andypandy007 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Er student og hjemme for sommeren. Det er ingrn tvil om at jeg skal trene mye i sommer. Spørsmålet er derimot om jeg skal trene på mitt vanlige senter eller fokusere på kroppsvekt. Er veldig glad i vekter og mestrer dette godt. Har lyst på en ny utfordring, variere litt og mestre min egen kroppsvekt. Da er spørsmålet om jeg skal melde meg inn på studioet, som ligger 40 minutt unna. Det eneste som stopper meg er progresjonen min og muskelvekst. Jeg har merket stor fremgang i vekter og muskelvekst i det siste og er inne i en god flyt. Er det noen som vet om jeg vil kunne vedlikeholde/bygge muskler og styrke like effektivt ved kroppsvekttrening? Leser noen steder at andre har god effekt med kun å trene kroppsvekt, men vil ikke miste det jeg har oppnådd hittil iløpet av de 2 mnd :-) kanskje en kombinasjon er det jeg trenger. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg kan ikke så mye om kroppsvektrening, men bloggeren Funkygine er sterk og trener på måten du snakker om. Mye fine øvelser. Lenke til kommentar
maya86 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Om du ikke vil på senter kan jo TRX slynge være et alternativ å investere i? Da trener man styrke, kun med egen kroppsvekt. Finnes massevis av youtube videoer osv av forskjellige øvelser fra topp til tå Lenke til kommentar
andypandy007 Skrevet 1. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2016 Om du ikke vil på senter kan jo TRX slynge være et alternativ å investere i? Da trener man styrke, kun med egen kroppsvekt. Finnes massevis av youtube videoer osv av forskjellige øvelser fra topp til tå Jeg elsker senter, det er ikke det :-) men nærmeste treningssenter er 40 min unna (Bor på bygda ja hehe). Vil ikke bruke penger på utstyr siden jeg er student. Men takk for innspill :-) Lenke til kommentar
andypandy007 Skrevet 1. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2016 For å si det sånn; det viktigeste for meg er fremgang, så jeg lurer bare på om kroppsvekt hemmer meg eller det vil gi like god effekt som tradisjonell styrketrening? Det avgjør hvor jeg trener denne sommeren Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Du vil ikke kunne vedlikeholde muskelmasse og styrke i full grad med kun egenvekt som belastning. Dette er selvsagt noe avhengig av nivået ditt også. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Enig med over. Hva legger du i uttrykket "styrketrening"? Enkelte er ikke klar over at det er en dramatisk forsjell her Er dette for deg trening med (1)hantler eller bicepscurl med tunge vekter, eller er det (2)baseøvelser i lavreps med mål om nye 5-3-2-1RM? Hvis svaret er (1) kan du fint vedlikeholde nivået og muskelmassen din ved hjelp av kroppsvektøvelser i en periode. Dette krever riktignok en stor grad av oppfinnsomhet slik at du hele tiden kan føre progresjon i øvelsene - men når du når et visst nivå blir innkjøp av utstyr eller turen til treningssenteret nødvendig om du ønsker videre fremgang. Er svaret (2) kan du glemme det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå