enmannen Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Regner med at det kan bli vanskelig, men altså: Har en kompis med en ganske ny bærbar fra Dell. Han er ikke fornøyd med ytelsen i spill så han har tenkt å kjøpe en stasjonær i tillegg, men ønsker å bruke laptopen som monitor. Er dette mulig? Lenke til kommentar
all right Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jaja dette er selfølgelig helt mulig.. Det er bare og kjøpe en Monitor det!! Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Trukke du skjønte spørsmålet. Poenget er at han har jo en potensiell monitor i den bærbare pc'n. Om man kunne brukt den til skjerm for den stasjonære. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 tror ikke noen her "tør" å avbekrefte muligheten.... Tror selv ikke dette går, kan ikke ressonere meg frem til hvordan det skulle gått, men det er jo bare hva jeg tror. Har ikke lest om noe slikt noenplass, det tror jeg jeg ville ha gjort "by now" om det gikk. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Men såklart er jo dette teoretisk mulig! Er jo bare å finne hvilken standard bærbare bruker i forhold til stasjonære. Men det krever helt sikkert modding i både den bærbare maskinen og kanskje i grafikkortet til den stasjonære. PS! Jeg har ikke peiling hvordan... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Men det krever helt sikkert modding i både den bærbare maskinen og kanskje i grafikkortet til den stasjonære. så ikke helt for meg modding som aktuellt i dette tilfellet, få har så mye peng at de setter i gang et stort moddeprosjekt med en bærbar (dyrt!) og stasjoner ("litt" penger her også). Selvølgelig er det mulig, men da kjøper man vel heller ny skjerm. Mulighetene kan man jo strkke til å aldri oppgradere pcèn med ferdigkjøpte deler. man kan jo lage dem selv, "bare" at dette krever Xtremt mye utstyr og kunnskap (CPU, Harddisk, Skjermkort, HK, (bare) Vifter, +++ man kan altså lage en skjerm, men ....) Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Det er ikke mulig uten til dels "store" modifikasjoner som garantert sletter alt som har med garanti å gjøre. Samt at det er en operasjon jeg neppe ville ha prøvd på uten det rette utstyret og kunnskapen. Finnes mange muligheter på å få opp skjermbildet på den stasjonære der du vil ha det, men dette er kun software, og vil ikke kunne brukes til spill.... Så den enkle konklusjonen er: Nei, det går ikke. Hva med å bare kjøpe en brukt 17"-19" ? Fungerer i de aller fleste tilfeller bedre på spill enn TFT-skjermen i laptop`en. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Med et TV-kort eller noe slikt i laptopen burde det vel være mulig, men det lønner seg nok å bare kjøpe en ny skjerm Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Men det krever helt sikkert modding i både den bærbare maskinen og kanskje i grafikkortet til den stasjonære. så ikke helt for meg modding som aktuellt i dette tilfellet, få har så mye peng at de setter i gang et stort moddeprosjekt med en bærbar (dyrt!) og stasjoner ("litt" penger her også). Selvølgelig er det mulig, men da kjøper man vel heller ny skjerm. Mulighetene kan man jo strkke til å aldri oppgradere pcèn med ferdigkjøpte deler. man kan jo lage dem selv, "bare" at dette krever Xtremt mye utstyr og kunnskap (CPU, Harddisk, Skjermkort, HK, (bare) Vifter, +++ man kan altså lage en skjerm, men ....) Selvfølgelig må man modde hvis man skulle få noe sånt til. Det finnes jo ingen synlig kontakt fra selve maskinen i en bærbar til skjermen i en bærbar. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Det går! På www.diyaudio.com er det mange som bruker laptop-skjermer til hjemmelagede projektorer. Kikk i "video" forumet der. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Damid, dobbelpost (etter edit: så jeg beholder andre posten) Endret 23. november 2003 av genesis Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Med et TV-kort eller noe slikt i laptopen burde det vel være mulig, men det lønner seg nok å bare kjøpe en ny skjerm måtte vel vært et spesiellt kort dette da (ikke med tanke på at det skal passe i den bærbare, men) ettersom dette kortet også trenger strøm, og signalene på kunne "kontrollere" , ergo.... trenger man OS(eller lignedne) --> en helsikkens moddifisering er nok hva som må til... , men dette kan jeg ikke bekrefte. (derimot kan jeg si at vi har tyngdekraft her på Tellus) Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Ok, da er det oppklart. Tenkte bare å høre hvis det var noen enkel mulighet. Kunne jo hende at dette var vanlig for alt jeg vet.. Sjekka ut den www.diyaudio.com, men det virka litt avansert og ikke akkurat riktig greie. (projeksjons-greier) Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Med et TV-kort eller noe slikt i laptopen burde det vel være mulig, men det lønner seg nok å bare kjøpe en ny skjerm Det finnes usb tv-kort. med det burde det jo bli mulig. da kobler du den stasjonære til tvkortet og tvkortet til den bærbare. eller??? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dette tror jeg blir vansklig gitt. Eneste måten det kan gjøres er å kjøre en terminal server i applikasjon mode på stasjoner pc. Mulig det funker, har aldri prøvd, men er mye mulig det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå