Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hei, jeg jobber i en ganske stor dagligvarebutikk ved siden av skolen. Jeg har i dag 150 kr/timen uansett om det er helg, kveld eller dagtid. I følge Landsoverenskomsten (side 9) har jeg krav på tillegg. Det står: "Ordningen gjelder også deltidsansatte med en gjennomsnittlig arbeidstid på 12 timer eller mer pr. uke. Ekstrahjelp med 12 timer eller mer den enkelte uke omfattes også av ordningen." I kontrakten min står det at jeg har en 14,66% stilling med i gjennomsnitt 5,5 arbeidstimer per uke. I realiteten er dette tallet langt høyere, og spesielt i sommerferien. Vil jeg fortsatt ha krav på lønnstillegg de ukene jeg jobber mer enn 12 timer, selv om det kun står 5,5 timer i kontrakten? Vil helst ikke ta opp dette med sjefen hvis det viser seg at jeg ikke har rett på tillegg. Takker for svar! Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Om du/dere er dekt av tariff så vil jeg anta det ja, uten at jeg har noe kjennskap til temaet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Om du går under virke har du krav på dette ja. Men ikke bli overrasket om du ikke har like mange timer etter å ha tatt opp dette... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Får trå varsomt når det gjelder temaet. Får forhøre meg med kollegene mine først Lenke til kommentar
ToraJoy Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det er ikke noe galt å ta opp dette med sjefen, så det beste svaret får du fra sjefen din. Ikke på internett eller fra kollegaer. For hvis du har uker hvor du har i gjennomsnitt mer enn 12 timer skal du ha krav på UB tillegg. Av egen erfaring så er det mange dårlige programmer for å kjøre lønn, så ville definitivt ha spurt sjefen. Det er ikke farlig! Men har du regnet med at du kan ha ubetalt pause? For hvis du har det så trekker det snittet ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå