krikkert Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Vel, et mottrekk kan være å sende dem et søksmålsvarsel selv, hvor du skriver at du vil gå til negativt fastsettelsessøksmål og fakturere dem dine juridiske omkostninger dersom de ikke straks innrømmer at kravet ikke er reelt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hva betalte du advokaten din? For de fleste er det dyrere å betale advokat enn å gjøre opp for seg hos Bedrifsøket. Man trenger for øvrig ikke advokat for å bestride et krav. Er du fra All Media, eller? Poenget med disse svindlerbedriftene er jo at de sender flere fakturaer om du først begynner å betale. Og man vil da heller betale for en advokat enn å gi svindlerne lønn, uansett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hei folkens! IKKE BETAL DEM EN KRONE! DET KAN TOLKES SOM EN GODKJENNING AV AVTALEN! Da ser det ut til å ha ordnet seg for meg også. Takk 1vy! Flott! Lenke til kommentar
Strato Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Hva betalte du advokaten din? For de fleste er det dyrere å betale advokat enn å gjøre opp for seg hos Bedrifsøket. Man trenger for øvrig ikke advokat for å bestride et krav. Er du fra All Media, eller? Poenget med disse svindlerbedriftene er jo at de sender flere fakturaer om du først begynner å betale. Og man vil da heller betale for en advokat enn å gi svindlerne lønn, uansett? What? Lagte du account for å beskylde meg for å jobbe for AllMedia? Ta deg sammen da mann. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Hva betalte du advokaten din? For de fleste er det dyrere å betale advokat enn å gjøre opp for seg hos Bedrifsøket. Man trenger for øvrig ikke advokat for å bestride et krav. Er du fra All Media, eller? Poenget med disse svindlerbedriftene er jo at de sender flere fakturaer om du først begynner å betale. Og man vil da heller betale for en advokat enn å gi svindlerne lønn, uansett? What? Lagte du account for å beskylde meg for å jobbe for AllMedia? Ta deg sammen da mann. Nei? Har diskutert i denne tråden siden november med nevnte bruker Lenke til kommentar
amroe Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Hei alle. Ser at jeg ikke er den eneste som har blitt surret inn i dette sirkuset... Jeg vet det er en liten stund siden folk har skrevet i denne tråden, men det er en liten ting jeg gjerne skulle hørt med flere om: For 6 måneder siden ble jeg oppringt av Bedriftsøket, som etter en liten samtale klarte å overbevise meg om å melde meg inn.Jeg tar all selvkritikk for at jeg sa ja til dette, men jeg svarte aldri "OK" eller noe annet på hverken epost eller sms mottatt.. Jeg ventet på faktura i post og på epost, men hørte ikke noe mer. Det skal sies at jeg studerte på fulltid i utlandet, og ble først ringt opp hjemmefra et par uker senere, da vi hadde fått inkassovarsel sendt i posten.. Ok, jeg betalte regningen og logget meg inn for å se når jeg kunne melde meg ut, det var satt til 26.01.17. Jeg logget meg regelmessig inn for å sjekke at datoen ikke ble endret. Når jeg nå 26.01.17 skal logge meg inn på "mine sider", får jeg errormeldingen "502 Bad Gateway". Det er altså ingen mulighet for meg å melde meg ut, da jeg ikke får logge inn i det hele tatt... Mitt spørsmål: Er det noen andre her som har opplevd det samme?? Mine tanker har begynt å svirre litt og jeg lurer på om de har mulighet til å avskjerme spesifikke "brukere" når de ser at utmeldingstiden nærmer seg..? Er klar over at det høres veldig utspekulert ut, men de er nå noen sleipe folk, så skulle ikke forundre meg... Har prøvd å ringe både Bedriftsøket og Allmedia AS, men får bare beskjed om at det er lang kø, "hold linja".. har satt meg på tilbakeoppringning, men har stått der nå siden fredag, så tviler sterkt på at dette er noe annet enn en automatisk telefonsvar-linje... Det viser seg også at alle de forskjellige numrene er kobla opp mot samme linje, da jeg kommer til samme telefonsvar hver gang. All epost som er sendt fra egen epostadresse eller via deres egen webmeldingstjeneste, er ikke besvart. Jeg orket ikke ta denne saken videre med fulltidsstudier i utlandet, men nå synes jeg i hvert fall at jeg burde få lov til å melde meg ut - særlig når jeg nettopp følger fastsatte vilkår.. Hvem burde jeg ta dette videre til om de ikke skulle svare ila. disse 14 dagene utmeldingsprossen er "gjeldende"? All hjelp mottas med stor takk! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Du har selvsagt tatt skjermdump/screenshots av at nettsiden deres er utilgjengelig? I slike tilfeller snakker man om et begrep som heter "mora", som i korte trekk betyr at du kan ikke anklage noen for noe du selv hindrer dem i å gjøre. Hvis du anklager noen for å ha unnlatt å si opp i tide vil anklagen din falle hvis det er ditt ansvar at de ikke fikk det til (for eksempel fordi du spesifiserte at det skulle skje på en gitt måte, og så utilgjengeliggjør denne måten). Hvis du anklager noen for ikke å ha betalt, men du har gitt dem feil kontonummer slik at betalingen blir avvist, kan du ikke kreve dem for forsinkelsesrente. Eller, sagt på en annen måte: Du kan ikke reklamere på at bilreparasjonen ikke ble utført til avtalt tid når du ikke leverte bilen. 1 Lenke til kommentar
amroe Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Du har selvsagt tatt skjermdump/screenshots av at nettsiden deres er utilgjengelig? I slike tilfeller snakker man om et begrep som heter "mora", som i korte trekk betyr at du kan ikke anklage noen for noe du selv hindrer dem i å gjøre. Hvis du anklager noen for å ha unnlatt å si opp i tide vil anklagen din falle hvis det er ditt ansvar at de ikke fikk det til (for eksempel fordi du spesifiserte at det skulle skje på en gitt måte, og så utilgjengeliggjør denne måten). Hvis du anklager noen for ikke å ha betalt, men du har gitt dem feil kontonummer slik at betalingen blir avvist, kan du ikke kreve dem for forsinkelsesrente. Eller, sagt på en annen måte: Du kan ikke reklamere på at bilreparasjonen ikke ble utført til avtalt tid når du ikke leverte bilen. Takk for svar! Det stemmer, jeg har tatt screenshot hver dagen siden 26.01 + video av at jeg prøver å logge meg inn på deres sider (+ en tur innom vg.no for å sikre dato). Håper dem svarer før disse 14 dagene har gått ut, hvis ikke kommer jeg til å bruke de bevisene jeg har til det fulle, slik som du beskriver at jeg har rett til. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Fikk selv noen oppringninger da jeg registrerte et foretak. Faktisk så sa den ene (tror det var 180) at jeg måtte være obs på at jeg kunne få forskjellige henvendelser av folk som ville jeg skulle betale noe, men at dette var scam og måtte ignoreres.. Det var jo ganske hyggelig gjort, siden jeg ser det er en del som har gått på limpinnen. Lenke til kommentar
Fjordogfjell Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Hei alle. Ser at jeg ikke er den eneste som har blitt surret inn i dette sirkuset... Jeg vet det er en liten stund siden folk har skrevet i denne tråden, men det er en liten ting jeg gjerne skulle hørt med flere om: For 6 måneder siden ble jeg oppringt av Bedriftsøket, som etter en liten samtale klarte å overbevise meg om å melde meg inn.Jeg tar all selvkritikk for at jeg sa ja til dette, men jeg svarte aldri "OK" eller noe annet på hverken epost eller sms mottatt.. Jeg ventet på faktura i post og på epost, men hørte ikke noe mer. Det skal sies at jeg studerte på fulltid i utlandet, og ble først ringt opp hjemmefra et par uker senere, da vi hadde fått inkassovarsel sendt i posten.. Ok, jeg betalte regningen og logget meg inn for å se når jeg kunne melde meg ut, det var satt til 26.01.17. Jeg logget meg regelmessig inn for å sjekke at datoen ikke ble endret. Når jeg nå 26.01.17 skal logge meg inn på "mine sider", får jeg errormeldingen "502 Bad Gateway". Det er altså ingen mulighet for meg å melde meg ut, da jeg ikke får logge inn i det hele tatt... Mitt spørsmål: Er det noen andre her som har opplevd det samme?? Mine tanker har begynt å svirre litt og jeg lurer på om de har mulighet til å avskjerme spesifikke "brukere" når de ser at utmeldingstiden nærmer seg..? Er klar over at det høres veldig utspekulert ut, men de er nå noen sleipe folk, så skulle ikke forundre meg... Har prøvd å ringe både Bedriftsøket og Allmedia AS, men får bare beskjed om at det er lang kø, "hold linja".. har satt meg på tilbakeoppringning, men har stått der nå siden fredag, så tviler sterkt på at dette er noe annet enn en automatisk telefonsvar-linje... Det viser seg også at alle de forskjellige numrene er kobla opp mot samme linje, da jeg kommer til samme telefonsvar hver gang. All epost som er sendt fra egen epostadresse eller via deres egen webmeldingstjeneste, er ikke besvart. Jeg orket ikke ta denne saken videre med fulltidsstudier i utlandet, men nå synes jeg i hvert fall at jeg burde få lov til å melde meg ut - særlig når jeg nettopp følger fastsatte vilkår.. Hvem burde jeg ta dette videre til om de ikke skulle svare ila. disse 14 dagene utmeldingsprossen er "gjeldende"? All hjelp mottas med stor takk! Hei alle. Ser at jeg ikke er den eneste som har blitt surret inn i dette sirkuset... Jeg vet det er en liten stund siden folk har skrevet i denne tråden, men det er en liten ting jeg gjerne skulle hørt med flere om: For 6 måneder siden ble jeg oppringt av Bedriftsøket, som etter en liten samtale klarte å overbevise meg om å melde meg inn.Jeg tar all selvkritikk for at jeg sa ja til dette, men jeg svarte aldri "OK" eller noe annet på hverken epost eller sms mottatt.. Jeg ventet på faktura i post og på epost, men hørte ikke noe mer. Det skal sies at jeg studerte på fulltid i utlandet, og ble først ringt opp hjemmefra et par uker senere, da vi hadde fått inkassovarsel sendt i posten.. Ok, jeg betalte regningen og logget meg inn for å se når jeg kunne melde meg ut, det var satt til 26.01.17. Jeg logget meg regelmessig inn for å sjekke at datoen ikke ble endret. Når jeg nå 26.01.17 skal logge meg inn på "mine sider", får jeg errormeldingen "502 Bad Gateway". Det er altså ingen mulighet for meg å melde meg ut, da jeg ikke får logge inn i det hele tatt... Mitt spørsmål: Er det noen andre her som har opplevd det samme?? Mine tanker har begynt å svirre litt og jeg lurer på om de har mulighet til å avskjerme spesifikke "brukere" når de ser at utmeldingstiden nærmer seg..? Er klar over at det høres veldig utspekulert ut, men de er nå noen sleipe folk, så skulle ikke forundre meg... Har prøvd å ringe både Bedriftsøket og Allmedia AS, men får bare beskjed om at det er lang kø, "hold linja".. har satt meg på tilbakeoppringning, men har stått der nå siden fredag, så tviler sterkt på at dette er noe annet enn en automatisk telefonsvar-linje... Det viser seg også at alle de forskjellige numrene er kobla opp mot samme linje, da jeg kommer til samme telefonsvar hver gang. All epost som er sendt fra egen epostadresse eller via deres egen webmeldingstjeneste, er ikke besvart. Jeg orket ikke ta denne saken videre med fulltidsstudier i utlandet, men nå synes jeg i hvert fall at jeg burde få lov til å melde meg ut - særlig når jeg nettopp følger fastsatte vilkår.. Hvem burde jeg ta dette videre til om de ikke skulle svare ila. disse 14 dagene utmeldingsprossen er "gjeldende"? All hjelp mottas med stor takk! Jeg sitte i akkurat samme båt selv! Samme dato til og med.. De tar ikke Tlf, svarer ikke på Mail. Har til og med ringt en bekjent av de som eier det og spurt etter kontaktinfo, fant info om dem på proff og lignede sider. Lenke til kommentar
amroe Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Hei alle. Ser at jeg ikke er den eneste som har blitt surret inn i dette sirkuset... Jeg vet det er en liten stund siden folk har skrevet i denne tråden, men det er en liten ting jeg gjerne skulle hørt med flere om: For 6 måneder siden ble jeg oppringt av Bedriftsøket, som etter en liten samtale klarte å overbevise meg om å melde meg inn.Jeg tar all selvkritikk for at jeg sa ja til dette, men jeg svarte aldri "OK" eller noe annet på hverken epost eller sms mottatt.. Jeg ventet på faktura i post og på epost, men hørte ikke noe mer. Det skal sies at jeg studerte på fulltid i utlandet, og ble først ringt opp hjemmefra et par uker senere, da vi hadde fått inkassovarsel sendt i posten.. Ok, jeg betalte regningen og logget meg inn for å se når jeg kunne melde meg ut, det var satt til 26.01.17. Jeg logget meg regelmessig inn for å sjekke at datoen ikke ble endret. Når jeg nå 26.01.17 skal logge meg inn på "mine sider", får jeg errormeldingen "502 Bad Gateway". Det er altså ingen mulighet for meg å melde meg ut, da jeg ikke får logge inn i det hele tatt... Mitt spørsmål: Er det noen andre her som har opplevd det samme?? Mine tanker har begynt å svirre litt og jeg lurer på om de har mulighet til å avskjerme spesifikke "brukere" når de ser at utmeldingstiden nærmer seg..? Er klar over at det høres veldig utspekulert ut, men de er nå noen sleipe folk, så skulle ikke forundre meg... Har prøvd å ringe både Bedriftsøket og Allmedia AS, men får bare beskjed om at det er lang kø, "hold linja".. har satt meg på tilbakeoppringning, men har stått der nå siden fredag, så tviler sterkt på at dette er noe annet enn en automatisk telefonsvar-linje... Det viser seg også at alle de forskjellige numrene er kobla opp mot samme linje, da jeg kommer til samme telefonsvar hver gang. All epost som er sendt fra egen epostadresse eller via deres egen webmeldingstjeneste, er ikke besvart. Jeg orket ikke ta denne saken videre med fulltidsstudier i utlandet, men nå synes jeg i hvert fall at jeg burde få lov til å melde meg ut - særlig når jeg nettopp følger fastsatte vilkår.. Hvem burde jeg ta dette videre til om de ikke skulle svare ila. disse 14 dagene utmeldingsprossen er "gjeldende"? All hjelp mottas med stor takk! Hei alle. Ser at jeg ikke er den eneste som har blitt surret inn i dette sirkuset... Jeg vet det er en liten stund siden folk har skrevet i denne tråden, men det er en liten ting jeg gjerne skulle hørt med flere om: For 6 måneder siden ble jeg oppringt av Bedriftsøket, som etter en liten samtale klarte å overbevise meg om å melde meg inn.Jeg tar all selvkritikk for at jeg sa ja til dette, men jeg svarte aldri "OK" eller noe annet på hverken epost eller sms mottatt.. Jeg ventet på faktura i post og på epost, men hørte ikke noe mer. Det skal sies at jeg studerte på fulltid i utlandet, og ble først ringt opp hjemmefra et par uker senere, da vi hadde fått inkassovarsel sendt i posten.. Ok, jeg betalte regningen og logget meg inn for å se når jeg kunne melde meg ut, det var satt til 26.01.17. Jeg logget meg regelmessig inn for å sjekke at datoen ikke ble endret. Når jeg nå 26.01.17 skal logge meg inn på "mine sider", får jeg errormeldingen "502 Bad Gateway". Det er altså ingen mulighet for meg å melde meg ut, da jeg ikke får logge inn i det hele tatt... Mitt spørsmål: Er det noen andre her som har opplevd det samme?? Mine tanker har begynt å svirre litt og jeg lurer på om de har mulighet til å avskjerme spesifikke "brukere" når de ser at utmeldingstiden nærmer seg..? Er klar over at det høres veldig utspekulert ut, men de er nå noen sleipe folk, så skulle ikke forundre meg... Har prøvd å ringe både Bedriftsøket og Allmedia AS, men får bare beskjed om at det er lang kø, "hold linja".. har satt meg på tilbakeoppringning, men har stått der nå siden fredag, så tviler sterkt på at dette er noe annet enn en automatisk telefonsvar-linje... Det viser seg også at alle de forskjellige numrene er kobla opp mot samme linje, da jeg kommer til samme telefonsvar hver gang. All epost som er sendt fra egen epostadresse eller via deres egen webmeldingstjeneste, er ikke besvart. Jeg orket ikke ta denne saken videre med fulltidsstudier i utlandet, men nå synes jeg i hvert fall at jeg burde få lov til å melde meg ut - særlig når jeg nettopp følger fastsatte vilkår.. Hvem burde jeg ta dette videre til om de ikke skulle svare ila. disse 14 dagene utmeldingsprossen er "gjeldende"? All hjelp mottas med stor takk! Jeg sitte i akkurat samme båt selv! Samme dato til og med.. De tar ikke Tlf, svarer ikke på Mail. Har til og med ringt en bekjent av de som eier det og spurt etter kontaktinfo, fant info om dem på proff og lignede sider. Kjedelig å høre..! Jeg tror de har koblet alle telefonnumre knyttet til Bedriftsøket og Allmedia inn på samme linje med telefonsvar, så tviler på at de plukker opp røret med det første... Fant også litt info om eiere etter å ha gravd litt på nettet, virker som det er en del slike firmaer knyttet til de samme personene.. Kom du noe videre etter å ha snakket med denne bekjente? Lenke til kommentar
Fjordogfjell Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Jeg fikk en annen e-postadresse til han som står som daglig leder, men får desverre ikke svar der heller.. Lenke til kommentar
Fjordogfjell Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 De har nok alt koblet på samme linje, ja. De ønsker tydeligvis ikke å snakke i telefon, men ha henvendelser på mail. Ringer bare når de skaø purre etter penger eller selge noe.. Lenke til kommentar
Fjordogfjell Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hei! Jeg ble lurt på akkurat samme måten i starten av juni. Ønsket å bestride betalingen (ettersom jeg selvfølgelig er uenig i at jeg skylder de penger da jeg føler meg lurt og svindlet), men endte med å betale de 4000 de krevde, av frykt for sakskostnader og liknende ved et forliksråd. MEN! ANMELD SAKEN!!! Det er helt forferdelig at de skal få lov til å holde på som de gjør, og de inngår avtaler på utrolig shady vis. De bryter avtaleloven gang på gang ved å inngå avtaler i dårlig forretningsskikk. Det skader deg ikke å anmelde saken, og forhåpentligvis kan det bli gjort noe med. (Det er jo rett og slett svindel). Hvordan endte sakene deres? Har du fått sagt opp avtalen din? Eller går den (som via avtale/reglene til bedriften) videre og blir bindende for et nytt år? Lenke til kommentar
roberthansen12 Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hadde samme problemet. Sendte mail til [email protected]. Fikk løst min sak der for to dager siden. Lykke til. 1 Lenke til kommentar
Fjordogfjell Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Hadde samme problemet. Sendte mail til [email protected]. Fikk løst min sak der for to dager siden. Lykke til. Takk for tipset! Skal prøve den adressen også. Fikk du noe svar på hvorfor du ikke har fått ordnet det? Hvordan løste du dette? Fikk du info til innloggingsinfo (lyst til å dele den hvis du gjorde det)? Endret 1. februar 2017 av Fjordogfjell Lenke til kommentar
Fjordogfjell Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Jeg fikk løst min sak i dag ved å kontakte [email protected] :-) 1 Lenke til kommentar
Bruker29394021 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Er det noen av dere som har vært borti et firma som utgir seg som bedrift nyregistrering? Jeg ble oppringt av en selger, og fikk også inntrykk av at han ringte fra Brønnøysund. Han ønsket å bekrefte kontaktopplysningene mine, og svare OK på en sms. Gjorde selvfølgelig dette, og fikk en faktura på 5570,- ekskl. MVA (AKKURAT samme beløpet som brønnøysund bruker), og skjønte ingenting. Selger gir seg selvfølgelig ikke på kravet, og mener at det er jeg som har misforstått. Noen som har erfaringer med disse? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hvilket organisasjonsnummer står på fakturaen? Kan du eventuelt poste fakturaen? Lenke til kommentar
Bruker29394021 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hvilket organisasjonsnummer står på fakturaen? Kan du eventuelt poste fakturaen? 916162774 fra det firmaet som har lurt meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå