik lyder min muntlige eksamensoppgave i IT2. Spørsmålet mitt er; Er det noen som kan hjelpe meg å løse denne oppgaven? IT er mitt dårligste fag, så det var det verste jeg kunne kommet opp i... Her er oppgaven: Bergen Klatreklubb ønsker å videreutvikle nettsteet sitt og gjøre det mer moderne. I områdene rundt Bergen finnes det mange klatrefelt som brukes aktivt av klatrere i Bergen Klatreklubb. På åpningssiden skal det ligge en bildekarusell som viser bilder fra ulike klatrefelt i områdene rundt Bergen. Når brukeren klikker på et bilde skal dt spilles av en passende lyd før brukeren sendes til en ny med informasjon om det valgte klatrefeltet Her er det viktig å få med hvor feltet ligger, avstand til Bergen og hvilket nivå klatrerutene er på. Du kan begrense antall bilder til 3, men det skal være lett å utvide dette. Det må være mulig å navigere fra den enkelte informasjonsside og tilbake til bildekarusellen. Klatrefeltene ligger i ulik avstand fra Bergen og kjøretiden varierer. Når flere kjører sammen er det vanlig at passasjerene betaler sjåføren for turen. Betalingen avhenger både av avstanden og antall passasjerer i bilen. Klatreklubben ønsker seg en applikasjon der klatrerne kan finne både avstand og kjøretid til de ulike feltene fra Bergen sentrum og internt mellom de ulike feltene, samt hva de ulike passasjerene skal betale. Brukeren skal kunne velge inntil to ulike klatrefelt og antall passasjerer i bilen, for så å få en tilbakemelding i forhold til avstand, kjøretid og pris pr passasjer. Tilbakemeldingen skal inneholde infomasjon om hver enkelt kjøreetappe og en oppsummering. Det skal vises bilder fra klatrefeltene som er valgt. Du kan regne med en gjennomsnittshastighet på 60 km/t og en kjøregodtgjørelse på 3 kr/km. Applikasjonen på utvikles på en slik måte at den lett kan utvides med flere klatrefelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg forstår ikke helt åssen dette skal løses - jeg syntes tydelig du skrev at dette er en muntlig oppgave? Skal du forklare hvordan du går frem for å løse den? Skal du programmere på stedet mens sensor evaluerer? Hadde vært greit med litt innsikt her.Og ikke minst: hva har du kommet frem til så langt? Er du som skal løse oppgaven, ikke vi, så hadde vært fint om du viser hva du har så langt. Lenke til kommentar
PandaSS Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Jeg forstår ikke helt åssen dette skal løses - jeg syntes tydelig du skrev at dette er en muntlig oppgave? Skal du forklare hvordan du går frem for å løse den? Skal du programmere på stedet mens sensor evaluerer? Hadde vært greit med litt innsikt her. Og ikke minst: hva har du kommet frem til så langt? Er du som skal løse oppgaven, ikke vi, så hadde vært fint om du viser hva du har så langt. Hei. Var litt mangel på info ser jeg nå.. Men det er 3 oppgaver til selve oppgaveteksten: 1. Planlegging: Lag planleggingsdokumenter for å utvikle applikasjonen som er beskrevet i oppgaven. (Det er dette jeg har begynt på). Pass på å få med hele prosessen, fra kravspesifikasjon til testing. Alle valg du tar skal begrunnes og dokumenteres. Tar du egne forutsetninger/begrensninger må disse komme tydelig fram i denne delen. 2. Programmering: Utvikle applikasjonen ut fra planleggingsdokumentet i oppgave 1 og slik den er beskrevet i oppgaveteksten. 3. Multimedieutvikling: Lag bildekarusellen som skal ligge på åpningssiden. Oppgaven skal løses på forhånd slik at man kan presentere for sensor hva man har gjort. Det jeg ser positivt på her er at jeg har 96 timer med forberedelse, da det skal presenteres på tirsdag Bildet er vedleggene til eksamen Endret 3. juni 2016 av PandaSS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå