Lars Taraldsen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Slik sikret Statoil seg de kontroversielle områdeneStatoils massive satsing i nord: Søknaden er større enn Sverdrup-planene Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Perm på perm med bullshit altså. Jeg har noe erfaring med offentlige anskaffelser, og jo mere papirer du kan legge inn i anbudsprosess, jo bedre - fordi ansvarlige for anbud (staten, dette er ikke et anbud, jeg vet, men sammenlignbart), ikke vet hva de ser etter. Når søknaden(på et langt mindre komplisert prosjekt) så er større enn selve utbyggingsplanen, vel, så blir kommentarer overflødig. Søknaden bør vel bygge på selve tanken om utførelse, ikke omvendt? Hva er grunnlaget for utredelsen da? "Tja, vi har ikke peiling på hvordan de skal gjøre det, men hvem faen bryr seg så lenge noen har tenkt til å gjøre det? Og det bringer inntekter, så hvem kan si imot?" Statoil først og fremst, og andre burde i langt større grad bli utsatt for grundigere revisjoner, og revisjoner som faktisk går inn i selskapet som enhet (på gulvet/ingeniørnivå, alt som skjer i regnskapet vet vi er lagd stort sett stuerent). Alle revisjoner pr i dag er ganske enkle å bullshite seg ut fra, slik jeg har sett det bli gjort, gang på gang. Kalkulert risiko? Bærekraftig? Til og med pressetalsmenn bør være noe edruelige, jeg vet jobben til Eek er å lyve til publikum om hva selskapet foretar seg men dette blir jo ganske sjukt å lese. Lenke til kommentar
Paul Birgensen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Sikkert 5000 sider med lensflares. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå