Bleelekwwl Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg vil oppgradere minnet på pc'en, men jeg tror hovedkortet mitt ikke støtter minne med mere hastighet enn PC2100/266MHZ (Det jeg har nå), og jeg har lyst på PC3200/400MHZ. Har en AMD Athlon XP2200+ CPU og har tenkt til å oppgradere den senere, men ikke enda. (Til våren eller no) Skal kjøpe minne neste uke, som sagt helst 400MHZ, men da trenger jeg nytt hovedkort som støtter det. Spørsmålet er: Burde jeg kjøpe nytt hovedkort nå så jeg får kjøpt det minnet jeg ønsker meg, og et som jeg kan bruke med min nåværende prosessor, og som også støtter en bedre prosessor (AMD Athlon XP2600/2700/2800+ o.l) for senere kjøp? P.S. Har ikke så veldig mye penger å bruke. Helst et billig hovedkort. Takker for alle svar og forslag! Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) dersom du har tid nok, bør du først finne ut om det er sikkert at hk ikke støtter bedre ram. sjekk manualen, sjekk hjemmesidene til produsenten. edit: ram koster flesk i disse dager, skal du overklokke? er ikke sikker på om du vil få noe særlig bedre ytelse dersom prosessoren din alikevell kjører 266mhz fsb Endret 23. november 2003 av genesis Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Er ikke 100% sikker på hvilket hovedkort jeg har og det står ikke en dritt i manualen og ettersom jeg ikke vet produsenten av det kan jeg ikke sjekke hjemmesiden dems. :grine: Så bare et sted at det stod "Memory Speed: PC2100", men jeg vet ikke om det er det maksimale som hk støtter. Dette er hva jeg har funnet ut om hk, men utifra dette klarer ihvertfall ikke jeg å se akkurat hvilket kort det er. Er det noen av dere som klarer det? Endret 23. november 2003 av Mortifer Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 bump.. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Forresten, hva må man vite for å være sikker på at et hk passer til din kabinett? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Vil tippe du trenger nytt kabinett også om du skal ha nytt hovedkort. Ferdigpcer som dell,Hp,compaq osv pleier å være vriene å oppgradere. Tenker på atx standarer osv.. Hmm, sjekket en gang til på den linken og ser at hovedkortet er micro atx.. Dette hovedkortet skal passe etter hva det står i linken. Komplett som jeg fant hovedkortet hos har oxo no name PC3200 ram på tilbud Greie oppgraderingsmuligheter på det hovedkortet der (tenker da på XP opp til 3200+) Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Ok! Tusen Takk! Jeg bare satser på å kjøpe PC3200 minne da, får se om jeg har en returrett om det ikke funker! : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå