Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 7 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Regner med at den blir levert til alle som har bestilt, men det lover ikke godt hvis du bor i USA . 

 

 

 

Jeg er redd den ender opp å ikke blir levert til noen lengre og alle må i retur nå som flere av de såkalt "sikre" mobilene har begynt å ta fyr:

http://www.theverge.com/2016/10/9/13215728/samsung-galaxy-note-7-third-fire-smoke-inhalation

Lenke til kommentar

 

 

Regner med at den blir levert til alle som har bestilt, men det lover ikke godt hvis du bor i USA . 

 

 

 

Jeg er redd den ender opp å ikke blir levert til noen lengre og alle må i retur nå som flere av de såkalt "sikre" mobilene har begynt å ta fyr:

http://www.theverge.com/2016/10/9/13215728/samsung-galaxy-note-7-third-fire-smoke-inhalation

 

Vet ikke om jeg skal le eller grine.. Håper virkelig at vi får Note 7 med tanke på deksel osv. som er kjøpt og bestilt.

Lenke til kommentar

Galaxy Note 7 er ferdig.. Det føler jeg meg ganske så sikker på. Samsung er ikke lenger tjent med å verken produsere telefonen eller lever den ut til nye kunder/brukere. Om noen har aldri så lyst på telefonen, så vil hvert eneste nye tilfellet av brennende/eksploderende batterier bare trykke rykte og renommeet til Samsung lenger og lenger ned i gjørma.

 

Dette har vært en eneste stor fadese ifra starten av. Samsung forsøkte å redde ansikt ved å være ganske så proaktive og tilbakekalle telefonene relativt raskt, og de skal ha skryt for det. Men når man først tilbakekaller en toppmodell som dette, og leverer ut modeller som er eksplisitt merket som "trygge" og det fremdeles rapporteres om urovekkende mange tilfeller av brennende og eksploderende batterier, og det så kort tid etter at folk har begynt å motta erstatningmodeller så har man virkelig driti på draget.

 

Istedenfor å redde ansikt så har jo Samsung på mange måter klart å legge bensin på bålet. Det er fult mulig at problemstillingen er mindre utbredt nå enn den var før tilbakekallingen, men dette holder jo rett og slett ikke for et selskap som Samsung og amerikanske myndigheter går nok aldri med på enda en tilbakekalling hvorpå de skal forsøke en tredjegang. Telefonen bannlyser ifra de fleste flyselskaper og den blir trolig bannlyst fra hele det amerikanske markedet og det er nok kroken på døra for hele modellen.

 

 

Hva Samsung velger å gjøre vil jo tiden vise. Tipper nok de bare gjør nok en tilbakekalling, gir pengene tilbake og skrinlegger hele telefonen. Hva de skal gjøre for å generere litt positiv PR i et forsøk på å bedre omdømme etter alt dette tullballet er jo ikke godt å si. Dette vil nok henge ved Samsung i lang tid fremover, og vil utvilsomt påvirke lanseringen og salget av de fleste Samsungtelefoner i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Hmm, vurderer å gå fra denne og heller velge S7 Edge.. 

Hva har dere andre gjort, evt tenker å gjøre? :)

 

 

En Galaxy S7 Edge er jo 95% identisk med en Galaxy Note 7, så det er jo et helt åpenbart og naturlig valg for enhver som nå ikke kan anskaffe seg en Note 7. Den primære forskjellen er jo mangelen på S-Pen, og småting som ingen iris scanner, og bittelitt mindre skjerm. Maskinvaren forøvrig er jo faktisk identisk.

 

Men jeg vil tro at mange som nå har ventet på Note 7 såpass lenge har gjort det fordi de ønsker S-Pen, og kanskje ikke har et ønske om å investere i en modell som nå er over 6 mnd gammel selv om maskinvaren er såpass lik som den er.

 

 

Og som Carzas nevner, ved å likevel gi Samsung pengene så sier du jo på mange måter at det er helt greit at de roter til kvalitetskontroller på Note 7 ettersom du gir dem pengene dine likevel. Men det er jo ikke så fryktelig mange alternativer av Androidtelefoner på markedet som klarer å matche en Note 7 / S7 Edge, da måtte det vel blitt modeller som Google Pixel XL, men den kommer vel dessverre ikke til Norge med det første...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Arbeidsgiveren min (noen tusen ansatte) avgjorde i dag at Samsung ikke lengre skal deles ut eller brukes som jobbmobiler lengre, uavhengig av modell, og at støtte for kalender, epost og interne områder/applikasjoner på disse mobilene vil forsvinne første november. Begrunnelsen er at man ikke har tillit til nye modeller fra Samsung og at min arbeidsgiver dermed ikke ønsker å være avhengig av dem som leverandør med dagens situasjon relatert til brannfare på nye modeller. Note 7 er ikke spesifikt nevnt i beskjeden vi har mottatt. Så man stoler åpenbart ikke på at kommende modeller som eksempelvis S8 blir trygg og kutter rett og slett ut Samsung totalt inntil videre.

 

Vi kan i skrivende stund kun bruke Samsung (Samsung S5 og nyere) eller Apple (iPhone 5S og nyere) på jobb da de er eneste modellene som er godkjent av sikkerhetsavdelingen og ingen andre mobiler gir støtte for interne applikasjoner, epost med mer. De jobber nå med å få på plass godkjenning av noen modeller fra HTC og/eller LG, avhengig av hvem som kan levere ønsket antall mobiler snarlig og i henhold til jobbens sikkerhetskrav.

 

Så da blir det å legge bort Samsung S7 Edge for mitt vedkommende og kun bruke iPhone 7 Plus fra november av. Siden jeg egentlig kun bruker iPhone 7 Plus privat og liker å skille jobb- og privatmobilen så kan det hende jeg går for en HTC 10 om den skulle bli tilgjengelig fra arbeidsgiver om en måneds tid, men det er fortsatt synd å legge bort Samsung'en som har fungert helt greit frem til i dag og sikkert vil gjøre det i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Ingenting som tyder på at Note 7 kommer til å komme i en "svært billig" ny utgave :)
Note-serien har vell stort sett holdt seg høyt i pris frem til neste modell har kommet.
 

Kjedelig at S7 også ligger såpass høyt prisen, selv om den er 6mnd gammel.. 
Ligger jo på 7.4k hos de fleste store butikker og det er bare en tusenlapp under Note 7

Lenke til kommentar

Ingenting som tyder på at Note 7 kommer til å komme i en "svært billig" ny utgave :)

Note-serien har vell stort sett holdt seg høyt i pris frem til neste modell har kommet.

 

Kjedelig at S7 også ligger såpass høyt prisen, selv om den er 6mnd gammel.. 

Ligger jo på 7.4k hos de fleste store butikker og det er bare en tusenlapp under Note 7

Han tenkte kanskje på at samsung har stoppet produksjonen av Note 7 midlertidig. http://www.tek.no/artikler/samsung-stanser-produksjonen-av-galaxy-note-7-midlertidig/359056

 

Når de skriver midlertidig så virker det jo som om de skal begynne å produsere igjen og at dette kanskje blir en ny versjon som vi vil få til samme pris eller med et lite mellomlegg. Det kan jo tenkes at det kommer en "Note 7" men under et nytt navn eller noe slikt om en stund.

 

Edit*

Spurte Elkjøp om de hadde noe mer info angående Note 7 og fikk dette som svar:

 

Kunde: Har dere noe mer info angående Note 7?

Elkjøp: Hei «kunde». Vi har fått bekreftet fra Samsung at denne nye tilbakekallingen ikke stemmer. 

Elkjøp: Ny lanseringsdato vil snart meldes offisielt.

 

 

Hva de mener med den "nye" tilbakekallingen vet jeg ikke. 

Endret av Nysgjerrigperen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...