Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet. Sendte mail til [email protected]. Fikk løst min sak der for to dager siden. Lykke til.

 

 

Hjertelig takk! Da løste det seg for meg også! :) Merkelig at den epostadressen ikke står tilgjengelig, slik som den for kundeservice - fikk jo svar etter bare 5 minutter  :hmm: ..

Uansett, deilig å være ferdig med det, håper det løser seg for dere andre med samme problem!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, 

 

Jeg ble også lurt av Allmedia AS 1. September 2016. Ble oppringt og svarte "OK" på meldingen. Ble fort frustrert da jeg skjønte greia og prøvde og si opp, men tenkte at jeg måtte bare betale for å unngå støy og vente til nå for å si opp avtalen. Jeg tenker at avtalen skal fornyes 1. Februar siden det er 6 måneder etter avtalen startet. Og jeg kunne si opp avtalen 21 dager før den skal fornyes. Så nå begynte og skulle sjekke det ut, men da jeg prøvde å gå til den adressen som jeg fikk oppgitt var til kontrollpanelet kom jeg bare til "bad gateway".

 

Har nå sendt mail til både [email protected] og [email protected] så få vi se om de svarer. 

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg ble også lurt av Allmedia AS 1. September 2016. Ble oppringt og svarte "OK" på meldingen. Ble fort frustrert da jeg skjønte greia og prøvde og si opp, men tenkte at jeg måtte bare betale for å unngå støy og vente til nå for å si opp avtalen. Jeg tenker at avtalen skal fornyes 1. Februar siden det er 6 måneder etter avtalen startet. Og jeg kunne si opp avtalen 21 dager før den skal fornyes. Så nå begynte og skulle sjekke det ut, men da jeg prøvde å gå til den adressen som jeg fikk oppgitt var til kontrollpanelet kom jeg bare til "bad gateway".

 

Har nå sendt mail til både [email protected] og [email protected] så få vi se om de svarer.

Fikk i dag svar på mailen fra [email protected], hvor de skriver:

----------

Hei,

 

Det ble åpnet konkurs i All Media AS ved Oslo byfogdembetes kjennelse av 02.02.2017. Advokat Hans Otto Meyer er oppnevnt som bostyrer.

 

 

 

Avtalen ble terminert ved konkursåpningen.

 

 

 

Øvrige spørsmål rettes til advokat Meyer pr. e-post [email protected] eller pr. telefon 920 21 34.

 

 

 

Ha en fin dag videre.

 

Kundeservice

 

All Media AS

----------

 

Hva i pokker skal dette bety? Ser ut som jeg skalfå slite mer med disse.. noen som vet hva de pønsker på? Har tips til hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det har gått ca en måned og igår fikk jeg inkassovarsel hvor han oppfordrer til å betale ellers saken bilr overført til inkasso.

 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre.

Det samme en gang til. Får du brev fra inkassoselskapet forteller du det samme til dem. Disse folka stoler på at du gir seg, og at dette handler om å gjenta påstanden om at du skylder dem penger helt til du betaler.

Lenke til kommentar

Er dette hjemmesiden deres? Jeg skjønner ikke engang hva de prøver tilby. 
 

http://business.bedriftsoket.no

 

"En nøyaktig og profesjonell digital tilstedeværelse"
 
"Vi verifiserer din lokasjon og nøyaktige beliggenhet, ditt foretrukne kontaktnummer og annen essensiell informasjon slik at det blir lett for dine fremtidige kunder å kontakte deg, akkurat det du kan tilby, nøyaktig når de trenger deg"
 
 
Hvis jeg noen gang skal inn i forretningslivet, så skal jeg alltid be om et skriftlig tilbud tilsendt enten i brevform eller på e-post, uansett hva det gjelder, UTEN forpliktelser, sånn at jeg kan lese det i ro og mak til min egen tid. Aldri si ja til noe som helst over tlf. Hvis de ikke kan produsére det, så ansér jeg bedriften som useriøs.
 
Økonomi skulle vært fag i barne- og ungdomsskolene, og "Forhandlinger" skulle vært et underfag/tema. Å gi seg selv tid til å tenke er essensen av forhandling.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei du!

 

 

Du må bestride fakturaen, da kan ikke bedriften gå videre med det før dere er kommet til enighet.

 

Det gjorde vi, og nektet å betale. Forhørte oss med flere advokater, og de anbefalte å ta det i forliksrådet. Bedrift-nyregistrering prøvde seg flere ganger med trusler og at vi måtte betale deres advokatkostnader osv, men vi skrev at de bare fikk ta det til forliksrådet (Det er bedriften som utsender fakturaen som må ta det til forliksrådet), og til slutt så ga de seg. De innrømte at beløpet var likt det som er registreringsavgiften for brønnøysundregisteret, og sa derfor at vi slapp å betale. Dette var etter 1 mnd med sikkert 20 mail frem og tilbake. 

 

Hvis det eneste du har gjort er å bekrefte på samme SMS som jeg har gjort, så er ikke dette er juridisk bindende avtale nok til at de kommer til å vinne noe i forliksråd, og han kommer sikkert til å gi seg slik at gjorde med oss også.

 

Anbefaler også å rapportere på varslingsliten.no og politianmelde det slik at de forhåpentligvis får en stopp på dette, for det er ingenting annet enn lureri. 

Gjerne send meg en melding her hvis du vil prate nærmere.

Endret av Quote
Fjernet sitering av fjernet innlegg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

----

Hei, og takk for nyttige innlegg..
Har nylig hatt nøyaktig samme erfaring med Bedrift-nyregistrering.no AS - har send 2 emails hvor jeg har bestridt kravet, men han gir seg ikke. Igår sendte jeg derfor et mer formelt brev på mail, signert av daglig leder og styreformann hvor jeg igjen bestrider at det er et gyldig krav og henviser til avtaleloven og noen paragrafer som gjelder slike tilfeller hvor det er gitt misvisende informasjon.
Fikk nettopp svar fra eieren av selskapet. Han står fortsatt på sitt og mener de har alt på det tørre og at det er en gyldig avtale.Han sier videre at saken vil bli tatt videre. (Antar han mener til forliksrådet) På slutten skriver han at "En eventuell Politianmeldelse vil selvsagt bli anmeldt tilbake for falske anklager, noe som er veldig alvorlig og særdeles strengt i det norske lov verket"

Skal holde dere oppdatert om den videre utvikling.

Endret av Quote
Fjernet fullt navn + sitering av fjernet innlegg
Lenke til kommentar

Er det denne skriftlige avtalen dere har gått med på, dere også, med  Bedrift-nyregistrering.no      ?

 

Firmaet "FIRMANAVN" med org nr "999 999 999" er nå aktivt. Bekreft at du "NAVN ETTERNAVN" er daglig leder av dette firmaet og at du ønsker å benytte "99 99 99 99" som firmatelefon der kunder kan nå bedriften. Alt nevnt ovenfor blir deretter synliggjort av Bedrift-nyregistrering.no på Internett. Etableringskostnaden er 5590 kr eks mva som er en engangskostnad som forfaller til betaling den 24.02.2017 beløpet dekker etableringen av tjenestene Bedrift-nyregistrering.no leverer. Bekreft avtale med "NAVN" & "OK" Du svarer direkte tilbake på denne tekstmeldingen. Mvh Kundesupport

 

 

Jeg gjorde samme feil, og svarte på denne tekstmeldingen,  med navnet mitt og OK,  så angret jeg i etterkant..... 

Er det samme med dere  ?? 

 

 

Skriftlige avtalen som de kaller det.... :( 

 

 

Tok saken helt til Forliksrådet,  den saken hadde vi i forliksrådet i forrige uke......

Lenke til kommentar

Er det denne skriftlige avtalen dere har gått med på, dere også, med  Bedrift-nyregistrering.no      ?

 

Firmaet "FIRMANAVN" med org nr "999 999 999" er nå aktivt. Bekreft at du "NAVN ETTERNAVN" er daglig leder av dette firmaet og at du ønsker å benytte "99 99 99 99" som firmatelefon der kunder kan nå bedriften. Alt nevnt ovenfor blir deretter synliggjort av Bedrift-nyregistrering.no på Internett. Etableringskostnaden er 5590 kr eks mva som er en engangskostnad som forfaller til betaling den 24.02.2017 beløpet dekker etableringen av tjenestene Bedrift-nyregistrering.no leverer. Bekreft avtale med "NAVN" & "OK" Du svarer direkte tilbake på denne tekstmeldingen. Mvh Kundesupport[/size]

 

 

Jeg gjorde samme feil, og svarte på denne tekstmeldingen,  med navnet mitt og OK,  så angret jeg i etterkant..... 

Er det samme med dere  ?? 

 

 

Skriftlige avtalen som de kaller det.... :( 

 

 

Tok saken helt til Forliksrådet,  den saken hadde vi i forliksrådet i forrige uke......

 

 

 

Ja samme. Hvordan gikk det i forliksrådet da ???

Lenke til kommentar

Er det denne skriftlige avtalen dere har gått med på, dere også, med  Bedrift-nyregistrering.no      ?

 

Firmaet "FIRMANAVN" med org nr "999 999 999" er nå aktivt. Bekreft at du "NAVN ETTERNAVN" er daglig leder av dette firmaet og at du ønsker å benytte "99 99 99 99" som firmatelefon der kunder kan nå bedriften. Alt nevnt ovenfor blir deretter synliggjort av Bedrift-nyregistrering.no på Internett. Etableringskostnaden er 5590 kr eks mva som er en engangskostnad som forfaller til betaling den 24.02.2017 beløpet dekker etableringen av tjenestene Bedrift-nyregistrering.no leverer. Bekreft avtale med "NAVN" & "OK" Du svarer direkte tilbake på denne tekstmeldingen. Mvh Kundesupport

 

 

Jeg gjorde samme feil, og svarte på denne tekstmeldingen,  med navnet mitt og OK,  så angret jeg i etterkant..... 

Er det samme med dere  ?? 

 

 

Skriftlige avtalen som de kaller det.... :(

 

 

Tok saken helt til Forliksrådet,  den saken hadde vi i forliksrådet i forrige uke......

 

Hei,

 

Ser han har endret denne SMS noe siden i januar når vi "aksepterte" dette. Han har endret på mye jeg påpekte som gjorde SMS'en lite juridisk bindene, blant annet prisen. Denne er lengre ikke det samme som det er hos brønnøysund, i tillegg til ordleggingen. Han har jo også endra firmanavnet, slik at det nå heter Bedrift-nyregistrering som gjør at han oppgir firmanavn i SMS, det gjorde han ikke tidligere. Er derfor noe usikker på om du har en like "sterk" sak som det jeg hadde, og at det var derfor han valgte å trekke fakturaen før forliksrådet. Gjerne gi en oppdatering på hvordan det gikk der! 

 

Anbefaler deg å politianmelde uansett, og melde inn til varslingslisten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Er det denne skriftlige avtalen dere har gått med på, dere også, med  Bedrift-nyregistrering.no      ?

 

Firmaet "FIRMANAVN" med org nr "999 999 999" er nå aktivt. Bekreft at du "NAVN ETTERNAVN" er daglig leder av dette firmaet og at du ønsker å benytte "99 99 99 99" som firmatelefon der kunder kan nå bedriften. Alt nevnt ovenfor blir deretter synliggjort av Bedrift-nyregistrering.no på Internett. Etableringskostnaden er 5590 kr eks mva som er en engangskostnad som forfaller til betaling den 24.02.2017 beløpet dekker etableringen av tjenestene Bedrift-nyregistrering.no leverer. Bekreft avtale med "NAVN" & "OK" Du svarer direkte tilbake på denne tekstmeldingen. Mvh Kundesupport[/size]

 

 

Jeg gjorde samme feil, og svarte på denne tekstmeldingen,  med navnet mitt og OK,  så angret jeg i etterkant..... 

Er det samme med dere  ?? 

 

 

Skriftlige avtalen som de kaller det.... :( 

 

 

Tok saken helt til Forliksrådet,  den saken hadde vi i forliksrådet i forrige uke......

 

 

 

Ja samme. Hvordan gikk det i forliksrådet da ???

 

 

Ifølge norsk lov så er avtalen gjort på varig medium,  ingenting å gjøre med det når man først har svart på avtalen.......

Det er eget ansvar å sette seg inn i en avtale før man skriver under fikk jeg beskjed om.....

Endte opp med regning på over 13 000 med saksomkostninger osv

 

Betalt, og lagt det bak meg nå, og kommer til å lese alle avtaler i fremtiden nøye før jeg skriver under på noe som helst.

Det ble en kostbar lekse :(  

 

De sendte meg en betalingsbekreftelse der de ønsket mer informasjon om firmaet mitt,  

men ikke faen om jeg skal ha noe mer med de å gjøre!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ikke selv blitt kontaktet av dette firmaet, men er sjokkert over det flere her forteller om fremgangsmåten deres. En klassiker fra gammelt av er jo "kataloghaier" som sender ut "tilbud" som ser ut som en faktura. Dette sier politiet at man ikke kan gjøre noe med, men fremgangsmåten som beskrives her synes jeg er mye grovere.

 

De spesialiserer seg altså på å kontakte enkeltpersonsforetak på samme dag eller dagen etter at de registreres i Brønnøysundregistrene, og sier at man må "bekrefte opplysninger om registreringen av firmaet". Så sendes det ut en vag SMS som man bes om å svare OK på mens man har dem på tråden. De bruker et navn, bedrift-nyregistrering.no, som bevisst er ment å få folk til å tro at saken har med Brønnøysundregistrene å gjøre. De yter ingen reell tjeneste - på nettsidene deres står det at det man får for pengene er at de "sørger for at bedriften er listet på Google og Facebook" - noe som er helt gratis tjenester som dette firmaet overhodet ikke har noen kontroll over. Antakelig har de ingen reell virksomhet og driver bare med svindel av nyopprettede enkeltmannsforetak. I tillegg virker det som om fyren er konkursrytter.

 

Det må da være mulig å få disse menneskene dømt for bedrageri? Håper alle som har vært utsatt for dette anmelder forholdet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Dagen etter jeg fikk opprettet mitt enkeltpersonforetak ble jeg ringt opp kl 09.10 av noen, som jeg senere fant ut av at var bedriftsøket.no(skjønte ikke dette over telefonen). Jeg var veldig trøtt og klarte å inngå en avtale med personen på telefonen. De ville sjekke at en del informasjon var riktig ol. Jeg ble aldri forklart helt hva det var jeg skulle betale for, men fikk inntrykk av at det var en eller annen avgift knyttet til registrering av foretaket. Da prisen kom opp spurte jeg om dette, men svaret jeg fikk gjorde igjen at jeg trodde det var en nødvendig avgift.

 

Personen ba meg bekrefte en melding med "ok". Det som stod i meldingen var dette:

 

"Ved å svare på denne meldingen bekrefter jeg avtalen iht gjeldende villkår på static.bedriftsoket.no/avtalevilkar/ den 2016-05-27 mellom orgnummer "orgnr." "FORETAKSNAVN" og 988 095 974 Bedriftsøket NO AS. Periode 6.måneder. Faktura kr 2998.00 eks mva"

 

Jeg trykket aldri på linken som ble sendt, da jeg trykket på den i etterkant skjønt ejeg hva som hadde skjedd. Personen på telefonen sa jeg skulle få faktura tilsendt, på epost, med forfall på 10 dager. Jeg har enda ikke fått en faktura. Jeg ønsker jo egentlig ikke å betale dette. Jeg er student og har veldig lite penger til tull som dette. Har noen tips i forhold til dette? Og hva gjør jeg om jeg får inkassovarsel på en faktura jeg ikke har fått. 

 

Jeg føler meg selvfølgelig litt dum og var vel litt for ivrig når de ringte, men jeg føler fremdeles at jeg ble lurt. Jeg ser også at det veldig mange andre som har hatt problemer med disse typer "tjenester".

 

Jeg har akkurat startet eget firma selv, og er også student. Jeg var ute å kjørte når jeg ble ringt. Jeg ventet telefon fra annet firma, og tenkte ikke noe over dette når han ringte. Jeg sa jeg ønsket å lese igjennom senere når jeg ikke var ute å kjørte, men han pushet veldig på ettersom han ville prøve å bli ferdig før kl 16. Endte opp med at jeg fikk sms'en du nevnte på, som jeg svarte Ok med etternavn. Etter å ha sjekket dette opp på nettet idag skjønner jeg at jeg har blitt lurt med på noe jeg ikke ønsker. Har ikke noe faktura på mail, og ønsker heller ikke å få dette i posten. 

 

Lest noen av innleggene her, og håper dette kommer til å ordne seg.. jeg skal ikke betale den fakturaen, men ønsker ikke inkassovarsel eller betalingsanmerkning

 

 

Jeg nektet å betale, tok saken til forliksrådet og tapte.

Dessverre så holder de seg i gråsonen og rettslig så er de på riktig side av loven   :(  

 

En faktura på noen tusen ble over ti tusen kroner....... :(    

 

Leste på ett forum om en som tok det videre til tingretten og tapte der også,  ble flere ti talls tusen i saksomkostninger.

 

Lærdom :  Lese avtale før man skriver under på de.

Lenke til kommentar

 

 

Er det denne skriftlige avtalen dere har gått med på, dere også, med  Bedrift-nyregistrering.no      ?

 

Firmaet "FIRMANAVN" med org nr "999 999 999" er nå aktivt. Bekreft at du "NAVN ETTERNAVN" er daglig leder av dette firmaet og at du ønsker å benytte "99 99 99 99" som firmatelefon der kunder kan nå bedriften. Alt nevnt ovenfor blir deretter synliggjort av Bedrift-nyregistrering.no på Internett. Etableringskostnaden er 5590 kr eks mva som er en engangskostnad som forfaller til betaling den 24.02.2017 beløpet dekker etableringen av tjenestene Bedrift-nyregistrering.no leverer. Bekreft avtale med "NAVN" & "OK" Du svarer direkte tilbake på denne tekstmeldingen. Mvh Kundesupport[/size]

 

 

Jeg gjorde samme feil, og svarte på denne tekstmeldingen,  med navnet mitt og OK,  så angret jeg i etterkant..... 

Er det samme med dere  ?? 

 

 

Skriftlige avtalen som de kaller det.... :( 

 

 

Tok saken helt til Forliksrådet,  den saken hadde vi i forliksrådet i forrige uke......

 

 

 

Ja samme. Hvordan gikk det i forliksrådet da ???

 

 

Ifølge norsk lov så er avtalen gjort på varig medium,  ingenting å gjøre med det når man først har svart på avtalen.......

Det er eget ansvar å sette seg inn i en avtale før man skriver under fikk jeg beskjed om.....

Endte opp med regning på over 13 000 med saksomkostninger osv

 

Betalt, og lagt det bak meg nå, og kommer til å lese alle avtaler i fremtiden nøye før jeg skriver under på noe som helst.

Det ble en kostbar lekse :(

 

De sendte meg en betalingsbekreftelse der de ønsket mer informasjon om firmaet mitt,  

men ikke faen om jeg skal ha noe mer med de å gjøre!!!

 

 

 

Den avtalen der er lik den jeg gikk inn i,   jeg også tok det til forliksrådet og tapte  :(   

 

 

Det er dessverre dårlig sikkerhet for bedrifter som inngår avtaler, vi har ikke samme angre rett og trygghet som forbrukere.

I tillegg til at vi blir skattet ihjel,  arbeidsgiveravgift,  skatt,  mva forskuddsbetaling,  det er lagt opp for at alle skal feile.

De som overlever i dagens bransje er de store pengesterke firmaene med rike onkler......

 

 

Jeg tok lærdom av dette og leser alle avtaler klart og tydelig.

IKKE takk ja direkte på telefon av noen, sørg for å få det skriftlig på epost først!!

IKKE takk ja til opptak på telefon samtale, be om å få det skriftlig på epost først!!

IKKE takk ja til noe som helst, som du ikke selv vil bestille av eget ønske!!

 

Sørg for å lese avtalen helt og fullt, selv det med liten skrift!!

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Jeg ble også lurt av Allmedia AS 1. September 2016. Ble oppringt og svarte "OK" på meldingen. Ble fort frustrert da jeg skjønte greia og prøvde og si opp, men tenkte at jeg måtte bare betale for å unngå støy og vente til nå for å si opp avtalen. Jeg tenker at avtalen skal fornyes 1. Februar siden det er 6 måneder etter avtalen startet. Og jeg kunne si opp avtalen 21 dager før den skal fornyes. Så nå begynte og skulle sjekke det ut, men da jeg prøvde å gå til den adressen som jeg fikk oppgitt var til kontrollpanelet kom jeg bare til "bad gateway".

 

Har nå sendt mail til både [email protected] og [email protected] så få vi se om de svarer.

Fikk i dag svar på mailen fra [email protected], hvor de skriver:

----------

Hei,

 

Det ble åpnet konkurs i All Media AS ved Oslo byfogdembetes kjennelse av 02.02.2017. Advokat Hans Otto Meyer er oppnevnt som bostyrer.

 

 

 

Avtalen ble terminert ved konkursåpningen.

 

 

 

Øvrige spørsmål rettes til advokat Meyer pr. e-post [email protected] eller pr. telefon 920 21 34.

 

 

 

Ha en fin dag videre.

 

Kundeservice

 

All Media AS

----------

 

Hva i pokker skal dette bety? Ser ut som jeg skalfå slite mer med disse.. noen som vet hva de pønsker på? Har tips til hva jeg burde gjøre?

 

 

Deilig å høre at de gikk konkurs  :)

 

Endelig en gladnyhet her inne  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...