Gå til innhold

Anmeldt etter påkjøring bakfra, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg understreker at jeg ikke kverulerer, men har litt annen oppfatning av episoden enn deg.

Den definitive grunnen til at det blir en konflikt her er idiotoppførselen til bilen bak som gir full gass for å kunne hive seg på hornet. Jeg blir skikkelig provosert av slik oppførsel!

Hadde vi vist denne videoen til UP så er jeg helt sikker på at de ikke hadde påpekt noe vikepliktsbrudd fra Merko, derimot hadde det vanket et forelegg til den konfliktsøkende kronidioten bak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merko har vikeplikt for biler som allerede er i rundkjøringen, det sier trafikkreglene og skiltingen klart og tydelig. Hvorvidt Passaten foretar et feltskifte eller ikke er høyst subjektivt, all den tid det ikke er merket to felt verken i rundkjøringen eller i innkjøringen til den.

Det er vist de blir påvirket, noe passat ikke blir. Han gir på for å komme opp i rævva på Merko og da er allerede Merko inne i rundkjøringen.

Selvfølgelig er det to felt i rundkjøringen - det er god plass til to biler i bredden og da sier reglene dette helt klart. Merking er ikke nødvendig.

Du missforstår reglene og når begge ER i rundkjøring gjelder vikeplikt ved feltskifte.

Nå kverulerer heller ikke jeg, det er bare du som ikke kan reglene, slik jeg ser det.

La oss si jeg kjører inn i rundkjøring, du viker for meg på neste arm og kjører inn bak meg. Du skal rett over og kjører tregt. Jeg kjører som et svin og leker meg, så jeg tar en ny runde mens jeg holder på, så kjapt at jeg når deg igjen. Vi skal begge ut samme arm. Så hvem har skylden hvis jeg treffer deg på venstre side når jeg skal ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...