Gå til innhold

KLP forsikring - så bra som det ser ut til?

Anbefalte innlegg

Heisann!  :w00t:

Nå er jeg i ferd med å kjøpe mellomtung motorsykkel (som 19åring), og i den anledning surfer jeg litt rundt etter de rimeligste forsikringene. Jeg kom over KLP, hvor jeg kunne sette sykkelen på min mor og få "superkasko" til rett under 300 kr/mnd. Dette er uhyre billig, da andre selskap (If, Gjensidige, o.l.) skal ha alt fra 1000-1500 kr/mnd for delkasko. Som den kyniske skeptikeren jeg er, biter jeg ikke rett på og undres hva som skyldes den store differansen :hmm:

Jeg har lest vilkårene, søkt litt rundt, og det er tilsynelatende legitimt. På bytt.no er det drøssevis med særdeles fornøyde kunder, men det som er urovekkende er de få uttalelsene som lyder: "Prisen varte bare i 2 år. Etter det ble de mye dyrere enn de andre selskapene. Etter 4 år økte de prisen ytterligere", "Les nøye på vilkårene, mange åpne definisjoner og elementer i liten skrift. Fikk vannskade på boligen for 2. gang på 2 år. Viser seg at de har en karantenetid på 3 år, de andre selskapene har kun ett år. Fikk dermed en egenandel på 25 000, og måtte ordne alt det praktiske selv".

Helt ærlig så driter mitt indre ego i om kundeservicen er veldig god, eller helt ålreit. Jeg har vært på veien i 3 år og tilbakelagt rundt 80 000 km, har ikke hatt bruk for forsikringsselskapet én gang. Det vil nok skje på et eller annet tidspunkt, men så lenge de gjør jobben sin så er det greit nok. Dog det som er skummelt er de skjulte vilkårene og eventuelle brå økningene i pris. 

Hadde ikke ofra det så mye tanke, og bare bytta til et annet selskap om de skulle øke prisen, dersom jeg bare skulle forsikre min sykkel. Saken er at jeg vurderer å få hu mor til å legge om forsikringsselskap totalt (2 biler, bolig, hund, personforsikring, innbo, etc.) med bakgrunn i at det er ganske mange kroner å hente. Problemet er jo om det går 2 år, og det viser seg at det kun var et lokketilbud, eller at vilkårene er dårlige, som på et eller annet vis gjør at vi sitter igjen med skjegget i postkassa.

Noen som har noen innvendinger? Setter pris på alle konstruktive kommentarer!  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...