Trusetyven Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 (endret) Hei! Jeg er en 20 år gammel gutt som vil dra på backpacking alene.Jeg vil ikke gjøre det de fleste gjør, som er å se London, Paris og andre storbyer, men jeg vil heller se deler av Afrika, Asia eller Sør-Amerika (eller alle 3). Jeg skal se så mange land som mulig på kort tid (maks 3 dager i hvert land helst).Problemet er at jeg kan ingenting om å reise. Jeg har problemer med å planlegge reisen fordi jeg har så mange spørsmål jeg ikke finner svar på. Derfor lurer jeg på om noen av dere her vet om reisebyråer som lar deg snakke med reiseeksperter eller bare stille spørsmål osv. Jeg må vite om hva man trenger av ressurser, forsikring, vaksine osv til de forskjellige stedene, og hvordan jeg planlegger opphold og transport.Som sagt, jeg er opptatt av å se de stedene der det ikke er lukseriøst og fem-stjerners hotell. Spørsmålet er: Hvordan planlegger jeg backpacking? Hvor skal jeg begynne? Finnes det reise-eksperter en kan snakke med, og isåfall hvem/hvilket byrå? Takk! Endret 31. mai 2016 av Trusetyven Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 En gammel klassekamerat av meg som sikkert kan hjelpe :-) https://www.facebook.com/thor.v.leon Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Synes heller du bør snevre litt ned. Kvalitet over kvantitet. Konsentrer deg om noen få land i hver region og ta heller flere turer senere om det falt i smak. 3 dager i hvert land høres ufattelig hektisk ut og du vil ikke rekke å få med deg noe særlig. Ikke minst er det slitsomt. Mye spennende å se i sørøst-Asia; Indonesia, Malaysia, Thailand, Vietnam, Kambodsja, Laos, Myanmar.... Finn deg en reisebok og finn ut hva du selv har lyst til å se/oppleve/spise.Når det gjelder reisevaksinering så bør du ta kontakt med din lokale helsestasjon. Men i det minste ha oppdatert de vanlige + sørge for 3 doser med hep A + B. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg har gitt en del tips på reisesiden min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå