Malvado Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Får håpe de lager en serie som holder mer en 3 år , før mange av kortene får heftige artifacts. Har en god del brukte kort fra HD79** serien, og nå allerede noen r9 280x kort, som utviser mye artifacts. På stock clocks. Jeg antar det ene var 1000 kroners kortet fra Finn som du fikk erstatet med et 390 kort? Uansett så bruker mange av de gamle kortene å være ganske så skakkjørt pga bitcoin mining blant annet , mange av skjermkortene til Amd har blitt brukt til dette 24 / 7 og da er det ikke rart at det kan dukke opp artefacts om kjøling og vedlikeholdet ikke er tilstrekkelig. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Det var voldsomt lite begeistring her i kommentarfeltet syntes jeg, da RX480 sannsynligvis kommer til å yte bedre enn ett GTX980 til 5000kr og vil koste rundt 2000kr selv. Ganske Big Deal spør du meg. Kjempebra for nye PC-byggere og andre prisbevisste som tenker ytelse per krone. Hvor har du det fra at den sannsynligvis yter bedre enn GTX 980? Det som er sannsynlig utifra info er mellom 390 og 390X. Altså mellom 970 og 980. Og det kommer og til å koste mer enn 2000 kr i Norge. Tror grunnen til at folk ikke er så begeistret her er at folk på forum stort sett er opptatt av toppkortene. Så en greie fra Amazon. Folk som så på veldige billige GPUer hadde og Titan X som forslag som mange så på. Altså er selv folk som har tenkt å kjøpe low/mid end mer opptatt av toppkortene. Det er sånn sett lite spennende med dette kortet. Likevel, fortsatt mange som er begeistret, det ser du hvis du leser kommentarene. Veldig mange som mener den yter i 980/980 Ti territorium. Hvis det ikke er begeistring, så vet jeg ikke hva er (siden den ikke kommer til å yte så bra, utrolig mange overdriver ytelsen til dette kortet). Den leaka 3dmark benchmarken. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Det var voldsomt lite begeistring her i kommentarfeltet syntes jeg, da RX480 sannsynligvis kommer til å yte bedre enn ett GTX980 til 5000kr og vil koste rundt 2000kr selv. Ganske Big Deal spør du meg. Kjempebra for nye PC-byggere og andre prisbevisste som tenker ytelse per krone. Hvor har du det fra at den sannsynligvis yter bedre enn GTX 980? Det som er sannsynlig utifra info er mellom 390 og 390X. Altså mellom 970 og 980. Og det kommer og til å koste mer enn 2000 kr i Norge. Tror grunnen til at folk ikke er så begeistret her er at folk på forum stort sett er opptatt av toppkortene. Så en greie fra Amazon. Folk som så på veldige billige GPUer hadde og Titan X som forslag som mange så på. Altså er selv folk som har tenkt å kjøpe low/mid end mer opptatt av toppkortene. Det er sånn sett lite spennende med dette kortet. Likevel, fortsatt mange som er begeistret, det ser du hvis du leser kommentarene. Veldig mange som mener den yter i 980/980 Ti territorium. Hvis det ikke er begeistring, så vet jeg ikke hva er (siden den ikke kommer til å yte så bra, utrolig mange overdriver ytelsen til dette kortet). Nå er vel svært mange her på forumet enten eiere av 1080 eller har preferanse for Nvidia, så ikke så rart om det blir litt stille. Hvermansen derimot kommer trolig til å omfavne dette kortet så lenge det har blitt lansert på riktig tidspunkt. Blir spennende å se. Endret 1. juni 2016 av Malvado Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Tviler på at det er så ekstremt mange eiere av 1080 i prosent av de som er aktive på forumet, nvidia-preferansene tror jeg også er overdrevet. Folk har i det siste valgt nvidia mer, fordi det er bedre kort. AtW Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Det var voldsomt lite begeistring her i kommentarfeltet syntes jeg, da RX480 sannsynligvis kommer til å yte bedre enn ett GTX980 og vil koste rundt 2000kr. Ganske Big Deal spør du meg. Kjempebra for nye PC-byggere og andre prisbevisste som tenker ytelse per krone. sitter selv på 390x så blir ingen oppgradering til 480, men håper 490/490x vil knuse 1080 om ikke nesten lik performance for mindre budsjett! Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Får håpe de lager en serie som holder mer en 3 år , før mange av kortene får heftige artifacts. Har en god del brukte kort fra HD79** serien, og nå allerede noen r9 280x kort, som utviser mye artifacts. På stock clocks. Jeg antar det ene var 1000 kroners kortet fra Finn som du fikk erstatet med et 390 kort? Uansett så bruker mange av de gamle kortene å være ganske så skakkjørt pga bitcoin mining blant annet , mange av skjermkortene til Amd har blitt brukt til dette 24 / 7 og da er det ikke rart at det kan dukke opp artefacts om kjøling og vedlikeholdet ikke er tilstrekkelig. Ja, brukte kort som selges, og oppgis som ikke overklokket, er som oftest overklokket. Ekstra ille blir det jo som du sier om det er brukt til Bitcoin mining, som stort sett er AMD kort, da de fungerer bedre for bitcoin. Pluss at 200 serien var generelt mer ytelse/kr uansett enn Nvidia. Den leaka 3dmark benchmarken. Det er et syntetisk benchmark der det står Polaris, noen bokstaver og tall. Det betyr at noe Polaris basert sannsynligvis har ytelse rundt det området. 3Dmark tall har alltid vært forskjellig fra ekte spilltester. Vi vet ikke om noen av disse er RX 480 engang. Det vi vet derimot er noen av spesifikasjonene. De er dårligere enn R9 390. Med arkitekturforbedringer er den nok sannsynligvis bedre enn R9 390, men R9 390X/GTX980 nivå? Da snakker vi store arkitekturtelle forbedringer fra AMD. De hadde og garantert skrytt av det om det stemte. Det er mulig at det stemmer, men det er usannsynlig. Det mest sannsynlige er mellom 390 og 390X. Nå er vel svært mange her på forumet enten eiere av 1080 eller har preferanse for Nvidia, så ikke så rart om det blir litt stille. Hvermansen derimot kommer trolig til å omfavne dette kortet så lenge det har blitt lansert på riktig tidspunkt. Blir spennende å se. Jeg vet hvertfall hva jeg hadde kjøpt om jeg skulle kjøpt i dag. En RX 480 med så god ytelse til 200 USD... Virker som en svært god deal spør du meg. 150W i strømforbruk er jo og ingenting. Jeg trenger ikke egentlig mer ytelse enn det. Om hvermansen kaster seg over dette eller ikke tror jeg avhenger av når GTX 1060 kommer ut. Som AtW tror jeg heller ikke så mange her har et GTX 1080, jeg tror det har mer med at folk finner 1080 mer interessant, og det er og et kort som er en udiskutabel konge. Pluss at vi har faktiske tall som viser det. Litt større grunn å være entusiastisk over det enn noen kryptiske 3DMark tall (altså Polaris + Tall og bokstaver er den kryptiske delen). Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) TKongen: http://videocardz.com/60819/amd-radeon-rx-480-confirmed-as-polaris-67dfc7Når videocardz leaka ytelse til GTX1080 og GTX1070 viste det å stemme bra. 3dmark har vel også blitt bedre med årene på å vise hva ett kort gir i gjennomsnittlig spillytelse sammenlignet med andre kort? Klart det vil alltid være variasjoner mellom enkelt spill. Hva får deg til å si at det er usannsynlig at RX480 yter hakket bedre enn GTX980? Endret 1. juni 2016 av Allostasis Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hvis du ser på specsene listet for dette kortet, er de jo dårligere enn R9 390. Eksempelvis færre streamprossesorer. Det betyr lavere ytelse. Jeg ser de her oppgir 1266 MHz, hos Anandtech har de kommet frem til litt over 1000 MHz. Vi har og et tall der på den lekkede benchmarken som faktisk er mellom R9 390 og R9 390X. Noe som er en ytelse som jeg tidligere har sagt er sannsynlig. Så hvorfor velger folk den høye scoren og sier at kortet vil yte slik som det? Sikkert et kort som klokker veldig bra, og er overklokket til maks. Jeg tror GTX 970 og 980 også har forskjellig score om de er overklokket maks Det betyr ikke at en standard RX 480 på standard frekvenser vil slå en standard GTX 980 på standard frekvenser. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Skal ikke se deg helt blind på specs. GTX1070 yter jo i flere tilfeller bedre enn Titan X selv med dårligere specs. Vi får se når skikkelige benchmarks av kortet kommer. AMD sa selv at RX480 kommer til å ha ytelsen av en 500dollars GPU. Endret 1. juni 2016 av Allostasis Lenke til kommentar
Koven Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Tviler på at det er så ekstremt mange eiere av 1080 i prosent av de som er aktive på forumet, nvidia-preferansene tror jeg også er overdrevet. Folk har i det siste valgt nvidia mer, fordi det er bedre kort. AtW TDP har ødlagt AMD, samt DX11 ytelsen! Polaris fikser det meste her... De fleste vil ha et billig kort som yter bra! Nvidia sliter fortasatt med DX12, og pascal viser ikke noe særlig forbedringspotensiale her!... http://www.sweclockers.com/test/22153-nvidia-geforce-gtx-1070/8#content AMD treffer hardt denne gangen! De fleste kjøper kort mellom 200-300$... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Tviler på at det er så ekstremt mange eiere av 1080 i prosent av de som er aktive på forumet, nvidia-preferansene tror jeg også er overdrevet. Folk har i det siste valgt nvidia mer, fordi det er bedre kort. AtW TDP har ødlagt AMD, samt DX11 ytelsen! Polaris fikser det meste her... De fleste vil ha et billig kort som yter bra! Nvidia sliter fortasatt med DX12, og pascal viser ikke noe særlig forbedringspotensiale her!... http://www.sweclockers.com/test/22153-nvidia-geforce-gtx-1070/8#content AMD treffer hardt denne gangen! De fleste kjøper kort mellom 200-300$... Rems opp hvor mange spill som er DX12 da Vi får se på BF1 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Tviler på at det er så ekstremt mange eiere av 1080 i prosent av de som er aktive på forumet, nvidia-preferansene tror jeg også er overdrevet. Folk har i det siste valgt nvidia mer, fordi det er bedre kort. AtW TDP har ødlagt AMD, samt DX11 ytelsen! Polaris fikser det meste her... De fleste vil ha et billig kort som yter bra! Nvidia sliter fortasatt med DX12, og pascal viser ikke noe særlig forbedringspotensiale her!... http://www.sweclockers.com/test/22153-nvidia-geforce-gtx-1070/8#content AMD treffer hardt denne gangen! De fleste kjøper kort mellom 200-300$... Rems opp hvor mange spill som er DX12 da Vi får se på BF1 Se linken min nizzen Den store bekreftelsen kommer i høst^^ Jeg er opptatt av fremtiden nå... Da jeg jeg har skjermkortet mitt minst 2 år Nvidia imponerer meg kun i DX11 med pascal, og det er ikke nok for meg! DX12 og vulkan tror jeg tilhører 2017! Endret 1. juni 2016 av Koven Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Tviler på at det er så ekstremt mange eiere av 1080 i prosent av de som er aktive på forumet, nvidia-preferansene tror jeg også er overdrevet. Folk har i det siste valgt nvidia mer, fordi det er bedre kort. AtW Tja, i følge denne tråden jeg startet kan man trolig trekke noen konklusjoner om preferansene til de som poster her inne i alle fall. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1724575 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Stilig tråd Malvado. Jeg er litt ambivalent i forhold til pris, siden jeg generellt har vært av den typen som har kjøpt rimelig før. F.eks. så har flere eldre kort vært mellom kr 700 og tusenlappen. Nå sist stå tror jeg at jeg rundet litt over tusenlappen. Kanskje kr 1300-ish. Denne gang har jeg tenkt å slippe meg litt mer løs. Men, er veldig i tvil om hvilket nivå jeg legger meg på. Er selvfølgelig fascinert av de Pascal-kortene som ble lansert. Nå et Polaris-kort, som ikke nødvendigvis yter i nærheten, men er rimeligere. Men, det er nå bedre at AMD lanserte noe, framfor å grave sin egen grav da. Blir spennende å følge med framover, siden det garantert skal bli et selvbygg før eller siden. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Skal ikke se deg helt blind på specs. GTX1070 yter jo i flere tilfeller bedre enn Titan X selv med dårligere specs. Vi får se når skikkelige benchmarks av kortet kommer. AMD sa selv at RX480 kommer til å ha ytelsen av en 500dollars GPU. GTX 1070 har en 60% høyere frekvens enn et GTX 980 ti. GTX 1070 har 70% av CUDA kjernene til 980 ti. 70% av kjernene, men 60% høyere frekvens? Høres ikke dårligere ut spør du meg. Som jeg tidligere skrev, hvis dere skal sitere, ta med alt Uten kontekst betyr det ingenting. AMD har aldri sagt at RX 480 yter som en 500 USD GPU. De har egentlig avkreftet dette, og sagt den blir svakere. De sa like god som en 500 USD GPU i VR. Stor forskjell. Samme som NVidia har gjort med sin VR teknologi. GTX 1080 er en viss prosent raskere enn 980, men i VR er det mye mer. Det er det samme AMD gjør. Det er en grunn til at de sa i VR, og det må tas med. Virker likevel som om mange er ganske entusiastiske og hopper over den delen i farten og tenker ikke mye over det, men det betyr mye. Var det ikke du som regnet deg frem til at 1080 hadde dårligere ytelse/Mhz/CUDA kjerne enn 980 Ti Malvado? Så når de ellers lager kortene sine likt, så kan slike tall fortelle mye om ytelse. Det er og en klart bedre måte å finne ut ytelse enn lekkede 3DMark benchmarks, der du ikke helt vet hvordan kortene er og hva de har gjort med dem. Eller AMD slides som bare viser VR/DX12/AotS/CF tall, som heller ikke hjelper på å vite hva den egentlig yter. Vi er egentlig ganske i mørket når det gjelder den faktiske ytelsen her, siden AMD ikke akkurat har gitt mye info. Bare en prislapp, og masse mulighet for folk til å spekulere i fantastisk ytelse. Samt gi ekstreme tall for hvor god den skal være, som ikke er slik i virkeligheten. Som at den er like god som en 500 USD GPU i VR. Eller lik ytelse i CF (sikkert og VR) som GTX 1080 i AotS (sikkert et spesielt laget benchmark og, hadde ikke overrasket) i DX12. Det sier lite om hvordan kortene gjør det i Tomb Raider. Vi har ikke engang benchmarks for det AMD har målt engang, siden de bruker ny teknologi. Og det er det som er poenget. Gi folk en lav prislapp, og noen ekstreme tall og la dem fantasere og glede seg til RX 480. Få dem til å ville kjøpe det allerede. Nvidia var faktisk bedre denne lanseringen, ikke så overraskende da de lett kan skryte over beste ytelsen uansett. Eksempelvis sa de 1070 ville yte som Titan X. Noe som stemmer veldig bra. Hvis AMD også hadde så fantastisk ytelse, så hadde de ikke vært stille om det. Selvfølgelig er ytelsesøkningen stor, og større enn vanlig. Likevel, dettte kortet er ikke en revolusjon innenfor GPU markedet som noen virker å tro. Lenke til kommentar
spots Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Tviler på at det er så ekstremt mange eiere av 1080 i prosent av de som er aktive på forumet, nvidia-preferansene tror jeg også er overdrevet. Folk har i det siste valgt nvidia mer, fordi det er bedre kort. AtW Kan du utdype? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Stilig tråd Malvado. Jeg er litt ambivalent i forhold til pris, siden jeg generellt har vært av den typen som har kjøpt rimelig før. F.eks. så har flere eldre kort vært mellom kr 700 og tusenlappen. Nå sist stå tror jeg at jeg rundet litt over tusenlappen. Kanskje kr 1300-ish. Denne gang har jeg tenkt å slippe meg litt mer løs. Men, er veldig i tvil om hvilket nivå jeg legger meg på. Er selvfølgelig fascinert av de Pascal-kortene som ble lansert. Nå et Polaris-kort, som ikke nødvendigvis yter i nærheten, men er rimeligere. Men, det er nå bedre at AMD lanserte noe, framfor å grave sin egen grav da. Blir spennende å følge med framover, siden det garantert skal bli et selvbygg før eller siden. Avhengig av hva du har nå og hvilke krav du stiller til grafikk så kan du jo trolig vente til flere spill støtter DX12 og Async compute og eventuelt vurdere hva som funker best. Jeg kommer nok til å vente til neste år med å oppgradere uansett da jeg fortsatt får akseptabel ytelse i de spillene jeg spiller med mitt 280 og FX8350. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hvorfor er skjerm kortet i nano utgave? Er det HBM ram? Er jo et bra, så får jeg plass til det i mini kabinett mitt med vannkjøling :-) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Tja, i følge denne tråden jeg startet kan man trolig trekke noen konklusjoner om preferansene til de som poster her inne i alle fall. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1724575 nevermind, tar det i andre tråden. Endret 2. juni 2016 av Apox Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Hvis du ser på specsene listet for dette kortet, er de jo dårligere enn R9 390. Eksempelvis færre streamprossesorer. Det betyr lavere ytelse. Så med den logikken så kan vi si at 980ti slår 1080 siden den har bedre specs? (flere CUDA-cores, ROP's og høyere minnebåndbredde) Endret 2. juni 2016 av Apox 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå