Agentspoon Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Har prisene steget ganske mye de siste årene? Jeg har et gammelt abb som ikke er mulig å bestille lengre (Onecall Flexi) og kommer aldri opp i de prisene som det billigste priskalkulatoren har å by på, med mitt forbruk. Er det ikke et ganske "supersize me" preg over alle de nåværende tilbudene? Hva mener du Simen? Mener å erindre en statistikk som viste at nordmenn i år har økt forbruket mobildata nokså signifikant, og at 3GB var snittet blant ungdom. Med ditt abonnement ville det da blitt 450 kr i mnd pluss takster for SMS og tale om du bruker det. ICE har 5GB og fritt av alt ellers til 299, og ofte får en svært gode tilbud på mobiltelefonene også dersom en knytter et så stort abonnement til den, i butikk. ^^ Eksempel: 5GB Ice 299*12 - 1000 kr rabatt mobil = 2588 kr vs 1GB OneCall / Telia / Chess / etc. 199*12 - 0 kr rabatt mobil = 2388 kr I realiteten så bruker en 200 kroner for å oppgradere fra 1GB til 5GB ved kjøp av mobil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Har prisene steget ganske mye de siste årene? Jeg har et gammelt abb som ikke er mulig å bestille lengre (Onecall Flexi) og kommer aldri opp i de prisene som det billigste priskalkulatoren har å by på, med mitt forbruk. Er det ikke et ganske "supersize me" preg over alle de nåværende tilbudene? De har ikke blitt verken billigere eller dyrere, de har blitt annerledes. Etter at Telia innførte "fri" bruk har tale/sms/mms ikke lenger noen pris. Tale/sms/mms er nå inkludert i alle pakkene, og det som skiller de forskjellige operatørene er hvor mye data du får for x kroner. Det som imidlertid gjør det vanskelig å sammenlikne priser, er hva du betaler i utland, til utland og til spesialnummer. DER er det mye rare priser ute og går, så det lønner seg å finlese informasjonen på operatørens hjemmesider. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Komplett Mobil gir dobbel datapakke til alle sine kunder. Har de egentlig lov til å påstå at du får dobbel data? Når sammenlikner de med? De er jo helt nye i markedet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Her kommer jo flere andre leverandører bedre ut. I Norge leverer Hello billigere abonnement. For utlandet (sjekket bare EU) leverer Chili bedre priser. Prisdifferansen mellom Hello og andre er så stor at det i mange tilfeller ikke lønner seg å ha inkludert bruk i utlandet, noe å tenke over før man drar på ferie. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Har prisene steget ganske mye de siste årene? Jeg har et gammelt abb som ikke er mulig å bestille lengre (Onecall Flexi) og kommer aldri opp i de prisene som det billigste priskalkulatoren har å by på, med mitt forbruk. Er det ikke et ganske "supersize me" preg over alle de nåværende tilbudene? Hva mener du Simen? Mener å erindre en statistikk som viste at nordmenn i år har økt forbruket mobildata nokså signifikant, og at 3GB var snittet blant ungdom. Med ditt abonnement ville det da blitt 450 kr i mnd pluss takster for SMS og tale om du bruker det. ICE har 5GB og fritt av alt ellers til 299, og ofte får en svært gode tilbud på mobiltelefonene også dersom en knytter et så stort abonnement til den, i butikk. ^^ Hva mener du Agentspoon? At jeg burde bli ungdom igjen og begynne å konsumere mye mer datatrafikk, tale, sms og mms? Det siste halve året har jeg betalt 59 - 143 kr/mnd med mitt forbruk. Er det da alderen og forbruket det er noe galt med eller utvalget av abonnementer som passer sånne som meg? 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg hadde sterkt vurdert 4Gb tilbudet om de hadde vært like billige som Talkmore i USA. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg forstår ikke helt den 2 X data-greien deres, de skriver eksempelvis: Med Level 2 får du 4 GB data for prisen av 2 GB, dobbel data for pengene! Er dette introduksjonspriser hvor datamengden vil halveres for de som bestiller på et senere tidspunkt eller er det en sammenligning med Telenor sine abonnementspriser? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Har prisene steget ganske mye de siste årene? Jeg har et gammelt abb som ikke er mulig å bestille lengre (Onecall Flexi) og kommer aldri opp i de prisene som det billigste priskalkulatoren har å by på, med mitt forbruk. Er det ikke et ganske "supersize me" preg over alle de nåværende tilbudene? Hva mener du Simen? Mener å erindre en statistikk som viste at nordmenn i år har økt forbruket mobildata nokså signifikant, og at 3GB var snittet blant ungdom. Med ditt abonnement ville det da blitt 450 kr i mnd pluss takster for SMS og tale om du bruker det. ICE har 5GB og fritt av alt ellers til 299, og ofte får en svært gode tilbud på mobiltelefonene også dersom en knytter et så stort abonnement til den, i butikk. ^^ Hva mener du Agentspoon? At jeg burde bli ungdom igjen og begynne å konsumere mye mer datatrafikk, tale, sms og mms? Det siste halve året har jeg betalt 59 - 143 kr/mnd med mitt forbruk. Er det da alderen og forbruket det er noe galt med eller utvalget av abonnementer som passer sånne som meg? Slik ja. Trodde du mente generell pristrend. Kontantkort er vel den ordningen som er mest vanlig i dag for de som bruker veldig, veldig lite. Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 5 kr per MB hvis man overstiger kvoten. Hva f***, dette er 2016. Gjør som Chess og gi oss kunder muligheten til å kjøpe en ekstra datapakke på 10GB til 200kr eller no sånt. Kunne ellers byttet men denne grådigheten er en deal breaker for meg. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Slik ja. Trodde du mente generell pristrend. Kontantkort er vel den ordningen som er mest vanlig i dag for de som bruker veldig, veldig lite. Hvorfor er det vanlig at sånne som meg betaler vesentlig mer med kontantkort? De siste 6 månedene har jeg som sagt betalt mellom 59 og 143 kr per måned (toppen ved en Android-oppdatering). Billigste abb i kalkulatoren ville kostet meg 178 kr for en gjennomsnittsmåned. Billigste kontantkortløsning ville kostet meg hele 290 kr. Altså henholdsvis ca dobbelt og trippelt det jeg betaler i dag. Endret 2. juni 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
Jack Flores Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Artig priser er det jo. 500kr for 20gb ,lo godt Lenke til kommentar
Jack Flores Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Er fornøyd med talkmore. 3 gratis mnd for deg og hver venn/familiemedlem du verver. Verv 4 venner, 1 år gratis abonnement Betaler 299 for gratis ringeminutter, SMS og 5gb data. Talkmore har Telenor dekning, ergo landets beste. Blir nok ikke noe komplett abonnement her i gården "Telenor dekning, ergo landets beste." Åja, så du leste ikke om den store testen tek nettopp hadde. ? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Telenor kom på en meget sterk andreplass, mens stakkars Telia kom nest sist. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg forstår ikke helt den 2 X data-greien deres, de skriver eksempelvis: Med Level 2 får du 4 GB data for prisen av 2 GB, dobbel data for pengene! Er dette introduksjonspriser hvor datamengden vil halveres for de som bestiller på et senere tidspunkt eller er det en sammenligning med Telenor sine abonnementspriser? For å svare meg selv så står det i dinside.no sin artikkel om Komplett Mobil at det er ment å vise til Telenor sine priser Lenke til kommentar
jofa Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det her var jo ikke noe billig! :-D Har Ice og er kjempefornøyd med dette. Lenke til kommentar
jofa Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Telenor kom på en meget sterk andreplass, mens stakkars Telia kom nest sist. Ice er best! Lenke til kommentar
jofa Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det skal de ikke gjøre ved å være billigst. For abonnementet med den billigste datapakka, tar Komplett 249 kroner for én GB data. Det er 2,5 ganger så mye som billigste operatør, Ice. Den skjønte jeg ikke. feks Onecall, tar 199,- pr måned for 1GB data. Sikkert andre som har sammenlignbare priser med Onecall også. /Jan Ice har til kr. 99,- pr. mnd. for 1GB. :-) Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Med Level 1 får du 1 GB data for prisen av 500 MB, dobbel data for pengene! Abonnementet inkluderer full Telenor-dekning med opptil 10 Mbit/s, fri tale, SMS og MMS, og ingen bindingstid. Ring, surf, send MMS eller SMS i hele EU uten ekstra kostnad Det er vel telenor som har et abonnement med 0.5 GB? Helt sykt at de tar 249 ,- for det, mens Ice tar 99 ,- for det samme. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Telenor ønsker åpenbart ikke kunder i lavpris-segmentet. Det er derfor de har Talkmore. Endret 2. juni 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
spots Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Komplett farmer fanboyene godt nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg