NearUchiha Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hei. Jeg tror PC skjermen min er kaputt pga at jeg dro PC skjermen litt fram siden det ikke er nok plass til den der den egentlig skal stå, også løsnet strømtilførselen til skjermen på skjermen sin del og etter det når jeg prøver å putte strømtilførselen tilbake i skjermen så får den ikke noe strøm. Jeg hørte noe sånt elektronisk "fisling" eller putring to ganger, den andre gangen så jeg at mens den fisla eller putra så fikk den en glimps av strøm og jeg så såvidt en blå skjerm som det sto Philips på før den ble kaputt igjen. Det har skjedd et par ganger før også at jeg har dratt PC skjermen fram og strømtilførselen til skjermen løsna, men så har det bare vært å putte den i, men den lagde ikke sånn fisling eller hvesing da. Jeg har prøvd å putte strømtilførselen til skjermen ut og godt inn igjen etter å ha blåst på den uten hell. Jeg kjøpte denne skjermen i år så det er veldig rart at den ble kaputt bare av det, jeg trodde nye skjermer tålte sånt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det er ganske typisk for elektronikk at feil skjer når strømmen slåes av og på. Det betyr ikke at apparatet ikke tåler det, generellt sett. Men eventuelle svakheter, som før eller siden uansett hadde feilet mens apparatet står på, gir utslag. Det å slå strøm av og på, spesiellt i rask rekkefølge, er en påkjenning for kondensatorer, dioder etc. Siden skjermen er såpass ny er det bare å reklamere til butikken. Du får ny eller reparasjon uten kostnad. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det som kan ha skjedd er at skjermen på en måte har slått seg av og på hele tiden pga den løse kabelen, ikke bra som Hårek nevner. Det er dog umulig for butikken å bevise at dette er din feil så det er bare smøre seg med bittelitt tålmodighet og vente på en ny. At det "putrer/ knitrer" er vanlig, når jeg dytter strømmen inn i veggen først og så i skjermen så blir det nesten alltid den lyden. Med denne type kabler: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå