ToraJoy Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hei, Jeg er på utkikk etter en premium laptop. Den brukes primært til office og programvare relatert til regnskap og økonomi. Det som er viktig er overlegent godt tastatur, 14" skjerm og god batterilevetid. Den laptopen jeg har fått et godt øye til er nye ThinkPad x1 Carbon. Er det noen som har noen erfaringer med denne? Vet at disse har et utrolig behagelig tastatur og godt batteri, men prisen er til gjengjeld stiv. Budsjett 10 000 - 13 000 kr, kan gå over, men aller helst ikke. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Ta en titt på ThinkPad T-serie som alternativ til X1 Carbon, hvis du er litt prissensitiv. Sitter med en T450s nå (ville egentlig ha en X1 Carbon, men trengte mer RAM enn jeg kunne få med X1C på tiden jeg bestilte), og den er jeg generelt veldig fornøyd med. Det har også nylig kommet en erstatter, som nå heter T460s. Litt tynnere og lettere, men ellers mye av det samme -- men de har byttet ut VGA-porten med en egen HDMI-port, og du får høyere oppløsning på skjermen. Starter vel akkurat innenfor budsjettet ditt. Hvis batteritid er veldig viktig ville jeg prøvd å få tak i en T450s, hvor du kan hotswappe batteriet bak. Det kan du ikke med T460s og X1C. Flere kolleger og venner som har X1C, og de er generelt veldig godt fornøyd. Samme med de som sitter med andre av de kraftigere, dyrere ThinkPad-modellene. Lenke til kommentar
ToraJoy Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Takk for svar! Skal sjekke ut T-serien, definitivt. Men har hørt at skjermen på t460s har blitt dårligere enn tidligere modeller, men dette får jeg prøve å finne ut av på en eller annen måte, og hvorvidt det er sant aner jeg ikke. ThinkPad virker å være veien å gå. Brukt HP i mange år og er veldig misfornøyd med utviklingen til HP. Derfor har jeg lite erfaringer med andre produsenter. Endret 2. juni 2016 av ToraJoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå