HulkHaugen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg har tenkt å få tak i ett 2-veis speil (tror jeg det heter), type slik de bruker i avhørscener på film bl.a. Skal benyttes til et såkalt "smartspeil" hvor en monitor blir stående bak speilet og lyser igjennom lyse farger. (Eksempel: http://i.imgur.com/CmjlDEb.jpg). Jeg var i kontakt med den lokale glassmesteren, og han estimerte en pris på ca 2000. Syntes det hørtes fryktelig dyrt ut. Har også lest om speilfilm, men er ikke helt overbevist om at det blir bra. Noen som har tips og/eller erfaringer? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg har tenkt å få tak i ett 2-veis speil (tror jeg det heter), type slik de bruker i avhørscener på film bl.a.Glassmestere flest, kan dette. Det er de som leverer og normalt monterer også. Du nevner ikke noe om størrelsen, men dette er spesial glass. Så jeg synes dette høres ut til å være en grei pris, for et lite "2-veis speil". Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Tror jeg betalte nærmere 7000 for mitt 2-veis speil for en tid tilbake, syntes ikke prisen der var veldig skremmende... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Enveisspeil heter det. Andre populære navn er Spyglass. Saint Gobain er en stor leverandør av det (verdens største glassprodusent). Toveisspeil blir vel litt plagsomt, for da kan man se gjennom fra begge sider. Vil fungere dårlig som Smart-glass http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=63788986 Endret 3. juni 2016 av newman221 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Hvilken side man ser gjennom spørs jo på hvilken side det som er mørkest... 1 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 Glemte å nevne størrelse ja. Har kikket på 180x35cm som eksempel. Selve glasset koster vel ca 150-200 kr etter min erfaring. Også da 1800 for filmen på baksiden? Hmm... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Det er gjerne ikke en film på baksiden, på mitt speil er det inni slik at det er likt på begge sider, og "filmen" vil jo aldri løsne eller bli slitt, ingen bobler osv. Endret 3. juni 2016 av aklla Lenke til kommentar
HåvardGj Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Moskus prøvde seg på folie men det gikk ikke så bra da han prøvde seg med folie rett på skjermen, hvis man bruker folie på glass som står i front kan det hende det blir brukbart. det koster vel ikke så mye å prøve. 2000,- for et 180x35 med "enveis-funksjon" er da vel ikke ille? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Problemet er at Moskus ikke tok av ramma på skjermen ser det ut som, da er det så godt som umulig. Helst såpevann også, men at krever det at man maskerer godt rundt slik at vann ikke kommer inn i skjermen. Bør absolutt være mulig med litt større innsats Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2016 Hehe, nei det så ikke så bra ut. Jo, jeg så for meg en pris på 3-500 kr, så syntes det var dyrt. Hadde det vært vanlig speil hadde det nok kostet 2-300,- Men jeg kjøper nok inn noe folie og glass, tror faktisk det kan bli bra om jeg gjør en nøye jobb. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg kjøpte fra min lokaleglassmester til rundt 700-900kr for et to-veis-speil. Syntes ikke resultatet ble veldig imponerende, så tror jeg muligens går for Plexiglass fra utlandet.. men der er frakten alene på rundt $100 :/ Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) http://www.sloyd-detaljer.no/kategorier/tre-og-metallsloyd/akrylplast/speilplast-glass/akrylplastplater-speil-(3-mm)-pid8200 400kr for akrylplate med speil på en side EDIT; var visst vanlig speil.. http://m.ebay.com/itm/291334354427 Dette er spyglass Endret 8. juni 2016 av newman221 Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Er det ingen som leverer slikt ferdig bygget? Lenke til kommentar
HåvardGj Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Er det ingen som leverer slikt ferdig bygget? Problemet er vel at det ikke er noen som har sett komersiell interesse i dette før. men nå som entusiastene har fått øyene opp for dette, skal man ikke se vekk ifra at det kan komme på markedet om få år Lenke til kommentar
★¯\_(Force_United)_/¯★ Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Hvordan ble resultatet? Tenkte jeg skulle lage noe sånt selv. (-: Lenke til kommentar
Erlingn95 Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar HåvardGj skrev (På 9.6.2016 den 11.59): Problemet er vel at det ikke er noen som har sett komersiell interesse i dette før. men nå som entusiastene har fått øyene opp for dette, skal man ikke se vekk ifra at det kan komme på markedet om få år Har du sett noen leverandører av slikt nå? Evt noen mer info? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå