Eriksendrul Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Banzai har altså gjort dette: De har gitt ut en app som basicly skal ta over alle Ringe/sms funksjoner din telefon gjør slik at du bruker mobilnettet til ALT og kutter da ut vanlig mobilsignaler. Facebook siden dems har mange inlegg om at dette ikke funker, at ingen får ringt dem og at de ikke får ringt ut. Dette skjedde med meg: 31.05.2016 fikk jeg en SMS som informerte meg om at Banzai sitt nye system skulle aktiveres samme dag og at jeg senere skulle motta en SMS som inneholder en link jeg skal trykke på for og aktivere denne appen som gjør slik at du bruker mobillnett istedenfor vanlig mobilsignaler til alt. Denne appen skulle tre i kraft 01.06.2016 klokken 06:00 jeg mottok aldri denne SMS`n med aktivering av app, resultatet ble altså slik: Jeg har ikke mobildata eller mobilsignaler, og kan derfor ikke bruke telefonen til noe som helst. WiFi fungerer men det har jeg ikke over alt, Jeg kan fortsatt ikke ringe med Wifi eller motta meldinger/samtaler siden jeg fikk aldri den aktiverings SMS`n før de kuttet mobilnettet. Det support sier nå er at de skal prøve og sende meg denne aktiveringen på nytt. på SMS. Hvordan i helvette skal jeg kunne motta en SMS når jeg ikke har mobilsignaler ? Så jeg har da vært uten en fungerende telefon i hele dag, ja det er faktisk Krise når du bruker den på jobb, kunder får ikke ringt. Avtaler blir ikke laget og det finnes jo så og si ikke noe fast telefon lenger og ta i bruk, ikke hjemme eller på jobb. Litt fra facebook til Banzai 4G Hvorfor får vi som har fått den nye appen ikke til å ringe ut? Er virkelig avhengig at min mobil skal fungere disse dagene... så er litt lei at dette skal skje... får dette hver gang jeg prøver å ringe.. Hvorfor er abonnemange mitt stoppet ?? ohn Smith Løsningen fungerer ikke så best å vente frem til fikser alt. Akkurat nå er de hvertfall langt unna 1 · 11 t Banzai 4G Heisann John. Dette fungerer som det skal Om du sender oss en PM med ditt nummer så kan vi se på hva som evt er problemet for deg 11 t John Smith Har faktisk sendt dere flere meldinger men dere ikke svarer på dem og løsningen fungerer overhodet ikke! 1 · 11 t May Elin Burn Heggelund Helt enig med deg John Smith, denne appen har laaangt igjen... Hvis jeg ringer ut så blir skjermen svart når jeg er inne på appen. Kan ikke legge på eller taste alternativer jeg får beskjed om på telefonsvarere. The transition to their app based solution was a disaster. Customer servic is of no help here. Advise everyone to wait up before trying their new solutions as per today they aren't working. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Du har meldt deg på som betatester for en helt ny tjeneste. Det var ditt valg. Ikke gjør det dersom du er avhengig av telefonen som selvstendig næringsdrivende med kunder som ikke får tak i deg. Du måtte bare vente en måned, så blir det tilgjengelig for allmennheten. Da er nok problemene løst. Vi er nå betatestere, og da kan ting gå litt feil. Det er selvsagt ikke akseptabelt at du er helt uten dekning. Det høres ut som om de har klønet til noen greier med SIM-kortet ditt, som ikke er relatert til appen. SIM-kortet er et vanlig SIM-kort med et data-abonnement uten ringemuligheter. Appen brukes til ringing. Selvsagt skal du ha data-dekning. Appen kan ikke kløne til dette. Jeg er ikke ekspert, men forstår det slik at Banzai har to operatørkoder. Du bytter fra Banzai til Banzai, som om du byttet teleselskap til f.eks. Telenor. De kan ha tastet feil eller noe. Det er ikke nødvendigvis Banzai sin feil. De forholder seg til sin leverandør Telia ved endring av SIM-kort og telefonnummer. En misforståelse mellom Banzai og Telia førte en gang til at jeg var helt uten dekning i forbindelse med en ukonvensjonell endring i mitt abonnement. Jeg ventet på bilreparasjon, og brukte bilverkstedets wifi for å kontakte dem. Da fikset de det fort. Jeg har det minste tale-abonnementet på Windows-telefonen, og 100GB datakvote på Android smarttelefonen. Planen er å bli kvitt Windows-telefonen og tale-abonnementet, og ringe med det samme nummeret via appen på smarttelefonen i stedet. Jeg er lei av å ha lomma full av telefoner. Jeg var aldri uten dekning eller telefon, men porteringen var bare en delvis suksess. Appen fungerer greit til teksting og ringing. Men innkommende meldinger og anrop går rett til Windows-telefonen. Jeg regner med at support-folkene har mye å gjøre akkurat nå, og at de prioriterer din sak høyere enn min. Jeg håper du ikke gir opp helt ennå. Finn i det minste ut om appen fungerer for deg. Den fungerer utmerket for tale og teksting hos meg, men bare utgående. Alt innkommende havner i Windows-telefonen på gamlemåten. Endret 2. juni 2016 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Du har meldt deg på som betatester for en helt ny tjeneste. Det var ditt valg. Ikke gjør det dersom du er avhengig av telefonen som selvstendig næringsdrivende med kunder som ikke får tak i deg. Du måtte bare vente en måned, så blir det tilgjengelig for allmennheten. Da er nok problemene løst. Vi er nå betatestere, og da kan ting gå litt feil. Det er selvsagt ikke akseptabelt at du er helt uten dekning. Det høres ut som om de har klønet til noen greier med SIM-kortet ditt, som ikke er relatert til appen. SIM-kortet er et vanlig SIM-kort med et data-abonnement uten ringemuligheter. Appen brukes til ringing. Selvsagt skal du ha data-dekning. Appen kan ikke kløne til dette. Jeg er ikke ekspert, men forstår det slik at Banzai har to operatørkoder. Du bytter fra Banzai til Banzai, som om du byttet teleselskap til f.eks. Telenor. De kan ha tastet feil eller noe. Det er ikke nødvendigvis Banzai sin feil. De forholder seg til sin leverandør Telia ved endring av SIM-kort og telefonnummer. En misforståelse mellom Banzai og Telia førte en gang til at jeg var helt uten dekning i forbindelse med en ukonvensjonell endring i mitt abonnement. Jeg ventet på bilreparasjon, og brukte bilverkstedets wifi for å kontakte dem. Da fikset de det fort. Jeg har det minste tale-abonnementet på Windows-telefonen, og 100GB datakvote på Android smarttelefonen. Planen er å bli kvitt Windows-telefonen og tale-abonnementet, og ringe med det samme nummeret via appen på smarttelefonen i stedet. Jeg er lei av å ha lomma full av telefoner. Jeg var aldri uten dekning eller telefon, men porteringen var bare en delvis suksess. Appen fungerer greit til teksting og ringing. Men innkommende meldinger og anrop går rett til Windows-telefonen. Jeg regner med at support-folkene har mye å gjøre akkurat nå, og at de prioriterer din sak høyere enn min. Jeg håper du ikke gir opp helt ennå. Finn i det minste ut om appen fungerer for deg. Den fungerer utmerket for tale og teksting hos meg, men bare utgående. Alt innkommende havner i Windows-telefonen på gamlemåten. Jeg er klar over at jeg er en "betatester" men det at jeg på INGEN måte har noe som helst av signaler på min telefon er ikke greit. Det er akkurat som om jeg ikke skulle hatt et simkort. Og på grunn av dette har nå Chess fått ny kunde. Og de var også villig til og haste min sak siden jeg forklarte at jeg ikke har en mobiltelefon som fungerer. Så jeg har ny opratør senest mandag. jeg ser at du sier at jeg skal ha datadekning ? Selvsagt skal du ha data-dekning. Appen kan ikke kløne til dette Jeg har overhode ikke datadekning i det hele tatt etter at de aktiverte dette, og i følge programmet som måler data-aktivitet på min mobil var siste aktivitet 31.06.2016. Etter det har jeg ikke hatt noen form for forbindelse/dekning til Mobildata. Endret 2. juni 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Dette er selvsagt ditt valg, og sannsynligvis klokt dersom du er avhengig av at telefonen fungerer. Men da burde du ikke meldt deg som betatester i utgangspunktet. I stedet for å bytte til Chess, kunne du sikkert byttet til et konvensjonelt abonnement hos Banzai. Deres største abonnement er på 5GB, men du kunne muligens fått 15 til spesialpris siden du hadde det gamle 100GB-abonnementet som ble avviklet. Om du hadde ventet på at Banzai fikset problemet, eller gav deg et konvensjonelt abonnement, er det godt mulig at det kunne vært løst mye tidligere enn mandag. Men det er også en risiko for at det ikke ville bli løst på lenge. Uansett er det ikke appen sin feil at du står uten datadekning. Det er noe annet som har skjedd, muligens i forbindelse med at du byttet operatør fra vanlig Banzai til app-baserte Banzai. Teknisk sett to ulike operatørkoder. Det kan kanskje oppstå en konflikt når både Banzai og Chess har fått beskjed om å portere nummeret ditt samtidig i morgen tidlig. Endret 2. juni 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå