Gå til innhold

Vurderer å gjøre fossilbiler så dyre at «ingen» har råd til dem


Anbefalte innlegg

 

Kan man ha slikt gøy med Tesla?

Gøy og gøy, masturbering av harryfaktoren mener du vel? Joda, model X har hengerfeste så det er mulig i teorien om man slår av antispinn, men jeg tror og håper eierne generelt hever seg over den pubertale formen for underholdning.

 

Tvilsomt. Tesla har fail-safe som kutter krafttilgang med én gang motor begynner å gå varm. Hvis ikke hadde man brent opp motoren under overbelastning. Slik behandling man ser på videoen er ikke bra for bensinmotorer heller, men de tåler naturlig nok mye mer varme enn en elektrisk motor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kan man ha slikt gøy med Tesla?

Gøy og gøy, masturbering av harryfaktoren mener du vel? Joda, model X har hengerfeste så det er mulig i teorien om man slår av antispinn, men jeg tror og håper eierne generelt hever seg over den pubertale formen for underholdning.

Tvilsomt. Tesla har fail-safe som kutter krafttilgang med én gang motor begynner å gå varm. Hvis ikke hadde man brent opp motoren under overbelastning. Slik behandling man ser på videoen er ikke bra for bensinmotorer heller, men de tåler naturlig nok mye mer varme enn en elektrisk motor.

OK

Va var poenget, er ikke tesla eignet for banekjøyring i mer en 3 minutt. Eller er det den ultimate øko super sportsbil med 7 ungar en taler om ?

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

 

 

Hvis man ønsker leve med valgfrihet i livet er Norge ekstremt tydelig et land man burde flytte ifra.

 

Noen som vet om man kan ha dobbelt statsborgerskap i Norge? er vel forbudt fortsatt det også :laugh:

 

Det er ikke direkte forbudt som sådan, jeg har dobbelt.

 

AtW

 

Så jeg kan søke statsborgerskap i et annet land og fortsatt beholde mitt Norske pass samt statsborgerskap ?

DaniNichi

Du hadde eit poeng, det glapp... fortel ?

Lenke til kommentar

 

 

 

Startmotorer i biler byttes stort sett ut oftere enn selve motoren

Er det 3 eller 4 timar lenger ?

 

Som en anekdote så var faktisk den elektriske motoren til et vindu, samt dynamoen det første som gikk i dass på min første bil.

Og så, Mr ikognito.

 

Jepp.

Lenke til kommentar

Ser at jo lenger mot venstre du går jo mer ihuga blir de på å undertrykke og tvinge. Litt middelalders drag over det hele. Er overhode ikke imot utfasing av fosilbiler over tid, men man trenger ikke bli nyttige idioter som SV og AP for det om.

 

Bare gløym Ap og SV. Dei har ikkje den dritt av påvirkningskraft hva angår bilutviklingen og transport forøvrig.

Det beste man kan håpe på er at det nu ikkje blir gjort gigantiske feilinvesteringa.

Lenke til kommentar

Liker gulrotmetoden bedre enn piskmetoden. Brenselsbiler er allerede høyt avgiftsbelagt.

 

Men jeg ser alikevel nødvendigheten til å gå bort fra dem.

 

 

 

Skal vi få flere over på el-bil så må rekkevidden økes betraktelig, ladetiden må ned og bilen må kunne trekke henger, så dette målet er foreløpig urealistisk 

Boikott SV!!

Det er for lite fokus på hengerfeste. Folk må melde sin interesse. Model 3 får hengerfeste, men kapasiteten er uvisst.

 

Rekkevidden på Model 3 vil, om du ikke har fått med deg det, være på minimum 345 km. Og det er EPA-estimater, ikke NEDC. Det betyr at du kan sammenligne det med praktisk kjøring. Ladetiden er også uhyre kjapt med Tesla, så jeg vil si vi er i boks med bilen du forbilder. Spørs bare hva kapasiteten på hengerfestet til Model 3 kommer til å bli! Selve bilen er overkill til dette formålet, det eneste som trengs er Tesla's godvilje og et alternativ for mindre felger (dette påvirker kapasiteten).

Lenke til kommentar

Liker gulrotmetoden bedre enn piskmetoden. Brenselsbiler er allerede høyt avgiftsbelagt.

 

Men jeg ser alikevel nødvendigheten til å gå bort fra dem.

 

 

 

Skal vi få flere over på el-bil så må rekkevidden økes betraktelig, ladetiden må ned og bilen må kunne trekke henger, så dette målet er foreløpig urealistisk 

Boikott SV!!

Det er for lite fokus på hengerfeste. Folk må melde sin interesse. Model 3 får hengerfeste, men kapasiteten er uvisst.

 

Rekkevidden på Model 3 vil, om du ikke har fått med deg det, være på minimum 345 km. Og det er EPA-estimater, ikke NEDC. Det betyr at du kan sammenligne det med praktisk kjøring. Ladetiden er også uhyre kjapt med Tesla, så jeg vil si vi er i boks med bilen du forbilder. Spørs bare hva kapasiteten på hengerfestet til Model 3 kommer til å bli! Selve bilen er overkill til dette formålet, det eneste som trengs er Tesla's godvilje og et alternativ for mindre felger (dette påvirker kapasiteten).

 

Rekkevidde på minimum 345km, gjelder dette uansett temperatur og slikt? Her her jeg bor kan det fort bli -35 blå på vinterstid. Regner med det påvirker kjørelengden ganske drastisk.

Lenke til kommentar

Rekkevidde på minimum 345km, gjelder dette uansett temperatur og slikt? Her her jeg bor kan det fort bli -35 blå på vinterstid. Regner med det påvirker kjørelengden ganske drastisk.

Nei, det gjelder aldri uansett temperatur. :) Grunnen til at jeg sier "minimum" er at det er den laveste rekkevidden som er blitt lovet (i sommerklima) og vil potensielt sett bli høyere ved lansering pga. eventuelle forbedringer i effektivitet, batteriteknologi etc.

 

Du kan redusere rekkevidden med 20-30-40 % i kulda. Jeg får en reduksjon på 20-30 % i -10 til -20 (BMW i3).

 

Så hvis vi sier 240 km, så tror jeg det er et godt estimat. Med rekkeviddeoppgradering vil du nok få 300 km på vinterstid. Du får nok litt mer rekkevidde ut av den med klimatisering (foroppvarming av batterier og kupé), så det er noe du vil få til vane å gjøre. Tallet kan varierer og blir fort bedre når temperaturene øker.

 

Som sagt, vil du også kunne øke rekkevidden som ekstrautstyr, akkurat som på Model S.

 

 

 

Opprop: hengerfeste til Model S: Husk at dette kan påvirke hengerfestetilbudet på Model 3, og påvirke hengerfestetilbudet på elbiler generelt:

Opprop for hengerfeste til Model S.

 

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

 

 

 

Er kun Tesla som har lang nok rekkevidde akkurat nå og fra det jeg har lest så gjelder det kun på sommern

 

 

Kan godt klare meg uten alle personene med henger på veien, men det er urealistisk og jeg har behov for å trekke 3500kg

 

 

Så du kjører over 200-400 km hver dag eller ofte? Da er nok ikke elbil noe for deg, heldigvis finnes det alternativer. 

 

Kommer ikke an på hva en gjør hver dag, eller ofte

Har du bruk for det kun en gang hver måned eller bare flere ganger i året så er det mer enn nok grunn til å ikke velge el-bil

 

 

Nei, det vil jeg ikke si. Det er faktisk en ganske dårlig grunn, vesentlig mer rasjonelt å leie de få gangene i året man har spesielle behov.

 

AtW

 

Jobber du i 'behovspolitiet'? Er det du som avgjør når andres pengebruk er rasjonell? Vi bør heldigvis i et velstående land, så vi kan kjøpe nye sokker i stedet for å stoppe de gamle, eller vi kan kjøpe en stor bil selv om vi 'bare' trenger den ekstra størrelsen 10 ganger i året.

Dessverre er det noen som lever i et grått å trist liv som nekter å se andres behov når man selv klarer seg m det man har . har nylig datet ei bitch som klager på gutters pengebruk på bil. bla meg siden jeg kjører 12 mod hilux. og hun kjørte bare en nitrist yaris uten lån..er jo en grunn til at jeg har en sånn bil og at man skal ses ned på fordi noen andre klarer seg med en udugelig liten fillebil. Men til poenget i Sommerferien kjørte jeg 74 mil rundt på hardangervidda og fra skog og fjell til nytt sted ute med pickupen og kano på taket og telt og fiskestang i 4 dager uten mobildekning og uten å være i nærheten av strøm. eller befolket område. Før det bar hjem 2 dager, for en dusj å klesvask før man la ut på ny tur ut i naturen et annet sted. Skal like å se folk lade bilene sine midt inni skogen eller på høyfjjellet. i 3 uker fartet jeg bare rundt i villmarka med telt og lange kjøredistanser. og pickupen kjøres også langt inni skogen med lavserie om nødvendig med motorsag å kapper ved å fyller planet og tar med hjem . og muligheten for at jeg har taua traktor eller drar lift eller mindre gravemaskiner bakpå

 

Folk som nekter å innse at andre har andre behov for annet enn dem selv burde holde kjeft. For jeg er villig til å kneble sånne å hive dem ned i kloakken. Jeg kommer alltid til å kjøre større dieselbil med 4x4 , de som står i veien synes jeg synd på. inl lavmålte kvinnfolk som lever et nitrist liv med gjeldsfri gammel yaris som tråkker på andre burde jeg kjørt over for å statuere et eksempel.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Skal vi få flere over på el-bil så må rekkevidden økes betraktelig, ladetiden må ned og bilen må kunne trekke henger, så dette målet er foreløpig urealistisk 

Boikott SV!!

 

Rekkevidde, ladetid, tilhenger . . . Det du krever er allerede i ferd med å skje, og kommer til å være på plass lenge før 2025. Store endringer kommer ofte stille og brått (Tenke på Kodak, Norsk Data, Blockbuster og mange andre).

 

El-biler blir på litt sikt billigere å produsere, krever mindre vedlikehold og er billigere i drift. Det siste skyldes mye at de bruker en brøkdel av energien til en tilsvarende fossilbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...