jjf3907 Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Hallo! Enda en tråd om førstebilkjøp. Hva jeg ser etter: - Maks 25k - Driftsikker - Billig i drift - Noenlunde fornuftig - Noe som med godt vedlikehold ikke ramler sammen etter 6mnd og som jeg slipper å tvinge min bror til å skru på. Jeg har null og niks peiling på bil, men det hadde vært fint med en bil som er morsom å kjøre, som ikke hundstøgg, men som OGSÅ er fornuftig. Men har virkelig ikke peiling på hva jeg skal lete etter. Har sett på Mitsubishi Colt, Honda Civic og Seat Ibiza. Alle sent 90, tidlig 2000. Utover hvordan de ser ut vet jeg ikke stort mer om dem. Det kommer til å bli en del lange kjøreturer, samt litt bykjøring. Hadde jeg fått det akkurat som jeg ville uten å ta hensyn til økonomi, fornuft, det at jeg ikke kan skru bil (ennå) osv hadde jeg gått for Saab 99/900 eller Citroën CX/BX. Ellers ser ikke Volkswagen Corrado, Honda CRX, eldre BMW så ille ut. Så det er den typen biler jeg synes er FINE, i alle fall. Men det er kanskje ikke det man først og fremst skal prioritere. Toyota Corolla/Yaris vil jeg helst unngå. Har ikke noe bedre argument enn at de er skikkelig stygge/ser triste ut. Tredørs hatchback hadde vært å foretrekke, stasjonsvogn er fullstendig uaktuelt. Så, er det noen kloke hoder som har noen tips/råd/formeninger om hva jeg burde gå for? Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Corrado, CRX eller eldre BMW er vel en fet oppskrift for å kjøpe seg jobb. Dette er biler som har blitt hardt brukt over mange år, og således kan by på mange morsomme problemer. Ford Focus? Lenke til kommentar
jjf3907 Skrevet 31. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2016 Corrado, CRX eller eldre BMW er vel en fet oppskrift for å kjøpe seg jobb. Dette er biler som har blitt hardt brukt over mange år, og således kan by på mange morsomme problemer. Ford Focus? Nei, det blir uaktuelt med Corrado, CRX eller eldre BMW med første. Det får bli når jeg faktisk har råd/tid/kunnskap til å holde på med det. Ford Focus? Hvor godt vedlikeholdt bør de være for å slippe å inn og ut på verksted? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Uansett hvilken bil du velger bør den være godt vedlikehold. Første generasjon Focus er meget gode og driftsikre biler som gir mye for pengene. Kjøreegenskapene er best i klassen. Det du først å fremst må passe på å sjekke etter er rust. Hjulbuer, i nedre kant av dører og på bakluka. La inn denne som et forslag i en tråd i går: Ser ut som et bra kjøp. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70551336 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå