blutut Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Kjedelig for oss som venter dersom forsinkelse. Samtidig er det jo viktig at de adresserer problemer og ikke sender ut et uferdig produkt. Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Vel du leser innlegget mitt feil mister Søyland. Spar meg for anklagene om å besylde andre for å være uforsiktig. Jeg snakket om meg, min bruksmåte og erfaringer. Selvføgelig kan en være uheldig å få riper selv om en er forsiktig. Det vet jo alle. Jeg sier bare at jeg har lyktes med å holde mine skjermer ripefrie. Jeg er forsiktig fordi jeg vet at tlf ripes. Og jeg velger heller ikke min mobil på bakgrunn av en "billig" test på Youtube eller Dinside for den del. Den eneste testen som gjelder for meg er min egen. Er skjermen til Note 7 mer utsatt for riper og dette blir plagsomt så går jeg muligens for en tlf fra en annen produsent ved neste kjøp. Jeg har en S7 som er ripefri. Min sønn har en S7 Edge med noen små riper. Jeg har vært forsiktig. Har han ? Det vet jeg rett og slett ikke. Holder meg foreløpig til Samsung da disse tlf etter min mening er overlegen andre. Ok, du mener jeg leser ditt innlegg feil - og endog (skrekk og gru for en skrekkelig fyr jeg er) mener jeg beskylder deg for å mene at andre er ansvarlige for ripene de får på sine telefoner? Hehe, ok, det mener jeg er en ansvarsfraskrivelse av dimensjoner fra nettopp deg! I et forum som dette kommer det lite ut av mellompersonlige uenigheter, men siden uenigheten her faktisk gjelder om det er ens personlige ansvar om det kommer riper på en skjerm eller ikke, så velger jeg å forfølge ditt utsagn ytterligere - for å oppklare. Ok vi begynner med et sitat fra deg som er innledningen til det jeg sa til deg: Sitat deg: "Har en S7 selv og en Note 7 i bestilling. Aldri plaget med riper. Det handler om å ta vare på ting. Unngår alltid å ha noe i lommen sammen med mobilen." Hvis dette er en monolog til deg selv - der du snakker til seg selv og minner deg på at du selv må være forsiktig slik at du ikke lager riper på skjerm grunnet du aldri må ha noe i lommen ...? Eh, hmmm ... Eller? Hvis det jeg siterer IKKE er til deg selv, så er det vel til alle der ANDRE som er uforsiktige - som i ditt eksempel har saker i lommen som lager riper - og derved har seg selv å takke dersom de får riper? Hvis dette VAR ment som et slags "note to self", så trenger vel ikke alle vi andre som mener at skjermen muligens er hovedsynderen trekkes inn i din monolog, eller? Hvis din uttalelse derimot IKKE var ment til utelukkende deg selv, så var den vel som et forsvar for selve skjermen - at den er da uskyldig tredjepart i det hele - og at dette handler om brukerfeil tuftet på lommerusk som lager riper? Kan du være grei å oppklare for meg hvordan din uttalelse kan leses som annet enn at du tar skjermen i forsvar, og sier at ripene skyldes at noen/alle/spesielt de med Note7/inklusive tester og omtaler (degradert/rakket ned på av deg som billige tester på YouTube/DinSide) er brukerrelaterte? Og da med trykk på lommerusk og det slikt kan påføre en skjødesløs bruker av riper på skjermer? Eller skal jeg ta offerrollen som deg og med sytestemme si: Ææææ, jobber du for Samsung kanskje siden du på død og liv skal ha ripeansvaret over på den uforsiktige forbruker? Eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Vel du leser innlegget mitt feil mister Søyland. Spar meg for anklagene om å besylde andre for å være uforsiktig. Jeg snakket om meg, min bruksmåte og erfaringer. Selvføgelig kan en være uheldig å få riper selv om en er forsiktig. Det vet jo alle. Jeg sier bare at jeg har lyktes med å holde mine skjermer ripefrie. Jeg er forsiktig fordi jeg vet at tlf ripes. Og jeg velger heller ikke min mobil på bakgrunn av en "billig" test på Youtube eller Dinside for den del. Den eneste testen som gjelder for meg er min egen. Er skjermen til Note 7 mer utsatt for riper og dette blir plagsomt så går jeg muligens for en tlf fra en annen produsent ved neste kjøp. Jeg har en S7 som er ripefri. Min sønn har en S7 Edge med noen små riper. Jeg har vært forsiktig. Har han ? Det vet jeg rett og slett ikke. Holder meg foreløpig til Samsung da disse tlf etter min mening er overlegen andre. Ok, du mener jeg leser ditt innlegg feil - og endog (skrekk og gru for en skrekkelig fyr jeg er) mener jeg beskylder deg for å mene at andre er ansvarlige for ripene de får på sine telefoner? Hehe, ok, det mener jeg er en ansvarsfraskrivelse av dimensjoner fra nettopp deg! I et forum som dette kommer det lite ut av mellompersonlige uenigheter, men siden uenigheten her faktisk gjelder om det er ens personlige ansvar om det kommer riper på en skjerm eller ikke, så velger jeg å forfølge ditt utsagn ytterligere - for å oppklare. Ok vi begynner med et sitat fra deg som er innledningen til det jeg sa til deg: Sitat deg: "Har en S7 selv og en Note 7 i bestilling. Aldri plaget med riper. Det handler om å ta vare på ting. Unngår alltid å ha noe i lommen sammen med mobilen." Hvis dette er en monolog til deg selv - der du snakker til seg selv og minner deg på at du selv må være forsiktig slik at du ikke lager riper på skjerm grunnet du aldri må ha noe i lommen ...? Eh, hmmm ... Eller? Hvis det jeg siterer IKKE er til deg selv, så er det vel til alle der ANDRE som er uforsiktige - som i ditt eksempel har saker i lommen som lager riper - og derved har seg selv å takke dersom de får riper? Hvis dette VAR ment som et slags "note to self", så trenger vel ikke alle vi andre som mener at skjermen muligens er hovedsynderen trekkes inn i din monolog, eller? Hvis din uttalelse derimot IKKE var ment til utelukkende deg selv, så var den vel som et forsvar for selve skjermen - at den er da uskyldig tredjepart i det hele - og at dette handler om brukerfeil tuftet på lommerusk som lager riper? Kan du være grei å oppklare for meg hvordan din uttalelse kan leses som annet enn at du tar skjermen i forsvar, og sier at ripene skyldes at noen/alle/spesielt de med Note7/inklusive tester og omtaler (degradert/rakket ned på av deg som billige tester på YouTube/DinSide) er brukerrelaterte? Og da med trykk på lommerusk og det slikt kan påføre en skjødesløs bruker av riper på skjermer? Eller skal jeg ta offerrollen som deg og med sytestemme si: Ææææ, jobber du for Samsung kanskje siden du på død og liv skal ha ripeansvaret over på den uforsiktige forbruker? Eller er jeg helt på jordet? Vi har hørt dine meninger nå men det holder med en gang nå er det bare pinlig kjedelig. At du ikke vil ha denne er helt greit men tror de fleste her inne gir faen uansett hva du velger å gjøre/ikke kjøpe ok... 1 Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Vel du leser innlegget mitt feil mister Søyland. Spar meg for anklagene om å besylde andre for å være uforsiktig. Jeg snakket om meg, min bruksmåte og erfaringer. Selvføgelig kan en være uheldig å få riper selv om en er forsiktig. Det vet jo alle. Jeg sier bare at jeg har lyktes med å holde mine skjermer ripefrie. Jeg er forsiktig fordi jeg vet at tlf ripes. Og jeg velger heller ikke min mobil på bakgrunn av en "billig" test på Youtube eller Dinside for den del. Den eneste testen som gjelder for meg er min egen. Er skjermen til Note 7 mer utsatt for riper og dette blir plagsomt så går jeg muligens for en tlf fra en annen produsent ved neste kjøp. Jeg har en S7 som er ripefri. Min sønn har en S7 Edge med noen små riper. Jeg har vært forsiktig. Har han ? Det vet jeg rett og slett ikke. Holder meg foreløpig til Samsung da disse tlf etter min mening er overlegen andre. Ok, du mener jeg leser ditt innlegg feil - og endog (skrekk og gru for en skrekkelig fyr jeg er) mener jeg beskylder deg for å mene at andre er ansvarlige for ripene de får på sine telefoner? Hehe, ok, det mener jeg er en ansvarsfraskrivelse av dimensjoner fra nettopp deg! I et forum som dette kommer det lite ut av mellompersonlige uenigheter, men siden uenigheten her faktisk gjelder om det er ens personlige ansvar om det kommer riper på en skjerm eller ikke, så velger jeg å forfølge ditt utsagn ytterligere - for å oppklare. Ok vi begynner med et sitat fra deg som er innledningen til det jeg sa til deg: Sitat deg: "Har en S7 selv og en Note 7 i bestilling. Aldri plaget med riper. Det handler om å ta vare på ting. Unngår alltid å ha noe i lommen sammen med mobilen." Hvis dette er en monolog til deg selv - der du snakker til seg selv og minner deg på at du selv må være forsiktig slik at du ikke lager riper på skjerm grunnet du aldri må ha noe i lommen ...? Eh, hmmm ... Eller? Hvis det jeg siterer IKKE er til deg selv, så er det vel til alle der ANDRE som er uforsiktige - som i ditt eksempel har saker i lommen som lager riper - og derved har seg selv å takke dersom de får riper? Hvis dette VAR ment som et slags "note to self", så trenger vel ikke alle vi andre som mener at skjermen muligens er hovedsynderen trekkes inn i din monolog, eller? Hvis din uttalelse derimot IKKE var ment til utelukkende deg selv, så var den vel som et forsvar for selve skjermen - at den er da uskyldig tredjepart i det hele - og at dette handler om brukerfeil tuftet på lommerusk som lager riper? Kan du være grei å oppklare for meg hvordan din uttalelse kan leses som annet enn at du tar skjermen i forsvar, og sier at ripene skyldes at noen/alle/spesielt de med Note7/inklusive tester og omtaler (degradert/rakket ned på av deg som billige tester på YouTube/DinSide) er brukerrelaterte? Og da med trykk på lommerusk og det slikt kan påføre en skjødesløs bruker av riper på skjermer? Eller skal jeg ta offerrollen som deg og med sytestemme si: Ææææ, jobber du for Samsung kanskje siden du på død og liv skal ha ripeansvaret over på den uforsiktige forbruker? Eller er jeg helt på jordet? Vi har hørt dine meninger nå men det holder med en gang nå er det bare pinlig kjedelig. At du ikke vil ha denne er helt greit men tror de fleste her inne gir faen uansett hva du velger å gjøre/ikke kjøpe ok... Ok - så det er pinlig og/eller kjedelig når en forsøker å klarlegge om skjermen på denne rett og slett ikke er god nok - eller om riper i skjermen skyldes uforsiktighet fra forbruker? Lenke til kommentar
euphoria. Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Da foreslår jeg at vi avslutter NM i unødvendig sitering... ;-) 5 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Har lagt til noe flere linker/info i første post. Bl.a. denne nå nettopp, som handler om 3part ekstra utstyr http://www.androidheadlines.com/2016/08/top-20-accessories-samsung-galaxy-note-7.html Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 http://itavisen.no/2016/09/02/dette-er-samsungs-hemmelige-galaxy-note-7-planer/ Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Blir helt oppgitt. Da blir det litt over 2,5 måneder med lånetelefon fra elkjøp for meg, da min note 4 tok kveld. Helt forferdelig telefon å bruke og når jeg nå i tillegg må vente til midten av oktober frister det å bestille en annen telefon... Men nå har eg jo bestilt deksel og skjermbeskytter fra amazon... Håper virkelig at samsung får fart på dette greiene! Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Skulle ønske vi hadde fått vite hva som skjer med de som har forhåndsbestilt her i Norge. Men det er vel "scramble all people" tid nå hos leverandører/butikker for å få litt mer håndfast informasjon fra Samsung. https://news.samsung.com/global/statement-on-galaxy-note7 Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Hva tenker dere om dette? "Dette skjer for norske kunder De som allerede har kjøpt en Note 7 eller venter, får følgende tilbud (prisene er oppført i norsk, svensk, dansk og euro-valuta): Om du ønsker å vente på Note 7: 500 kroner verdisertifikat som kan brukes til å handle Samsung-tilbehør, wearables eller VR-utstyr Kunder som ønsker å endre ordren til en Galaxy S7 eller S7 edge får 500 kroner til å bruke på de samme tingene, når de kommer for å hente S7 eller S7 edge «Vi tror kundene vil bli veldig fornøyde med denne løsningen. Dette gir samtidig en utmerket mulighet til å selge dem ekstra tilbehør,» avslutter brevet." http://itavisen.no/2016/09/02/dette-er-samsungs-hemmelige-galaxy-note-7-planer/ Endret 2. september 2016 av Nysgjerrigperen Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Hva tenker dere om dette? "Dette skjer for norske kunder De som allerede har kjøpt en Note 7 eller venter, får følgende tilbud (prisene er oppført i norsk, svensk, dansk og euro-valuta): Om du ønsker å vente på Note 7: 500 kroner verdisertifikat som kan brukes til å handle Samsung-tilbehør, wearables eller VR-utstyr Kunder som ønsker å endre ordren til en Galaxy S7 eller S7 edge får 500 kroner til å bruke på de samme tingene, når de kommer for å hente S7 eller S7 edge «Vi tror kundene vil bli veldig fornøyde med denne løsningen. Dette gir samtidig en utmerket mulighet til å selge dem ekstra tilbehør,» avslutter brevet." http://itavisen.no/2016/09/02/dette-er-samsungs-hemmelige-galaxy-note-7-planer/ Mnja.. Er vel det jeg tenker om det. 500kr som kompensasjon for å måtte vente, etter sigende, en måneds tid ekstra? Er ikke heeelt på jordet.. Selv om jeg helst ville hatt telefonen "i går".. Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Hva tenker dere om dette? "Dette skjer for norske kunder De som allerede har kjøpt en Note 7 eller venter, får følgende tilbud (prisene er oppført i norsk, svensk, dansk og euro-valuta): Om du ønsker å vente på Note 7: 500 kroner verdisertifikat som kan brukes til å handle Samsung-tilbehør, wearables eller VR-utstyr Kunder som ønsker å endre ordren til en Galaxy S7 eller S7 edge får 500 kroner til å bruke på de samme tingene, når de kommer for å hente S7 eller S7 edge «Vi tror kundene vil bli veldig fornøyde med denne løsningen. Dette gir samtidig en utmerket mulighet til å selge dem ekstra tilbehør,» avslutter brevet." http://itavisen.no/2016/09/02/dette-er-samsungs-hemmelige-galaxy-note-7-planer/ Mnja.. Er vel det jeg tenker om det. 500kr som kompensasjon for å måtte vente, etter sigende, en måneds tid ekstra? Er ikke heeelt på jordet.. Selv om jeg helst ville hatt telefonen "i går".. Må si meg helt enig med deg. Selv om jeg skulle fått 500,- i kontanter ville jeg heller hatt telefonen som planlagt. Men det er ikke så mye vi kan gjøre med det dessverre, så jeg antar at det er bedre enn ingenting Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Om man forhåndsbestiller på Euronics.no, får man med VR-briller på kjøpet.http://www.euronics.no/Produkter/Mobil-GPS/Mobiltelefon/Samsung-Galaxy-Note-7-Black-EUR-MobiltelefonKansellerer min forhåndsbestilling på NetOnNet tror jeg, ettersom de ikke har med VR-briller. Endret 5. september 2016 av Ziiimba Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Fikk melding fra elkjøp om at ny dato for leveringen av min Note 7 blir 26 oktober. Andre som har hørt noe fra butikkene? Lenke til kommentar
-Zenzor- Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Fikk melding fra elkjøp om at ny dato for leveringen av min Note 7 blir 26 oktober. Andre som har hørt noe fra butikkene? Jupp! Jeg fikk både sms og to mail på leveranse av Note 7. Både SMS og en mail med ny vedlagt ordrebekreftelse sier jeg skal få telefonen så tidlig som 1. Oktober. Den andre mailen sier "siste halvdel av oktober". Jeg ønsker å tro på bekreftelsen, men ikke godt å vite om det er å være naiv Lenke til kommentar
Nysgjerrigperen Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) Fikk melding fra elkjøp om at ny dato for leveringen av min Note 7 blir 26 oktober. Andre som har hørt noe fra butikkene? Jupp! Jeg fikk både sms og to mail på leveranse av Note 7. Både SMS og en mail med ny vedlagt ordrebekreftelse sier jeg skal få telefonen så tidlig som 1. Oktober. Den andre mailen sier "siste halvdel av oktober". Jeg ønsker å tro på bekreftelsen, men ikke godt å vite om det er å være naiv Hørte noen snakket om 26-27 september, men hva som skjer da vet jeg ikke. Kanskje gjelder det utlandet eller når butikken får telefonen på lager. Satser på at din bekreftelse stemmer Btw så får jeg 500,- som elektronisk gavekort som kan brukes i alle Elkjøp butikkene. Eller mulighet til å heve kjøpet. Mens jeg vet om en person som bestilte via Telenor som ikke har fått noe info om kompensasjoner til dags dato. Endret 7. september 2016 av Nysgjerrigperen Lenke til kommentar
Chiramii Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) Ser på Samsung sin norske presseside at de sier "Estimert start for leveranse av Galaxy Note7 er i oktober.". Skal sies at for en skuffet sjel som ikke eier tålmodighet så hjelper ikke en så diffus kunngjøring som dette all verden. Har dog forståelse for at markeder som allerede har sluppet telefonen må dekkes først så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Tar selv utgangspunkt i siste halvdel av oktober, så får jeg heller bli positivt overrasket om den skulle komme tidligere. Edit: Samsung kan prise seg selv lykkelig over at Apple's keynote i dag ikke var noe storartet show. Min forhåndsbestilling av Note 7 ligger trygt hos Telenor. Endret 7. september 2016 av Chiramii Lenke til kommentar
-Zenzor- Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Fikk melding fra elkjøp om at ny dato for leveringen av min Note 7 blir 26 oktober. Andre som har hørt noe fra butikkene? Jupp! Jeg fikk både sms og to mail på leveranse av Note 7. Både SMS og en mail med ny vedlagt ordrebekreftelse sier jeg skal få telefonen så tidlig som 1. Oktober. Den andre mailen sier "siste halvdel av oktober". Jeg ønsker å tro på bekreftelsen, men ikke godt å vite om det er å være naiv Nei fankern heller altså! I dag tidlig fikk jeg ny sms om enda en forsinkelse.. Denne gangen til 25. Okt. Fikk melding fra elkjøp om at ny dato for leveringen av min Note 7 blir 26 oktober. Andre som har hørt noe fra butikkene? Jupp! Jeg fikk både sms og to mail på leveranse av Note 7. Både SMS og en mail med ny vedlagt ordrebekreftelse sier jeg skal få telefonen så tidlig som 1. Oktober. Den andre mailen sier "siste halvdel av oktober". Jeg ønsker å tro på bekreftelsen, men ikke godt å vite om det er å være naiv Hørte noen snakket om 26-27 september, men hva som skjer da vet jeg ikke. Kanskje gjelder det utlandet eller når butikken får telefonen på lager. Satser på at din bekreftelse stemmer Btw så får jeg 500,- som elektronisk gavekort som kan brukes i alle Elkjøp butikkene. Eller mulighet til å heve kjøpet. Mens jeg vet om en person som bestilte via Telenor som ikke har fått noe info om kompensasjoner til dags dato. Jeg har også fått sms om gavekort hos Elkjøp ja Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 I går fikk jeg sms og mail om at min blå Note 7 lå på postkontoret 3.10 og ble happy, da det ikke var veldig lang utsettelse, men i dag tidlig kom det sms og mail om at den ble utsatt til 26.10 Da var det rett på chatten til elkjøp for å avbestille, men ombestemte meg mens jeg chattet med dem og valgte å beholde forhåndsbestillingen. Value pakka og brillen var vist på vei alt. Lenke til kommentar
euphoria. Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Mail fra Komplett: "På grunn utsatt lansering av Samsung Galaxy Note 7, har Samsung lyst til å gi deg et gavekort pålydende kr 450,- for bruk i vår nettbutikk. Komplett.no og Samsung beklager det som har skjedd. Leveringsdatoen på ordren din vil oppdateres så snart vi vet noe. Vi takker for din tålmodighet." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå