Olaven Spire Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Jeg så ingen andre poster som gjaldt Xp2000+ (Palomino) cpuen, så jeg starter gjerne en :nice: Har følgende i pcn: Hovedkort: MSI KT3 ULTRA2-B Hovedkort Socket A Bulk Cpu: Amd Xp2000+ Kabinett vifte: 4stk Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm Minne: 2stk 512MB PC2700 Twinmos DDR Ram (tot. 1gb ram) Skjermkort: Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR Nå har jeg investert i cpu kjøleutstyr, som kommer om noen dager (Har søppel pr. i dag): Papst vifte, 84m³/time, 32 dB(A) Swiftech CPU-kjøler, u/vifte Arctic Silver 5 Termisk Pasta 2 Stk. Vantec Aluminium Heat Spreader Jeg har lest et par guider om hvordan man låser opp denne cpuen, så det blir jeg å forsøke meg på ganske snart. Bios instillingene (cpu volt o.l.) så er det meste på Auto, har prøvd å stille vcore opp, men jeg ser ikke at den blir stilt opp, må jeg låse opp cpuen før den kan stilles? Ellers så er overklokkingen bortkastet før jeg får det nye utstyret og låst opp cpuen. Hvis noen ellers har ideer eller forslag så tar jeg gjerne imot hjelpen, er ikke så veldig flink til dette Standard FSB: 133 klarer ikke mer enn 138 pr. i dag. Temperatur idle er på 42-47 grader alt etter romtemperatur. Edit: Vcore ligger på 1.78 Endret 23. november 2003 av Mr.Anderson. Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Mr.Anderson. skrev: Bios instillingene (cpu volt o.l.) så er det meste på Auto, har prøvd å stille vcore opp, men jeg ser ikke at den blir stilt opp, må jeg låse opp cpuen før den kan stilles? vcore kan du stille så mye du vil på uten og låse opp cpuen. Endret 29. november 2003 av e_rik Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Det hørtes jo bra ut, har sett på noen andre poster rundt om hvilken vcore som er "bra", i mine øyne så ser det ut som 1,8-1,9 er ok, mens det som er over blir sånn "kanskje" Noen som har erfaring med Xp2000+ cpu? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har palamino xp2000+ på et MSi KT3 Ultra Aru hovedkort. Vcore 1,8. fsb 144. temp: 46-56 grader - funker bra Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det hørtes jo bra ut, har sett på noen andre poster rundt om hvilken vcore som er "bra", i mine øyne så ser det ut som 1,8-1,9 er ok, mens det som er over blir sånn "kanskje" Noen som har erfaring med Xp2000+ cpu? Jeg har samme hovedkort og prosessor som deg liggende, og jeg kom meg til 1.86GHz. Hverken prosessoren eller hovedkortet er med andre ord ikke spesielt godt egnet til overklokking Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hverken prosessoren eller hovedkortet er med andre ord ikke spesielt godt egnet til overklokking Huff huff Jeg får nå bedre kjøling på cpuen i alle fall Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 hei ja. har en xp 2000+ som jeg har fått opp til 2001mhz 12.5 / 160 fsb vcore1.7 ps bruker et msi kt3v med bios opdate. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Har nå fått det nye utstyret i posten. Skal si den kjøleren var litt av en sak, tung, lekker og lett å montere. Fulgte med Artic Silver goop til kjøleren. Før goopen er "kjørt" inn så klarer jeg å kjøre på 147 Fsb og 1,80-1,85 Vcore, er rundt 1840Mhz. Jeg klarer over 1900, men da er ikke maskinen noe stabil, vet ikke med deg brekkjernet hvor høyt du klarer stabilt? Uklokket ligger jeg på 30 grader sånn ca. Overklokket slik som nå så ligger jeg runft 38 grader Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 den er oppi 2000mhz har godt son i hele dag. stabil.. men får ikke mer en 1,7 i vcore fuzzy logic viser 48 grader. men pc wizard er den på 44 g Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 har en taisol å ram kjøler. det hjalp MYE Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Fuzzy Logic viser 4 grader mer her også (i forhold til Bios temperaturen). Jeg har siste Bios oppdatering, men burde jeg sette alt på auto, og kjøre Auto Overclock i Fuzzy Logic, eller kanskje ikke, programmet klarer vel ikke å endre Vcoren automatisk. Har ikke smurt på goop før, men prøvde å følge guiden skikkelig, Rensa cpuen, klinte på litt goop, bruke barberblad osv. Ang. Rammen så er det kjølere på dem, men ikke noe vifte direkte på dem, kun ifra kabinettet som blåser inn. Instillingene på dem i Bios er Auto. Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 jeg har bare prøvd meg opp i fra bios. ble litt forudra at jeg fikk den så høyt opp. men det ser ut som den går bra på de innstilingane jeg har brukt. men ramen min er en sdram på 512 266mhz. men va den heter vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Min ram er på 333Mhz, men etter å ha tittet rundt på forumet her tror jeg at cpuen min ligger på dynga i Januar, må nok ha en annen cpu hvis det skal være noe vits i å overklokke. Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 sant nok. vi får kjøpe noe støre. men det er jo litt gøy da men at jeg ikke får mer en 1.7 i vcore en din 1.8 er litt rart. er jo same korte? Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Tror ikke vi har likt kort, se første posten min, der står det meste. Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 oki du har ULTRA2-B Hovedkort . det har ikke jeg nei nå er det kvelden for meg skal opp tilig i morgen Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg så ingen andre poster som gjaldt Xp2000+ (Palomino) cpuen, så jeg starter gjerne en :nice: Har følgende i pcn: Hovedkort: MSI KT3 ULTRA2-B Hovedkort Socket A Bulk Cpu: Amd Xp2000+ Kabinett vifte: 4stk Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm Minne: 2stk 512MB PC2700 Twinmos DDR Ram (tot. 1gb ram) Skjermkort: Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR Nå har jeg investert i cpu kjøleutstyr, som kommer om noen dager (Har søppel pr. i dag): Papst vifte, 84m³/time, 32 dB(A) Swiftech CPU-kjøler, u/vifte Arctic Silver 5 Termisk Pasta 2 Stk. Vantec Aluminium Heat Spreader Jeg har lest et par guider om hvordan man låser opp denne cpuen, så det blir jeg å forsøke meg på ganske snart. Bios instillingene (cpu volt o.l.) så er det meste på Auto, har prøvd å stille vcore opp, men jeg ser ikke at den blir stilt opp, må jeg låse opp cpuen før den kan stilles? Ellers så er overklokkingen bortkastet før jeg får det nye utstyret og låst opp cpuen. Hvis noen ellers har ideer eller forslag så tar jeg gjerne imot hjelpen, er ikke så veldig flink til dette Standard FSB: 133 klarer ikke mer enn 138 pr. i dag. Temperatur idle er på 42-47 grader alt etter romtemperatur. Edit: Vcore ligger på 1.78 kofor ikke kjøpe vannkjøling i stede?? Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Hadde jeg hatt penger så hadde jeg kjøpt VapoChill eller noe i den duren Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Vel vel. Da var en Amd XP 3000+ bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå