lurt Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Min kunde har gjort det samme. Han ble oppringt samme dag som hans nye foretak ble registrert i Brønnøysund, ble fortalt at dette var nødvendig for han. Sms'n han fikk lyder som følger: "Ved å svare på denne meldingen bekrefter jeg avtalen iht gjeldende vilkår på www.bedriftssoket.no den dato-2016 mellom Org.nr navn og Bedriftssøket.no Faktura kr 1600,- eks mva" Han svarte dessverre "OK", i den tro at dette var en del av registreringen, og at det var helt nødvendig for at folk skulle få tak i han. Ingen faktura kom i posten. En måned senere fikk han inkassovarsel fra SG Finans AS på vegne av Bedriftssøket.no. Jeg sendte da mail til [email protected] hvor jeg hadde innsigelser til kravet, skrev at ingen faktura var mottatt og at jeg anså det som et svindelforsøk. Bad om å bli kontaktet per telefon. Fikk lesebekreftelse, men intet svar. Etter ytterligere en måned (2 måneder fra registreringsdato) kommer en betalingsoppfordring, denne gangen fra Lindorff på vegne av Bedriftssøket.no. Jeg sender kopi av min innsigelse, samt at jeg har beskrevet deres framgangsmåte, viste til avtaleloven §31 og §36, og at vi kommer til å be om hjelp fra Politiet. De sa at de skulle ta det med leverandøren... Der står vi i dag, vet ikke hva som skjer. Er det noen som vet? mvh regnskapsfører Tilføyelse! Fikk nå akkurat bekreftet fra Lindorff at saken er tilbakekalt og avsluttet, og at de beklager det inntrufne! Endret 9. september 2016 av lurt 2 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Mottok akkurat inkassovarsel. Da har jeg forstått på dere at jeg bare skal la være å betale ettersom de ikke tar dette videre? Viktig at du skriftlig motstrider kravet. 1 Lenke til kommentar
Niilo Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Min kunde har gjort det samme. Han ble oppringt samme dag som hans nye foretak ble registrert i Brønnøysund, ble fortalt at dette var nødvendig for han. Sms'n han fikk lyder som følger: "Ved å svare på denne meldingen bekrefter jeg avtalen iht gjeldende vilkår på www.bedriftssoket.no den dato-2016 mellom Org.nr navn og Bedriftssøket.no Faktura kr 1600,- eks mva" Han svarte dessverre "OK", i den tro at dette var en del av registreringen, og at det var helt nødvendig for at folk skulle få tak i han. Ingen faktura kom i posten. En måned senere fikk han inkassovarsel fra SG Finans AS på vegne av Bedriftssøket.no. Jeg sendte da mail til [email protected] hvor jeg hadde innsigelser til kravet, skrev at ingen faktura var mottatt og at jeg anså det som et svindelforsøk. Bad om å bli kontaktet per telefon. Fikk lesebekreftelse, men intet svar. Etter ytterligere en måned (2 måneder fra registreringsdato) kommer en betalingsoppfordring, denne gangen fra Lindorff på vegne av Bedriftssøket.no. Jeg sender kopi av min innsigelse, samt at jeg har beskrevet deres framgangsmåte, viste til avtaleloven §31 og §36, og at vi kommer til å be om hjelp fra Politiet. De sa at de skulle ta det med leverandøren... Der står vi i dag, vet ikke hva som skjer. Er det noen som vet? mvh regnskapsfører Tilføyelse! Fikk nå akkurat bekreftet fra Lindorff at saken er tilbakekalt og avsluttet, og at de beklager det inntrufne! Så bra at det gikk den rette veien! Jeg har ikke hørt noe enda og har heller ikke mottatt noe faktura. Så da krysse jeg fingrene at det samme skjer meg, at denne saken blir avsluttet. 1 Lenke til kommentar
purken123 Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Hei. Jeg har også blitt lurt av dem og jeg hadde lagd først en kontrakt men 1 mnd før den gikk ut så sendte jeg dem mail først og sa at jeg ville si opp, men de svarte ikke så etter 1 uke prøvde jeg å ringe men ingen svarte! etter litt mas så tokk de tlf dagen før det gikk ut og da sa de at det var for seint! da klarte jeg og mase meg til at prisen skulle gå ned og at etter 6 mnd så skulle ikke avtalen fornyes og jeg ikke ville ha noe med dem å gjøre lenger. og da ba jeg om en ny kontrakt som dette skulle stå på og det fikk jeg noen dager etter. og denne gikk ut 05.02.2016. jeg fikk først 1 inkassovarsel uten å få noe faktura først den 10.03.2016. da prøvde jeg å ringe men det kom 1 pip så la det på. prøvde flere ganger men dette skjedde vær gang. til slutt sendte jeg mail men fikk aldri svar så lot være å betale den. nå har jeg fått enda en inkassovarsel uten og få faktura først og det skjer akuratt det samme som sist ingen svarer! og på kontrakten står det - avtalen fornyes ikke etter 6 mnd. Avtaleperiode: Fra: 05.08.2015 Til: 05.02.2016 de er noe luringer og kommer ikke til å betale denne heller. dritt lei sånt, de ringte meg også dagen etter jeg hadde registrert firma. Anonymous poster hash: e0c55...421 Lenke til kommentar
Linn89 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Hjelp! Jeg inngikk avtale med bedriftsøket og er nå fått innkalling til forliksrådet. Trodde ikke de tok folk til forliksådet Jeg svarte ok på sms'en, så tror de har nok bevis. Burde jeg la være å møte opp ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Nei, du bør ikke la være å møte opp. 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Pass på at du kan presentere saken din på en god måte dersom du ikke har forsvarshjelp. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 http://www.tv2.no/nyheter/8662234/ Sleipe jævler over alt! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 http://www.tv2.no/nyheter/8662234/ Sleipe jævler over alt! Win http://www.tv2.no/nyheter/8665819/ Lenke til kommentar
Svixa Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg ble ringt opp av AllMedia (tidligere Bedriftssøk no) kl. 8:12 i morges og gikk i akkurat samme fella. Dette er sykt provoserende og jeg kan ikke skjønne at det er lov å svindle folk på denne måten. Og det er rart at dem kan ta opp en samtale før dem får lurt til seg "tillatelsen" til dette og uten å informere om det i forkant. Det som er litt spesielt er at jeg helt tilfeldig og av andre årsaker selv startet opptak av samtalen da jeg så at nummeret var tilbakeholdt. Dette kom jeg på etterpå. Dette er kanskje ikke lovlig men ut fra opptaket kommer det tydelig fram alle "triksene" og også løgnene, for det var flere av dem også. Burde jeg sende dette til TV2 eller noe sånt? Jeg vil tro at jeg kommer meg ut av avtalen juridisk, men jeg har veldig lyst å sette en stopper for svindlerne! Jeg lurer også på om det hadde vært mulig at vi som har blitt utsatt for dette, organiserer oss på noe vis og kanskje kunne vitne for hverandre i eventuelle saker eller på annen måte hjelpe hverandre utover å dele erfaringer i dette forumet ?! 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Utgangspunktet er at det er i strid med personopplysningsloven når en virksomhet tar opp samtalen uten forhåndssamtykke og uten mulighet til å reservere seg. Du kan klage til Datatilsynet på dette. Lenke til kommentar
killcop Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg ble ringt opp av AllMedia (tidligere Bedriftssøk no) kl. 8:12 i morges og gikk i akkurat samme fella. Dette er sykt provoserende og jeg kan ikke skjønne at det er lov å svindle folk på denne måten. Og det er rart at dem kan ta opp en samtale før dem får lurt til seg "tillatelsen" til dette og uten å informere om det i forkant. Det som er litt spesielt er at jeg helt tilfeldig og av andre årsaker selv startet opptak av samtalen da jeg så at nummeret var tilbakeholdt. Dette kom jeg på etterpå. Dette er kanskje ikke lovlig men ut fra opptaket kommer det tydelig fram alle "triksene" og også løgnene, for det var flere av dem også. Burde jeg sende dette til TV2 eller noe sånt? Jeg vil tro at jeg kommer meg ut av avtalen juridisk, men jeg har veldig lyst å sette en stopper for svindlerne! Jeg lurer også på om det hadde vært mulig at vi som har blitt utsatt for dette, organiserer oss på noe vis og kanskje kunne vitne for hverandre i eventuelle saker eller på annen måte hjelpe hverandre utover å dele erfaringer i dette forumet ?! Allmedia ringte meg også i dag!!! Gikk såklart fempå jeg også.. Jeg har et nyoppstartet enkelmannsforetak, og jeg ventet disse dager på at firmaet skulle bli opprettet. I den annledning ventet jeg telefon fra brønnøysund, men i stedet ringte Allmedia.. hørtes akkurat ut som om dem var fra brønnøysund, men tanke på spørsmål osv.. Men hva skal vi gjøre? Har veldig lite lyst til å betale... Lenke til kommentar
Svixa Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg ble ringt opp av AllMedia (tidligere Bedriftssøk no) kl. 8:12 i morges og gikk i akkurat samme fella. Dette er sykt provoserende og jeg kan ikke skjønne at det er lov å svindle folk på denne måten. Og det er rart at dem kan ta opp en samtale før dem får lurt til seg "tillatelsen" til dette og uten å informere om det i forkant. Det som er litt spesielt er at jeg helt tilfeldig og av andre årsaker selv startet opptak av samtalen da jeg så at nummeret var tilbakeholdt. Dette kom jeg på etterpå. Dette er kanskje ikke lovlig men ut fra opptaket kommer det tydelig fram alle "triksene" og også løgnene, for det var flere av dem også. Burde jeg sende dette til TV2 eller noe sånt? Jeg vil tro at jeg kommer meg ut av avtalen juridisk, men jeg har veldig lyst å sette en stopper for svindlerne! Jeg lurer også på om det hadde vært mulig at vi som har blitt utsatt for dette, organiserer oss på noe vis og kanskje kunne vitne for hverandre i eventuelle saker eller på annen måte hjelpe hverandre utover å dele erfaringer i dette forumet ?! Allmedia ringte meg også i dag!!! Gikk såklart fempå jeg også.. Jeg har et nyoppstartet enkelmannsforetak, og jeg ventet disse dager på at firmaet skulle bli opprettet. I den annledning ventet jeg telefon fra brønnøysund, men i stedet ringte Allmedia.. hørtes akkurat ut som om dem var fra brønnøysund, men tanke på spørsmål osv.. Men hva skal vi gjøre? Har veldig lite lyst til å betale... Jeg skal forhøre meg med advokat hva han mener. Tror det uansett er lurt å notere klokkeslett og alt du husker av samtalen for arkiv. Jeg kommer med tilbakemelding når jeg vet mer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hei, mannen min ble også svindlet med dette i går. Hva gjør vi? Ble rådet til å snakke med politiet, noen andre her som skal det? Jeg tenker at det vi kan bruke er at de skulle ha oss til å sende den bekreftende smsen mens de var på tråden; vi fikk derfor overhodet ingen mulighet til å lese igjennom de sinnsyke avtalevilkårene? Også at de faktisk framstår som Brønnøysund når de ringer... Ganske deprimerende hvis vi må leve med dette til sommeren før vi kan si opp abonnementet. Men i og med at de er svindlere, regner jeg med at de forhindrer oss i å si opp før fornyelsen. Vi sendte innsigelse på e-post i går. Jeg har lest at når vi har gjort dette, så får man ikke betalingsanmerkning før saken Evt. er løst og man deretter ikke betaler. Utenom dette så foreslår jeg at vi som har blitt lurt går sammen! Og folkens, er en "Ok"-SMS virkelig like gyldig som å skrive under på en kontrakt? Helt utrolig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Paragraf 31 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Paragraf 36 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Tilføyelse! Fikk nå akkurat bekreftet fra Lindorff at saken er tilbakekalt og avsluttet, og at de beklager det inntrufne! Veldig godt og betryggende å lese. Håper du oppdaterer her om det skulle komme nye krav. Takk for tips ang. lovdata! Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Er du over eller under 18? Jeg klarte å havne i samme fellen med 180.no, der jeg skrev noe tull om att jeg ikke var myndig (jeg var 16 på det tidspunktet) også siterte noe tull ifra en lov. Også skremte jeg dem nok til å refundere meg pengene mine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Er du over eller under 18? Jeg klarte å havne i samme fellen med 180.no, der jeg skrev noe tull om att jeg ikke var myndig (jeg var 16 på det tidspunktet) også siterte noe tull ifra en lov. Også skremte jeg dem nok til å refundere meg pengene mine. Vi er myndige. Vi har heldigvis ikke betalt en krone, og kommer ikke til å gjøre det heller. Men utrolig psykisk belastende og jobbe mot disse jævla svindlerne over lengre tid. Har gitt dem en sjanse til å avkrefte denne avtalen skriftlig innen i dag, hvis ikke bryter helvete løs. De har lurt feil folk nå!! Å si vi ikke har myndige vil nok ikke fungere i vår situasjon, da dette handler om at vi har opprettet firma. Endret 23. november 2016 av Slettet-JyYFjMS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JyYFjMS Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Hei folkens.Jeg har fått annulert "avtalen" med bedriften, et døgn etter vi ble lurt. Alle som har blitt svindlet av disse jævlene kan bare ta kontakt med meg her hvis dere trenger råd. Min oppskrift er:- Send straks skriftlig innsigelse på mail hvor du forklarer hvordan de har lurt deg over telefon og at du ikke har blitt gitt tid til å lese deres avtalevilkår da de fikk deg til å bekrefte på sms under telefonsamtalen. Refererer til paragrafene jeg har postet lenger opp i forumet her. - Ta personlig kontakt med daglig leder (google ledelse+bedriften og du vil få info) hvor du forklarer at du har blitt svindlet, og at all slags media + politi vil bli kontaktet om de ikke kontakter deg innen et døgn. - Når de ringer deg, later de som at du ikke har noe du kan si på avtalen og har mange påståeligheter. Si deg uenig i alt, legg fakta på bordet, du har blitt lurt, du har blitt misvist, underinformert, ført bak lyset. Du fikk overhodet ikke tid til å lese avtalen de sendte link til over sms, når de jo ba deg bekrefte mens du var på tråden. Dette vil bli en tvist og gå til konfliktrådet, og de har ingenting på deg da de har vært uærlige. - Allerede her ga svindleren seg hos meg (jeg er en jævel til å prate for meg, på en svært dominant måte). Jeg spurte om jeg kunne ta opp mens han gjentok at avtalen vil bli annulert og bekreftelse vil bli sendt på e-post, samt hvilket firma han ringer fra og hva han selv heter. Dette gikk han glatt med på. - Jeg la på, og 8 minutter senere fikk jeg en annuleringsbekreftelse på e-post. Meld også inn til http://www.varslingslisten.no/. Jeg har kontaktet tv2 hjelper deg (selv om de i utgangspunktet hjelper forbrukere) og kommer til å ta det videre til politiet. Disse må STOPPES! Endret 24. november 2016 av Slettet-JyYFjMS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå