Gå til innhold

Problem - måtte tilbakestille PCn ...

Anbefalte innlegg

Jeg fikk store problem med PCn. Den var treg og programmene var vanskelig å ha med å gjøre. Derfor tok jeg gjenoppretting ca 2 uker tilbake. Maskinen ser ut til å funke normalt igjen, bortsett fra at jeg ikke får åpnet nettleseren Opera. Men Firefox åpnes greidt, men jeg liker best Opera. Men Opera er ikke avinstallert på maskina. Den er i takt under Programmer. Så er det noen som vet hva jeg kan gjøre slik at den åpner seg igjen ?? Og eventuelt hva er årsaken ?? Jeg oppdaget også under Oppgavebehandling at Disken er full. Altså Disk 100%. Jeg finner heller ikke noe mer utav det. Jeg prøvde å avslutte noen prosesser, men gjorde det ikke, da jeg ble advarte mot det. Så fins det en annen løsning her ??

Endret av merterje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde være minst 20% ledig plass på disken, så ville jo funnet ut hvorfor den var så full da. Jeg kan ingenting om hverken Opera eller backup, men kan hende Opera krever litt ledig plass for å funke. I verstefall ville jeg sletta Opera helt, og lagt det inn på nytt. Kanskje det er no register greier som ikke stemmer lenger etter backupen?

Men hva slags versjon av windows har du?

Klarer du å finne ut hva som tar så mye plass på disken på egenhånd?

F.eks. Hvor stor plass har disken, og hvor mye plass tar programfiles og/eller programfiler mappene på disken? Hvor mye plass tar Documents/Dokumenter eller User/Bruker mappene?

Lenke til kommentar

Jeg har Windows 10. Jeg har to ganger foretatt Gjenoppretting av PCn i dag. Jeg prøvde å gjenopprette ca 2 uker tilbake, men det oppstod problem da også, så jeg foretok en annen gjenoppretting. Det ser nå ut som PCn går raskere/låser seg ikke, og jeg får opp Opera. Når jeg ser på Oppgavebehandling nå, er det mye ledig plass på Disk. På en måte er jeg like uviss, da jeg ikke vet hvorfor. Men når det ser ut som det funker, behøver en ikke tenke så mye på det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...