AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 I dag gjennomførte jeg siste eksamen i bachelorgraden jeg går på. Jeg har overlevd på utdanningsstøtte og helgejobb. Jeg mangler noen fag som må tas opp neste skoleår, og det får jeg ikke videre studiestøtte til. Regner med at jeg kan søke jobb selv om bacheloren ikke er 100% fullført, bare jeg henviser til at jeg holder på å ta opp de manglende fagene. Har jeg muligheter for å få støtte fra NAV frem til jeg finner meg en fulltidsjobb? Har fått bo billig hos familie frem til utdanning var fullført, men har jo andre utgifter i tillegg som helgejobbingen i seg selv ikke klarer å dekke i det lange løp.Helgejobben jeg har er ikke mulig å utvide til større stilling for øyeblikket. Anonymous poster hash: 60851...c40 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Man har vel rett til stønad for livsopphold om man ikke har rett til Dagpenger eller Avklaringspenger.. Men det er temmelig firkantet og du må levere inn kontoutskrift for de siste 3mndr for å dokumentere utgifter og inntekter, samt siste selvangivelse. De vil trolig trenge husleiekontrakt og hva du betaler i strøm.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Tar du opp fag er du i teorien under utdanning og da er det vanskelig. Det er dog i ferd med å bli lettere men vet ikke når reglene trer i kraft. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Tar du opp fag er du i teorien under utdanning og da er det vanskelig. Det er dog i ferd med å bli lettere men vet ikke når reglene trer i kraft. Det er allerede innført, men det gjelder for leidge og permiterte. Det er en jo ikke etter studier, da en ikke har jobbet nok til å "kvalifisere" seg til ledighetstrygd. Men sosialen må TS vell gå på uansett, vet ikke hvordan dette er ift utdanning. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Tviler på at du får mye hjelp fra NAV, annet at de kanskje kan skaffe deg jobb Beste sjansen er nok sosial-kontoret i kommunen din Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Tviler på at du får mye hjelp fra NAV, annet at de kanskje kan skaffe deg jobb Beste sjansen er nok sosial-kontoret i kommunen din NAV er jo sosialkontoret nå, Aetat, sosialkontoret og trygdekontoret slo seg sammen for en god del år siden.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Tviler på at du får mye hjelp fra NAV, annet at de kanskje kan skaffe deg jobb Beste sjansen er nok sosial-kontoret i kommunen din Ehm, kan du forklare meg forskjellen på NaV og sosialkontoret? Lenke til kommentar
VampireLord Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Nav er et sosialt kontor, men folk påstår det ikke er sosialkontoret Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) NAV = Staten Sosialen = Kommunen En trenger ikke nødvendigvis å gå til NAV for å få støtte, en trenger kun skjemaer, konvolutt og postkasse NAV vil hjelpe deg med skjemaer, men de vil ikke gi stønad direkte Har vært igjennom det samme selv Endret 3. juni 2016 av Dubious Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 NAV vil si arbeids- og velferdsforvaltningen. Arbeids- og velferdsforvaltningen består av to komponenter: den statlige Arbeids- og velferdsetaten (tidl. Aetat og Trygdeetaten), og de kommunale sosialkontorene. NAV er ikke staten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå