Uferdig Setnin Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hei!Jeg skal mest trolig flytte til Polen i 2 år, muligens mer. Og jeg tror da att jeg venter til jeg har flyttet med å ta førerkortet. Noen som har tatt klasse B i Polen? Blir det gyldig i Norge også? Og hvor mye ish kommer det til å koste? Og MC - lappen, denne kan vel også taes i Polen? Hvilke regler har dem? Hvilke begrensinger har dem på antall kW jeg kan kjøre som en 18åring?Mvh Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Førerkort i utlandet (EU/EØS) blir gyldig i Norge. Andre førerkort blir gyldig i 3 mnd. Innen 3 mnd må man så ta oppkjøring for å få et norsk førerkort. Det er forskjellige regler for når man kan begynne å ta førerkort avhengig av om du skal til EU eller USA. StudentSelv om du som student oppholder deg i et annet land i mer enn 185 dager hvert kalenderår, har du fortsatt fast bopel i hjemlandet. Likevel kan du få utstedt førerkort også i studielandet. Student i et EU/EØS-land: Du kan ta førerkort i landet etter å ha vært student der i minst seks måneder. Førerkortet kan du bruke og bytte inn i Norge etter reglene som gjelder for førerkort i Norge. Student utenfor EU/EØS: Du kan ta førerkort i landet mens du studerer der, så lenge du studerer der i minst seks måneder sammenhengende. Førerkortet kan du bruke og bytte inn i Norge etter reglene som gjelder for førerkort utenfor EU/EØS. Husk at du må kunne dokumentere studieoppholdet. Fra Vegvesen.no 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå