stianfoldnes Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hei, jeg har en bil som fikk 12x 2er feil og 1x 1er feil med frist til 1.1.2016 + 2mnder. Jeg har beholdt skiltene på og betaler forsikring da de nekter å oppheve forsikringen før skiltene er levert inn(frende) Alle feil er fikset + litt mer av foringer/ledd. Byttet så og si alt av forstilling, lager og alt av bremser. Hvordan bør jeg gjøre dette da jeg vil ha kjørt den til hjulstilling og deretter en eu-kontroll. Audi A4 1999 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Den riktige måten å gjøre dette på, er å ta med skiltene til vegvesenet, levere de og be om prøveskilter til EU-kontrollen. Så hente ut skiltene når den er EU-godkjent, for så å kjøre og ta 4-hjulskontroll. Evt først prøveskilt til 4-hjulskontroll deretter EU-kontroll. Begge prøveskiltene kan kjøpes samtidig hvis du vet hvilke dager du trenger for. Hvis du lar skiltene stå på og blir stoppet i kontroll, blir bilen avskiltet og du må betale påskiltingsgebyr på ca 1500,- for å få ut skiltene. I tillegg må du komme deg til vegvesenet og kjøpe prøveskilter for å komme deg hjem. Store kontroller har som regel prøveskilter du kan kjøpe. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Kjør til verkstedet om natta og få de til og godkjenne bilen neste morgen Lenke til kommentar
stianfoldnes Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 Den riktige måten å gjøre dette på, er å ta med skiltene til vegvesenet, levere de og be om prøveskilter til EU-kontrollen. Så hente ut skiltene når den er EU-godkjent, for så å kjøre og ta 4-hjulskontroll. Evt først prøveskilt til 4-hjulskontroll deretter EU-kontroll. Begge prøveskiltene kan kjøpes samtidig hvis du vet hvilke dager du trenger for. Hvis du lar skiltene stå på og blir stoppet i kontroll, blir bilen avskiltet og du må betale påskiltingsgebyr på ca 1500,- for å få ut skiltene. I tillegg må du komme deg til vegvesenet og kjøpe prøveskilter for å komme deg hjem. Store kontroller har som regel prøveskilter du kan kjøpe. koster det noe å levere de inn for og så hente de, om den er på klippe listen(som jeg regner med den er, ikke noe jeg har fått brev om da)? Lenke til kommentar
stianfoldnes Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 Kjør til verkstedet om natta og få de til og godkjenne bilen neste morgen hadde vært det letteste, har veldig lyst til det. bilen er ikke noe farlig å ha på veien i det heletatt. bare dokumentasjon som stopper Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det koster ikke noe å levere og hente ut igjen skiltene. Men når du har levert inn skiltene får du ikke hentet de ut igjen før alt er i orden; EU-kontroll, forsikring, årsavgift, eventuell omregistrering. Hvis du bor litt utenfor en by, er det ikke noe i veien for å bare kjøre bilen til verkstedet og satse på å ikke bli stoppet. Jeg ville absolutt ikke gjort det om natten, da det er svært lite trafikk og hvis det først er en kontroll er det større sjanse for å bli stoppet. Jeg har kjørt bil som ikke har vært EU-godkjent over lange avstander i forbindelse med kjøp. Husker også jeg kjøpte bil i juli med piggdekk og kjørte forbi en politikontroll. Jeg så politimannen hørte piggene, så ristet han på hodet og snudde seg mot neste bil. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå