Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 7 diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle få Samsung Galaxy Note 7 på dagen lanseringen, eller kanskje faktisk et par dager før.

MEN så fikk jeg et nytt svar ifra elkjøp på sms;

Hei! Vi kan desverre ikke levere din ordre xxxx-xxxxxxxx til avtalt tid. Din leveringsdato blir derfor endret til 05.09. Du kan kontakte oss på kundeservice 81532000 om du har noen spørsmål vedrørende din ordre. Mvh Elkjøp

Klassisk "spansk" salgssjefstriks på nettbutikken deres. Om å gjøre å få  så mange som mulig til å forhåndsbestille og håp at ikke alle avbestiller når ny dato kommer. Særlig siden kunden da vet at han tross alt har en forhåndsbestilling inne.   Har vært utsatt for dette en rekke ganger og avbestiller konsekvent. 

Endret av inside_446359
Lenke til kommentar

Usb 3.1 i US, Usb 2.0 i resten av verden (inkl. Norge).

Og - dette ser ikke bra ut: 

Så denne jeg også... Avbestillt Note 7 siden jeg ikke liker å bruke skjermbeskyttere.   Min Note 4 har klart seg helt fint i snart 2 år uten noe annet enn det offisielle beskyttelsesdekselet (kun baksiden og kanter) til Samsung.   Veldig synd at det var en slik trade-off fra Gorilla glass 4 til 5.  På den lyse siden så kommer snart en ny Nexus, men det er ikke noen Note-erstatter.  :(

Lenke til kommentar

Skal bestille denne mobilen, men er ikke helt sikker på fargevalget. Står for min del mellom svart og blå. Ser ut som den blå blir veldig populær men er den virkelig så fin så mange skal ha det til?

Noen som har sett de ulike fargene i egne hender?

Det er jo en smakssak ut i fra de testene jeg har sett i den blåfargen er den lekker kontra sort som begynner å bli veldig kjedelig dette er riktignok min mening.

Lenke til kommentar

Så nettopp denne selv. Utrolig hva iPhone klarer å gjøre med optimalisert software.

Ivrig android fan selv, men lurer på hvorfor det er slik

Dette bunner nok, ganske så riktig som du sier, ned i optimalisert software. Jeg har ikke laget ios-apps tidligere, men hvis man graver seg ganske teknisk ned i dybden på kode, rammeverk/API, og til slutt dens kontakt/kommunikasjon med hardware, så vil de aller fleste erfarne programvareutviklere der ute fortelle deg at "dårlig algoritme" er mye verre enn dårlig hardware.

Sagt på en annen måte: å doble ytelsen på en algoritme kan kreve 10 gangen ytelse i hardware for å oppnå samme resultat.

Eks: (Nå vet jeg ikke om det er slik men...) la oss si at et vanlig/typisk metode-kall i android verden ender opp med å kreve 10 CPU-sykluser (les 10 ting prosessoren skal gjøre), og at dette kallet typisk må gjøres 10 ganger ved åpning av et vilkårlig program.

Da snakker vi 100 CPU-sykluser kun for dette ene kallet (programmer har som regel minst hundrevis/tusenvis (eller millioner, eller titalls... you get the idea...) av metoder som kjøres per minutt, avhengig av typen program). 

Dersom det samme typiske kallet i IOS verden kun ender opp med 8 CPU-sykluser (grunnet et mer direkte og bedre optimalisert rammeverk/API), så snakker vi allerede her en 20% økning (80 sykluser per program) i opplevd ytelse, i snitt, med samme hardware. 

Selv om begge programmene (fra sitt ståsted) er kodet identisk så vil fremdeles IOS-programmet oppleves mer optimalisert.

Nå har jeg ingen referanse til å si at det er eller ikke er slik (antagelig ikke en så drastisk forskjell, men det er ikke urealistisk at teorien fremdeles har noe feste i realiteten).

Det er ingen tvil om at Android-telefonene har flere lag med programvare over hverandre, grunnet leverandørenes egne skall osv. osv.

Men det fine med dette er at som forbruker så behøver vi ikke å forholde oss til dette, og er selvsagt kun opptatt av opplevd ytelse. Som igjen er eneste grunnen til at disse testene er relevante.

Det hjelper ikke å sammenligne "specs mot specs" hvis man vil vite hvilken telefon som yter best i hverdagen. 

(Jeg er forresten også mest glad i Android-universet, men det er på ingen måte direkte avhengig av hvor fort appene starter på telefonen :p

Så lenge de ofte brukte appene jeg trenger raskt, starter raskt. Så er mitt behov møtt på dette punktet.

Dersom jeg skal spille så har jeg uansett en del tid tilgjengelig, og bryr meg fint lite om jeg brukte 1% eller 1.5% av denne tiden på å starte spillet. ;) 

Men da igjen, er jeg oppvokst i den tiden hvor man latet som om man kjørte racerbil-løp med musepekeren mens man ventet på at et spill skulle laste inn :D )

Endret av -Zenzor-
Lenke til kommentar

Ser at det går an å bestille ladedeksel til Note 7... Vil det si at Note 7 ikke støtter trådløs lading uten å måtte kjøpe et ekstra deksel?? Det er i så fall en kraftig nedtur.

Jeg tror dekselet du sikter til er et batterideksel.

Note 7 har trådløs lading på linje med S7

Lenke til kommentar

Flere en meg som har bestilt?

Jeg har bestilt, og skal vist få del 1 av 2 deler 29.08.16(Elkjøp sa at det ville bli sendt i 2 deler når jeg var på telefon med de). Som sikkert er deler som trådløs lader, VR o.l.

Selve mobilen kommer nok et par dager senere.

Kjære kunde

Det er en pakke fra Elkjøp AS med kollinummer CTxxxxxxxxxNO på vei til deg.

Forventet ankomsttid 29. august.

Avsenders referanse : xxxxxxx-xxxx-xx

For å få vite mer om pakken, klikk her: Posten.no 

Hilsen Posten

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Flere en meg som har bestilt?

Jeg har bestilt, og skal vist få del 1 av 2 deler 29.08.16(Elkjøp sa at det ville bli sendt i 2 deler når jeg var på telefon med de). Som sikkert er deler som trådløs lader, VR o.l.

Selve mobilen kommer nok et par dager senere.

Kjære kunde

Det er en pakke fra Elkjøp AS med kollinummer CTxxxxxxxxxNO på vei til deg.

Forventet ankomsttid 29. august.

Avsenders referanse : xxxxxxx-xxxx-xx

For å få vite mer om pakken, klikk her: Posten.no 

Hilsen Posten

Nja du får ikke telefonen før etter 9.9 det er salgslanseringdatoen som må følges av samtlige i Norge står faktisk på Elkjøp sin side også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...