Deinielsen Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Hvordan fjerner underlinen under linkene, husker ikke hva jeg har gjort før, så lenge siden sist!? Å lagre skrifta som bilde er ikke et aktuelt svar på denne Må helst ha svar så fort så mulig, så ikke nøl med å svare hvis dere vet hva som skal til ! :-) Endret 23. november 2003 av Deinielsen Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Du kan bruke CSS: a{ text-decoration:none; } Denne snutten kan du enten legge i en egen CSS fil eller direkte legge den til i siden din slik: <style> a{ text-decoration:none; } </style> Dersom du legger den inn i en CSS fil så legger du denne linjen i html-filen: <html> <head> ...... <link rel="stylesheet" type="text/css" href="Sti til CSS file" /> </head> ...... Det er lurest å legge all CSS kode i en egen fil slik at det blir lettere å vedlikeholde sidene dine senere. EDiT: Det skal selvfølgelig være "none" og ikke "underline". Godt observert Torbjørn :-) Håper det hjalp. mvh dacourt Endret 23. november 2003 av dacourt Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 A:link { text-decoration: none; } Lenke til kommentar
Deinielsen Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 hm, får ikke til det der css stylen, har allerede kommet svært langt på sida uten det, derfor litt vanskelig å putte den inn nå! Er det ingen kode eller option i Macromedia MX til å fikse dette da? Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Du har sikkert lagt det inn på feil sted i koden. <html> <head> <style> a{ text-decoration:underline; } </style> </head> <body> Innhold </body> </html> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Denne legger jeg i <head>en. Funker for meg: <STYLE> <!-- A { text-decoration: none } --> </STYLE> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 hvorfor svarer over halvparten at han skal ha "underline" som text-decoration når han vil fjerne streken under? *forvirret* Deinielsen: det har ingenting med saken å gjøre hvor langt du har kommer uten bruke det. du kan da legge inn styles når du vil? Lenke til kommentar
Deinielsen Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 aah, der fikk jeg det til, la den jo i bodyen jeg! : Takk for svarene ! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Følgende kan brukes: text-decoration: none, undeline, overline, line-through, og det skal være mulig bruke blink, men jeg har ikke fått den til! Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 hvorfor svarer over halvparten at han skal ha "underline" som text-decoration når han vil fjerne streken under? *forvirret* *plystre, plystre*ctrl+c, ctrl+v*plystre videre, trallala* *grin* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå