Gå til innhold

Xp2000+

Olaven Spire

Anbefalte innlegg

Jeg så ingen andre poster som gjaldt Xp2000+ (Palomino) cpuen, så jeg starter gjerne en :nice:

Har følgende i pcn:

Hovedkort: MSI KT3 ULTRA2-B Hovedkort Socket A Bulk

Cpu: Amd Xp2000+

Kabinett vifte: 4stk Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm

Minne: 2stk 512MB PC2700 Twinmos DDR Ram (tot. 1gb ram)

Skjermkort: Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

Nå har jeg investert i cpu kjøleutstyr, som kommer om noen dager (Har søppel pr. i dag):

Papst vifte, 84m³/time, 32 dB(A)

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte

Arctic Silver 5 Termisk Pasta

2 Stk. Vantec Aluminium Heat Spreader

Jeg har lest et par guider om hvordan man låser opp denne cpuen, så det blir jeg å forsøke meg på ganske snart.

Bios instillingene (cpu volt o.l.) så er det meste på Auto, har prøvd å stille vcore opp, men jeg ser ikke at den blir stilt opp, må jeg låse opp cpuen før den kan stilles?

Ellers så er overklokkingen bortkastet før jeg får det nye utstyret og låst opp cpuen. Hvis noen ellers har ideer eller forslag så tar jeg gjerne imot hjelpen, er ikke så veldig flink til dette :cool:

Standard FSB: 133 klarer ikke mer enn 138 pr. i dag. Temperatur idle er på 42-47 grader alt etter romtemperatur.

Edit: Vcore ligger på 1.78

Endret av Mr.Anderson.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mr.Anderson. skrev:

Bios instillingene (cpu volt o.l.) så er det meste på Auto, har prøvd å stille vcore opp, men jeg ser ikke at den blir stilt opp, må jeg låse opp cpuen før den kan stilles?

vcore kan du stille så mye du vil på uten og låse opp cpuen.

Endret av e_rik
Lenke til kommentar
Det hørtes jo bra ut, har sett på noen andre poster rundt om hvilken vcore som er "bra", i mine øyne så ser det ut som 1,8-1,9 er ok, mens det som er over blir sånn "kanskje"

Noen som har erfaring med Xp2000+ cpu?

Jeg har samme hovedkort og prosessor som deg liggende, og jeg kom meg til 1.86GHz. Hverken prosessoren eller hovedkortet er med andre ord ikke spesielt godt egnet til overklokking

Lenke til kommentar

Har nå fått det nye utstyret i posten. Skal si den kjøleren var litt av en sak, tung, lekker og lett å montere. Fulgte med Artic Silver goop til kjøleren.

Før goopen er "kjørt" inn så klarer jeg å kjøre på 147 Fsb og 1,80-1,85 Vcore, er rundt 1840Mhz. Jeg klarer over 1900, men da er ikke maskinen noe stabil, vet ikke med deg brekkjernet hvor høyt du klarer stabilt?

Uklokket ligger jeg på 30 grader sånn ca. Overklokket slik som nå så ligger jeg runft 38 grader

Lenke til kommentar

Fuzzy Logic viser 4 grader mer her også (i forhold til Bios temperaturen).

Jeg har siste Bios oppdatering, men burde jeg sette alt på auto, og kjøre Auto Overclock i Fuzzy Logic, eller kanskje ikke, programmet klarer vel ikke å endre Vcoren automatisk.

Har ikke smurt på goop før, men prøvde å følge guiden skikkelig, Rensa cpuen, klinte på litt goop, bruke barberblad osv.

Ang. Rammen så er det kjølere på dem, men ikke noe vifte direkte på dem, kun ifra kabinettet som blåser inn. Instillingene på dem i Bios er Auto.

Lenke til kommentar
Jeg så ingen andre poster som gjaldt Xp2000+ (Palomino) cpuen, så jeg starter gjerne en :nice:

Har følgende i pcn:

Hovedkort: MSI KT3 ULTRA2-B Hovedkort Socket A Bulk

Cpu: Amd Xp2000+

Kabinett vifte: 4stk Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm

Minne: 2stk 512MB PC2700 Twinmos DDR Ram (tot. 1gb ram)

Skjermkort: Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

Nå har jeg investert i cpu kjøleutstyr, som kommer om noen dager (Har søppel pr. i dag):

Papst vifte, 84m³/time, 32 dB(A)

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte

Arctic Silver 5 Termisk Pasta

2 Stk. Vantec Aluminium Heat Spreader

Jeg har lest et par guider om hvordan man låser opp denne cpuen, så det blir jeg å forsøke meg på ganske snart.

Ellers så er overklokkingen bortkastet før jeg får det nye utstyret og låst opp cpuen. Hvis noen ellers har ideer eller forslag så tar jeg gjerne imot hjelpen, er ikke så veldig flink til dette :cool:

Standard FSB: 133 klarer ikke mer enn 138 pr. i dag. Temperatur idle er på 42-47 grader alt etter romtemperatur.

Edit: Vcore ligger på 1.78

kofor ikke kjøpe vannkjøling i stede??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...