alteglurepåass Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Har søkt opptak til y-veien som elektriker og har kommet inn noen steder, men nå sliter jeg voldsomt med å velge skole.. Valget står mellom Høyskolen i Haugesund, Førde og Narvik. Narvik frister mest pga studie (satellitteknologi), men er veldig langt unna.. Har ikke noe imot å flytte fra haugesund, er vel det jeg helst ønsker, men Narvik er drøyt langt unna, og lite skjer der. Haugesund er lett og enkelt da jeg bor i Haugesund, men føler det kan bli litt kjedelig.. Førde har en litt mer interessant studie (automasjon), men der må jeg gå sommerkurs først.. Har ikke fått meg jobb etter jeg kom hjem fra folkehøgskole i mai da det er svært dårlige tider så å flytte i juni og betale husleie allerede da går ikke pga har ikke fått spart opp noe penger. Så valget står i hovedsak mellom Haugesund og Narvik. Studie er mest interessant i Narvik, men upraktisk langt unna og vil tro byen ikke tilbyr så mye deltidsjobber. Noen som har erfaringer fra en av skolene eller noen kloke ord som kan hjelpe meg til en beslutning? Svarfristen er ved midnatt forresten! Endret 2. juni 2016 av alteglurepåass Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Synes Narvik er et helt ok studiested, men det er du selv som kjenner deg best, så valget ditt må basere seg på det. Lenke til kommentar
MKap Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Eg hadde nok gått for Narvik viss det er det studiet du har mest lyst på. Du skal tross alt jobba med det du utdannar deg til i mange år etter at du er ferdig med studia. Kor mykje eller lite som skjer i Narvik veit eg ingenting om, men det bor nesten dobbelt så mange der som i Førde, så det er sikkert ikkje noko mindre å finna på der. Avstanden treng ikkje å vera så mykje større enn til Førde i praksis. Buss frå Haugesund til Førde tar lang tid, og er nokså dyrt, mens fly dit fort blir ennå dyrare. Då er det ikkje så mykje verre å komma seg frå vestlandet til Narvik, som tross alt har ei større lufthamn på Evenes. Skjønnar godt trangen til å komma seg litt vekk frå heimbyen. Tror dei fleste har godt av det. Endret 2. juni 2016 av MKap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå