Gå til innhold

Bruke Laptop som monitor?

enmannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men såklart er jo dette teoretisk mulig! Er jo bare å finne hvilken standard bærbare bruker i forhold til stasjonære. Men det krever helt sikkert modding i både den bærbare maskinen og kanskje i grafikkortet til den stasjonære.

PS! Jeg har ikke peiling hvordan...

Lenke til kommentar
Men det krever helt sikkert modding i både den bærbare maskinen og kanskje i grafikkortet til den stasjonære.

så ikke helt for meg modding som aktuellt i dette tilfellet, få har så mye peng at de setter i gang et stort moddeprosjekt med en bærbar (dyrt!) og stasjoner ("litt" penger her også).

Selvølgelig er det mulig, men da kjøper man vel heller ny skjerm.

Mulighetene kan man jo strkke til å aldri oppgradere pcèn med ferdigkjøpte deler.

man kan jo lage dem selv, "bare" at dette krever Xtremt mye utstyr og kunnskap (CPU, Harddisk, Skjermkort, HK, (bare) Vifter, +++ man kan altså lage en skjerm, men ....)

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig uten til dels "store" modifikasjoner som garantert sletter alt som har med garanti å gjøre. Samt at det er en operasjon jeg neppe ville ha prøvd på uten det rette utstyret og kunnskapen.

Finnes mange muligheter på å få opp skjermbildet på den stasjonære der du vil ha det, men dette er kun software, og vil ikke kunne brukes til spill....

Så den enkle konklusjonen er: Nei, det går ikke.

Hva med å bare kjøpe en brukt 17"-19" ? Fungerer i de aller fleste tilfeller bedre på spill enn TFT-skjermen i laptop`en.

Lenke til kommentar
Men det krever helt sikkert modding i både den bærbare maskinen og kanskje i grafikkortet til den stasjonære.

så ikke helt for meg modding som aktuellt i dette tilfellet, få har så mye peng at de setter i gang et stort moddeprosjekt med en bærbar (dyrt!) og stasjoner ("litt" penger her også).

Selvølgelig er det mulig, men da kjøper man vel heller ny skjerm.

Mulighetene kan man jo strkke til å aldri oppgradere pcèn med ferdigkjøpte deler.

man kan jo lage dem selv, "bare" at dette krever Xtremt mye utstyr og kunnskap (CPU, Harddisk, Skjermkort, HK, (bare) Vifter, +++ man kan altså lage en skjerm, men ....)

Selvfølgelig må man modde hvis man skulle få noe sånt til. Det finnes jo ingen synlig kontakt fra selve maskinen i en bærbar til skjermen i en bærbar.

Lenke til kommentar
Med et TV-kort eller noe slikt i laptopen burde det vel være mulig, men det lønner seg nok å bare kjøpe en ny skjerm 

måtte vel vært et spesiellt kort dette da (ikke med tanke på at det skal passe i den bærbare, men) ettersom dette kortet også trenger strøm, og signalene på kunne "kontrollere" , ergo.... trenger man OS(eller lignedne) --> en helsikkens moddifisering er nok hva som må til...

, men dette kan jeg ikke bekrefte. (derimot kan jeg si at vi har tyngdekraft her på Tellus)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...