CruellaDeVille Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg har en funksjon, is_lecturer, som sjekker om forekomsten av fornavn og etternavn finnes i en base. Funksjonen ser slik ut: public function is_lecturer($firstname, $lastname){ $firstname = trim($firstname); $lastname = trim($lastname); $table = $this->config['debug']['mode'] ==1 ? 'eks2_user': 'tmp_user'; $query = "select email from {$table} where firstname=? and lastname=?"; $this->stm = $this->database->connection->prepare($query); $this->stm->bind_param("s", $email); $this->stm->execute(); $this->stm->store_result(); return $this->stm->num_rows() == 1; } I basen har jeg denne tabellen: http://screencast.com/t/NUPKlQYjW Jeg har alle dataene jeg trenger, men får likevel alltid 0 på om Aasmund Kvamme er lecturer. Hvorfor? Finnes det noen måte jeg kan se hva som skjer i basen? Måten å spørre på, bind params, execture, store_result og stm->num_rows() bruker jeg flere andre steder og får de svarene jeg vil ha. Noen forslag til startsted for debugging? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Du kjører bind på $email og ikke $firstname og $lastname $this->stm->bind_param("ss", $firstname, $lastname); Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 4. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2016 Darn! Det er øya man først blir blind på. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå