AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hatt lyst til å fjerne en føflekk i flere år, men nå skal jeg få gjort noe med det. Kan fastlegen gjøre det eller må han henvise meg til en hudlege? Siden den ikke er "farlig" og jeg ikke *må* fjerne den, må jeg da betale alt selv eller vil det gå på frikort? Anonymous poster hash: f0a52...5c9 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Det er nok at du vil fjerne den av estetiske grunner, og kan fjerne den hos fastlegen. Selve legetimen blir dekt av frikortet, men ikke bruk av materialer (utstyr), mener jeg. Endret 2. juni 2016 av Kontorstol Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Hvor er denne føflekken? Hvis den er på et lite synlig sted, er det gjort på et par minutter av fastlegen. Men er det f.eks. i ansiktet, bør det helst tas av en som kan gjøre det fint. Og det er jeg ikke sikker på om fastlegen vil gi deg henvisning for uten at det er fare på ferde. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg har fjernet på kroppen hos fastlegen og en annen (rett ved siden av, men mye større) hos hudlege. Fastlegen var han som lagde finest arr men det er kanskje ikke så rart i siden den store var svær som et uvær. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg har fjernet én føflekk og skal fjerne to til, og kanskje enda en. Den første de tok vekk var en diger en som jeg hadde på magen. Arret ble veldig stygt da, men heldigvis liker ikke jeg å vise kroppen min, så det er det ingen som ser. Selve "operasjonen" gikk helt fint. De to andre jeg skal fjerne er på et lite tilgjengelig sted på ryggen, så det kan bli vanskelig å skifte plaster og sånt etterpå. Den siste som kanskje må vekk er i ansiktet. Den har jeg blitt henvist til dermatolog for. Om de fjerner den vet jeg ikke før de har sett på den. Uansett så betaler du egenandel. Har du frikort, så vil det vel gå på det. Gå til legen din og be ham se på den, og si du vil få den fjernet. Skulle ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå