M.H Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Vi får ofte slike henvendelser fra lignende firma. Hvis den som tar telefonen er så uheldig å svare ja på feil spørsmål, anser de det som at man har kjøpt tjenesten av dem. Vi har fått annulert hver gang, men ett av disse firmaene sa de skulle sende saken til forliksrådet hvis vi ikke betalte. Vi betalte selvfølgelig ikke da heller, og siden har vi ikke hørt noe fra dem. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Burde oppdatere første post med oppskriften som ble postet på forrige side her. Og kanskje oppdatere navnet på tråden, så den er lettere å finne ved googling? 1 Lenke til kommentar
Svixa Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Hei folkens. Jeg har fått annulert "avtalen" med bedriften, et døgn etter vi ble lurt. Alle som har blitt svindlet av disse jævlene kan bare ta kontakt med meg her hvis dere trenger råd. Min oppskrift er: - Send straks skriftlig innsigelse på mail hvor du forklarer hvordan de har lurt deg over telefon og at du ikke har blitt gitt tid til å lese deres avtalevilkår da de fikk deg til å bekrefte på sms under telefonsamtalen. Refererer til paragrafene jeg har postet lenger opp i forumet her. - Ta personlig kontakt med daglig leder (google ledelse+bedriften og du vil få info) hvor du forklarer at du har blitt svindlet, og at all slags media + politi vil bli kontaktet om de ikke kontakter deg innen et døgn. - Når de ringer deg, later de som at du ikke har noe du kan si på avtalen og har mange påståeligheter. Si deg uenig i alt, legg fakta på bordet, du har blitt lurt, du har blitt misvist, underinformert, ført bak lyset. Du fikk overhodet ikke tid til å lese avtalen de sendte link til over sms, når de jo ba deg bekrefte mens du var på tråden. Dette vil bli en tvist og gå til konfliktrådet, og de har ingenting på deg da de har vært uærlige. - Allerede her ga svindleren seg hos meg (jeg er en jævel til å prate for meg, på en svært dominant måte). Jeg spurte om jeg kunne ta opp mens han gjentok at avtalen vil bli annulert og bekreftelse vil bli sendt på e-post, samt hvilket firma han ringer fra og hva han selv heter. Dette gikk han glatt med på. - Jeg la på, og 8 minutter senere fikk jeg en annuleringsbekreftelse på e-post. Meld også inn til http://www.varslingslisten.no/. Jeg har kontaktet tv2 hjelper deg (selv om de i utgangspunktet hjelper forbrukere) og kommer til å ta det videre til politiet. Disse må STOPPES! Godt jobbet 1vy! Følger rådene dine så får vi se hvordan det går... Lenke til kommentar
karen2 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Oppdatering: har fått bekreftelse fra Lindorff om at saken er avsluttet. Jeg betalte ingen ting Lenke til kommentar
Svixa Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hei folkens. Jeg har fått annulert "avtalen" med bedriften, et døgn etter vi ble lurt. Alle som har blitt svindlet av disse jævlene kan bare ta kontakt med meg her hvis dere trenger råd. Min oppskrift er: - Send straks skriftlig innsigelse på mail hvor du forklarer hvordan de har lurt deg over telefon og at du ikke har blitt gitt tid til å lese deres avtalevilkår da de fikk deg til å bekrefte på sms under telefonsamtalen. Refererer til paragrafene jeg har postet lenger opp i forumet her. - Ta personlig kontakt med daglig leder (google ledelse+bedriften og du vil få info) hvor du forklarer at du har blitt svindlet, og at all slags media + politi vil bli kontaktet om de ikke kontakter deg innen et døgn. - Når de ringer deg, later de som at du ikke har noe du kan si på avtalen og har mange påståeligheter. Si deg uenig i alt, legg fakta på bordet, du har blitt lurt, du har blitt misvist, underinformert, ført bak lyset. Du fikk overhodet ikke tid til å lese avtalen de sendte link til over sms, når de jo ba deg bekrefte mens du var på tråden. Dette vil bli en tvist og gå til konfliktrådet, og de har ingenting på deg da de har vært uærlige. - Allerede her ga svindleren seg hos meg (jeg er en jævel til å prate for meg, på en svært dominant måte). Jeg spurte om jeg kunne ta opp mens han gjentok at avtalen vil bli annulert og bekreftelse vil bli sendt på e-post, samt hvilket firma han ringer fra og hva han selv heter. Dette gikk han glatt med på. - Jeg la på, og 8 minutter senere fikk jeg en annuleringsbekreftelse på e-post. Meld også inn til http://www.varslingslisten.no/. Jeg har kontaktet tv2 hjelper deg (selv om de i utgangspunktet hjelper forbrukere) og kommer til å ta det videre til politiet. Disse må STOPPES! Hei, Det var ikke så lett for meg. Jeg fikk mail i går og der sier dem blant annet: For at vi skal inngå en avtale må samtlige kunder gjennom tre sikkerhetsledd: 1:Muntlig aksept per telefon 2: Skriftlig bekreftelse enten per sms eller e-post I oppsummeringen blir det også spesifikt nevnt at det for ordens skyld ikke er Altinn eller Brønnøysund som ringer, men at det er Allmedia. Dette er for å unngå misforståelser. Etter denne oppsummeringen blir det også spurt om kunden har oppfattet alt, kunden må da bekrefte dette. Da det ikke finnes noen angrerett mellom bedrifter, må mottatt faktura for perioden på 6 mnd dekkes. Jeg er ikke alltid like god på telefon så jeg sendte bare mail. Tror du det er avgjørende? eller burde jeg svare dem på eposten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 De har fremdeles brutt avtaleloven. Bare ikke gi deg, de vet at de taper om det blir sak men prøver å få deg til å tro de har overtaket. Vær 100% offensiv, fokuser på at du ikke har fått nok info om hva du blir solgt på forhånd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Skriftlig er jo det beste, men ville ringt også! Bare overse alt pisset de kommer med, det er kun manipulering. Endret 30. november 2016 av Slettet-JyYFjMS Lenke til kommentar
Kebrin Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Jeg har også gått i fella. De fikk tak i meg en morgen, sent oktober, mens jeg var ute og handlet. Fikk det til å virke som at de ringte for å "bekrefte" opplysninger som jeg hadde innmeldt til Brønnøysundsregistret i forbindelse med å starte opp enkeltmannsforetak. Tilbydde også å sende "kontrollpanel" så jeg kunne gjøre om på disse opplysningene selv når jeg måtte føle for det. I løpet av samtalen nevnte jeg at jeg slettest ikke hadde bruk for noen markedsføring, men karen på telefonen fortsatte likevel. Dum som jeg var sa jeg "ok" på telefon og på melding fordi jeg trodde at dette var noe jeg trengte for å holde styr på foretaket. Karen på telefonen sa også at jeg selv kunne styre hvilke tjenester jeg benyttet meg av gjennom "kontrollpanelet" som de skulle være så greie å sende. Rett etter samtalen gikk det opp for meg hva jeg hadde begitt meg ut på. Ringte de opp straks og sa at dette var jeg ikke interessert i og sa de måtte slette meg fra systemet deres. Ikke på noe tidspunkt nevnte jeg noe om "angre" eller "angrefrist", men han jeg snakket med bare lo av meg og sa at dette ikke dekkes av angrefrist , så de vet veldig godt hva de holder på med. Etter en liten uke kom det faktura fra Selby.no fra Allmedia. Etter råd fra denne tråden (tusen takk, alle sammen! ) sendte jeg en innsigelse mot faktura. For noen dager siden nå mottok jeg inkassovarsel fra SG Finans. Sendte straks e-post om at jeg bestridte kravet og at de ikke skulle kreve inkasso for saken er løst. SG Finans svarer meg deretter at alle avtaler skal være bekreftet over SMS, og mener at jeg ikke har noe jeg skulle sagt. Kan inkasso-byrået holde på sånn?! Ut ifra tonen virker det som at han er med på spillet til Allmedia. Slik jeg forstår det er SG Finans (norsk avdeling av Societe Generale) i utgangspunktet et ålreit (?) firma, men ham jeg har vært i kontakt med gir meg en dårlig magefølelse. Tenker å gå til politiet med all korrespondanse jeg har hatt med Allmedia og SG Finans for å anmelde. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Det du svarer SG Finans er at du blåser en lang marsj i hva de mener, kravet er bestridt som oppstått under falske forutsetninger. Hvis de foretar seg noe som helst annet enn å gå til forliksrådet vil du melde dem til Finanstilsynet for brudd på inkassoloven § 8 (generalklausulen om god inkassoskikk). SG Finans er ikke et inkassoselskap, de er et finansforetak. Finansforetak kan drive inkassovirksomhet i form av oppkjøp og inndriving av forfalte fordringer. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 (endret) Men er det ikke i utgangspunktet 14 dagers angrefrist på slikt salg de holder på med? Endret 7. desember 2016 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Men er det ikke i utgangspunktet 14 dagers angrefrist på slikt salg de holder på med?Nei, ikke til næringsdrivende. 1 Lenke til kommentar
Svixa Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hei folkens! IKKE BETAL DEM EN KRONE! DET KAN TOLKES SOM EN GODKJENNING AV AVTALEN! Da ser det ut til å ha ordnet seg for meg også. Takk 1vy! Jeg sendte en mail til SG Finans AS for tre uker siden og sa at jeg ikke anser kontrakten med AllMedia som gyldig og at deres faktura ikke vil bli betalt. (kort sagt). Jeg mottok dagen etter en kopi av mail sendt til AllMedia fra saksbehandler i SG Finans AS hvor dem ber om tilbakemelding i saken. Jeg har ikke hørt noe fra dem siden, og det er tre uker siden og to uker etter forfallsdato. Dem kan ikke sende en faktura til inkasso hvis den er bestridt! Så ting tyder på at saken er avsluttet. Jeg har for ordensskyld fått advokaten min til å sende et brev hvor avtalen bestrides og med alle juridiske innvendingene. Han krever også offisiell bekreftelse fra AllMedia om at saken er avsluttet. Så ikke betal hva enn du gjør! Er det allikevel noen som trenger hjelp, så svar på denne tråden og jeg kan legge ut en kopi av advokatens brev. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva betalte du advokaten din? For de fleste er det dyrere å betale advokat enn å gjøre opp for seg hos Bedrifsøket. Man trenger for øvrig ikke advokat for å bestride et krav. Lenke til kommentar
Svixa Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva betalte du advokaten din? For de fleste er det dyrere å betale advokat enn å gjøre opp for seg hos Bedrifsøket. Man trenger for øvrig ikke advokat for å bestride et krav. I Oslo finnes det tre alternativer hvis man selv ikke har økonomi til advokat: Fri rettshjelp, Gatejuristen og Jus Buss. Man trenger slett ikke advokat for å bestride et krav. Det er mer tilfeldig at jeg bruker advokat i en helt annen sak. Hvis dem allikevel skulle finne på å prøve saken for retten, (noe dem neppe gjør) er jeg ganske sikker på at man blir tildelt en advokat fra det offentlige. Mange advokater tar også pro bono saker, og dette er jo en "sikker vinner". Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Du får ikke tildelt advokat fra det offentlige om du blir saksøkt. Du må i så fall søke om fri rettshjelp, og da må du tjene mindre enn 250 000 i året. Mulig Juss-Buss tar slike saker, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
jeanettetb Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Hei! Jeg ble lurt av Bedriftsøket i sommer da de utga seg for å være fra Brønnøysundregisteret og ringte kl 07 (!) på morgenen, dagen etter jeg oppretta enkeltmannsforetak. Jeg sto med et skrikende barn på armen og trodde dette var noe nødvendig i forhold til registeringen av foretaket. Klarte da selvfølgelig å svare "ok" på sms, da han i telefonen sa jeg måtte bekrefte at jeg var den jeg var (sa aldri noe om kostnader osv). Jeg tenkte ikke noe mer over dette før jeg plutselig fikk inkassovarsel i posten, og fikk da litt panikk. Leste litt rundt på nettet da (var vel i august en gang), og bestred kravet. Fikk til svar at jeg hadde inngått avtalen (samme som Kebrin over her), jeg svarte igjen med diverse lover som er henvist til her tidligere om at jeg er blitt lurt osv. Hørte aldri noe mer så regnet med at saken var ute av verden. MEN! Så ringer en jævel meg opp idag, og sier jeg må betale. Jeg diskuterte med han i 30 minutter på telefon hvor jeg sier jeg er blitt lurt og har inngått avtalen på feil grunnlag, at de har utgitt seg for å være noen de ikke er osv. Men han jeg snakket med var bare sykt manipulerende og sa de skulle ta det til retten, at jeg ikke hadde noen sak og at jeg kom til å tape. Tilbydde meg så å betale halvparten av beløpet (1500 kr), noe jeg sier er helt feil fordi avtalen ikke er gyldig osv. Han sender meg likevel denne fakturaen sa han, ellers møter de meg i forliksrådet og jeg må betale ennå mer. Hva skal jeg gjøre? Har jo absolutt ikke lyst til å betale en dritt til disse idiotene. Tenkte å anmelde de hvertfall. Bestride kravet på nytt? Hva gjør man? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Venter til fakturaen dukker opp for å se hva de skriver i den. Ringer han på nytt, så minner du ham om at inkassoloven § 8 forbyr denne typen aggressiv inkassovirksomhet. 2 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Si "snakkes i retten". Gjort det mange ganger, hører aldri noe mer. 1 Lenke til kommentar
jeanettetb Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Fikk dette fra All Media/Bedriftsøket nå: Hei, Betal 1500kr og bruk vedlagt faktura, så sletter vi alle purregebyrene og salærer. Betal snarest for å unngå ytterligere omkostninger. Mvh All media AS Vedlagt lå den opprinnelige fakturaen bare (som jeg for så vidt aldri har mottatt tidligere da, fikk jo bare inkassovarsel sånn 1,5 mnd etter første samtale). Har snakket med politiet og skal levere inn en anmeldelse idag. Men hva gjør jeg med denne fakturaen da? Ikke veldig fristende å ringe på nytt når han var så manipulerende og fikk meg til å grine på telefonen tidligere. Kan jo godt si "Snakkes i retten", men er redd de faktisk tar det til retten og jeg ender opp med å betale ennå mer (noe jeg ikke har råd til).. Men betaler heller noen andre enn å betale ei krone til de. Men jeg må vel svare noe på denne fakturaen - eller? Endret 22. desember 2016 av jeanettetb Lenke til kommentar
Strato Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg vil si at ditt samtykke om å betale 1500kr for å avslutte saken muligens kan sies å være en løsning fremkommet fra press og uetisk innkreving av penger. Derfor vil jeg tro at du får medhold i at du ikke egentlig var enig i kravet i det hele tatt, men ble presset og truet til å komme med en løsning. På grensen til kriminelt spør du meg. Bra avgjørelse å anmelde. Stå på ditt. Møt gjerne opp i retten dersom det går så langt, men sørg for at du evner å representere deg selv dersom du ikke har tenkt til å involvere advokat. Jeg tviler dog meget sterkt på at AllMedia stevner deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå