serok Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 da jeg monterte sjærmkortet mitt i dag med stor forventning og lyst til å spille ghost recon skjedde det vanlige når du kjøper nytt,,, maskinen startet og instalerte drivere og alt virket fint. startet ghost recon , ventet ..**** maskinen kræsjet. startet på nytt som ingen ting har hend. det samme skjer så snart jeg prøver å jeg kjøre litt tyngre grafikk prog. sisoft fek.. jeg sjeket litt innstilinger med ekspertuul fant ut at directX versjon 0 er instalert.(ingen versjon) Æ ?? win xp har jo dirX 8,1. prøvde å laste den ned også men like gale, kan noen hjelpe meg med den..? vill ellers takke for et fint forum. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Ser ut som om maskinen din bare krangler med deg. Noen typer av Geforce kortene liker ikke alle typer oppsett. F.eks Gainward liker ikke alle datamaskiner, og det blir et likedan problem som du har opplevd. Det er også veldig vanlig at skjermen bare er svart og ingenting skjer. Hvis du ikke finner ut av dette problemet, ville jeg tatt ut alle kort og bare prøvd skjermkort og lydkort. Hjelper ikke dette, legg inn WinXP på nytt og last ned de nyeste driverne. Om ikke dette fungere som det skal, vil jeg vedde på at noe er galt med skjermkortet, eller at det rett og slett ikke liker din datamaskin. Sjekk om kontaktene på kortet er hele, om noen er bøyde etc. Dette går nemlig ikke på garanti, og ses på som forbrukerfeil.... Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 WinXP kommer med DX8.0 så vidt jeg vet. Hvilke drivere bruker du? Flere som har problemer med drivere over 21.85. Husk også at du ikke trenger installere 4in1 driverene i XP, kun AGP-driveren. 4in1 driveren kan i noen tilfeller lage problemer. Hvordan kræsjer maskinen? hvis den bare rebooter, kan det være for svakt power, evt kanskje ikke helt stabil cpu? (ser du har overklokket litt) Mange muligheter... -- Tommy H. Lenke til kommentar
serok Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 14:19, JenkaRiPS skrev:WinXP kommer med DX8.0 så vidt jeg vet.Hvilke drivere bruker du? Flere som har problemer med drivere over 21.85. Husk også at du ikke trenger installere 4in1 driverene i XP, kun AGP-driveren. 4in1 driveren kan i noen tilfeller lage problemer.Hvordan kræsjer maskinen? hvis den bare rebooter, kan det være for svakt power, evt kanskje ikke helt stabil cpu? (ser du har overklokket litt)Mange muligheter...--Tommy H. driveren er 2250 stemer vell de med dx8 maskinen er nå nyinstalert uten noen form for overklokking. når jeg kjører w mediaplayer med lite skjermbilde går det bra. men vis jeg kjører med hel skjerm så blir det svartskjerm vis jeg prøver større program så får jeg grønnflimrete skjer og låst maskin. starter på nytt etter en stund av og til. Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hadde akkurat samme problem som deg. Løsningen er enkel: Avinstaller ExpertTool! Av en eller annen grunn virker ikke ExpertTool under DX8.1 I Win2K med DX8.0 funker Gainwarden min helt glimrende med ExpertTool, men i WinXP (Som har DX8.1) kræsja det hele tiden...og etter litt prøving og feiling fant jeg ut at ExpertTool forårsaka det hele! Så nå bruker jeg NvMax i XP og livet er topp! Du behøver ikke å formatere, bare avinstaller ExpertTool. Og det er ikke driverene som forårsaker trøbbelet (selv om du kan få opplyst av XP at det er nvidia drivern lager krøll) Forøvrig er det ganske talentløst av både MS og Gainward hele greia! (PS: jeg har et GF2Ti/450TV) Lenke til kommentar
serok Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 15:56, RogueFreak skrev:Hadde akkurat samme problem som deg.Løsningen er enkel: Avinstaller ExpertTool!Av en eller annen grunn virker ikke ExpertTool under DX8.1 I Win2K med DX8.0 funker Gainwarden min helt glimrende med ExpertTool, men i WinXP (Som har DX8.1) kræsja det hele tiden...og etter litt prøving og feiling fant jeg ut at ExpertTool forårsaka det hele!Så nå bruker jeg NvMax i XP og livet er topp!Du behøver ikke å formatere, bare avinstaller ExpertTool. Og det er ikke driverene som forårsaker trøbbelet (selv om du kan få opplyst av XP at det er nvidia drivern lager krøll)Forøvrig er det ganske talentløst av både MS og Gainward hele greia!(PS: jeg har et GF2Ti/450TV) nå ble jeg kjempe gla..har revet ut korte og satt i et gammmelt s3 2mb minne. virker bedre en gf 2 ti 64mb.. skall prøve med en eneste gang.. mange takk skal du ha.. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Joda joda joda, det er DX 8.1 i WinXP! Har WinXP selv jo.... Lenke til kommentar
serok Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 21:24, serok skrev: Quote: On 2002-02-26 15:56, RogueFreak skrev: Hadde akkurat samme problem som deg. Løsningen er enkel: Avinstaller ExpertTool! Av en eller annen grunn virker ikke ExpertTool under DX8.1 I Win2K med DX8.0 funker Gainwarden min helt glimrende med ExpertTool, men i WinXP (Som har DX8.1) kræsja det hele tiden...og etter litt prøving og feiling fant jeg ut at ExpertTool forårsaka det hele! Så nå bruker jeg NvMax i XP og livet er topp! Du behøver ikke å formatere, bare avinstaller ExpertTool. Og det er ikke driverene som forårsaker trøbbelet (selv om du kan få opplyst av XP at det er nvidia drivern lager krøll) Forøvrig er det ganske talentløst av både MS og Gainward hele greia! (PS: jeg har et GF2Ti/450TV) nå ble jeg kjempe gla.. har revet ut korte og satt i et gammmelt s3 2mb minne. virker bedre en gf 2 ti 64mb.. skall prøve med en eneste gang.. mange takk skal du ha.. fy ........ .......... ................ har brukt nermere 15timer på dette tulet. nå virker det så det koster .... mange takk nok en gang Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Bare hyggelig å hjelpe :smile: Kan love at jeg hadde mange timer med riving i håret før jeg fant ut hva som var problemet Tror jeg formaterte og la inn XP 3 ganger før jeg fant ut hva som var problemet. Jeg kjørte Win2K og ME i dualboot men tenkte at jeg skulle kvitte meg med hele 9x kjernen, og la følgelig inn XP. Holdt på å gi opp XP...men så la jeg inn DX8.1 i Win2K og fikk samme krasjene...og da begynte jeg og legge sammen to og to (og fikk 4 :razz: ) ExpertTool er ikke så mye å spare på uansett, bruk heller NvMax, PStrip eller noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå