Gjest Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Hei! Har hatt en iPhone 5 i et par år nå, og har ennå ikke funnet ut hvordan man kan la være å ta innkommende samtaler. Hvis noen ringer på et lite passende tidspunkt må jeg ta telefonen for å så legge på samtalen. Det må da finnes bedre løsninger enn dette i 2016? Så: Finnes det bedre løsninger, eller er jeg faktisk nødt til å ta telefonen/la den ringe? Har ikke funnet noe særlig om dette etter google-søk. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Hvis du vil legge på samtalen med engang, så kan du dobbeltrykke på På/av knappen på toppen. Hvis du vil la den ringe tll telefonsvarer eller motpart legger på, klikk på en av volumknappene på siden. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Hvis du vil legge på samtalen med engang, så kan du dobbeltrykke på På/av knappen på toppen. Hvis du vil la den ringe tll telefonsvarer eller motpart legger på, klikk på en av volumknappene på siden (for å dempe lyden mens den fortsetter å 'ringe') Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 (endret) Er det ikke mulig å "ignorere" uten å faktisk måtte se på telefonen til motparten gir opp ? edit: Tydeligvis ikke http://www.iphonetricks.org/10-ways-to-reject-a-call-on-your-iphone/ Endret 31. mai 2016 av Twinflower Lenke til kommentar
ozone Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er det ikke mulig å "ignorere" uten å faktisk måtte se på telefonen til motparten gir opp ? Jo: Dobbeltrykk på power! Da slutter den å ringe, og i andre enden høres opptattsignal. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er det ikke mulig å "ignorere" uten å faktisk måtte se på telefonen til motparten gir opp ? Jo: Dobbeltrykk på power! Da slutter den å ringe, og i andre enden høres opptattsignal. Det opptattsignalet er en bekreftelse på at du har sett anropet. Noen ganger ønsker man å ignorere oppringingen uten å gi denne bekreftelsen. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er det ikke mulig å "ignorere" uten å faktisk måtte se på telefonen til motparten gir opp ? Jo: Dobbeltrykk på power! Da slutter den å ringe, og i andre enden høres opptattsignal. Det opptattsignalet er en bekreftelse på at du har sett anropet. Noen ganger ønsker man å ignorere oppringingen uten å gi denne bekreftelsen. Ok! I mine øyne er det å "trykke vekk" å ignorere, mens det du ønsker er vel mer å "overse"... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er det ikke mulig å "ignorere" uten å faktisk måtte se på telefonen til motparten gir opp ? edit: Tydeligvis ikke http://www.iphonetricks.org/10-ways-to-reject-a-call-on-your-iphone/ Power button single press ELLER en hvilken som helst av volum-knappene, står det. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er det ikke mulig å "ignorere" uten å faktisk måtte se på telefonen til motparten gir opp ? Jo: Dobbeltrykk på power! Da slutter den å ringe, og i andre enden høres opptattsignal. Det opptattsignalet er en bekreftelse på at du har sett anropet. Noen ganger ønsker man å ignorere oppringingen uten å gi denne bekreftelsen. Ok! I mine øyne er det å "trykke vekk" å ignorere, mens det du ønsker er vel mer å "overse"... Kall det hva du vil Den featuren jeg mener mangler er "overse" innkommende anrop uten at man må sitte å se på telefonen til innringer gir opp. Det er kanskje et first world problem, men like fullt et irritasjonsmoment hvis man bruker telefonen og noen du ikke vil snakke med ringer. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er det ikke mulig å "ignorere" uten å faktisk måtte se på telefonen til motparten gir opp ? edit: Tydeligvis ikke http://www.iphonetricks.org/10-ways-to-reject-a-call-on-your-iphone/ Power button single press ELLER en hvilken som helst av volum-knappene, står det. Det demper ringelyden, men skjermen er fremdeles okkupert av at man har en innringer. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er det ikke en home-knapp e.l. til iphone som fungerer i dette tilfellet? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Ja nettopp: Det må da gå an å 'legge ned' telefonappen, og bruke andre apper mens folk 'ringer seg ferdig'? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Det er jo i første instans en telefon. En telefon skal ringe når noen faktisk ringer telefonen. At denne funksjonen har prioritet over alle andre funksjoner er for meg helt logisk, samtidig som jeg kan se at man kan irritere seg over det. Ett trykk på power-knapp er avvis, ett tryk på en volum-knapp er å ignorere (telefonen blir stille og slutter å vibrere). Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Det er jo i første instans en telefon. 2001 fakset og ville ha tilbake argumentene sine 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Det er jo i første instans en telefon. En telefon skal ringe når noen faktisk ringer telefonen. At denne funksjonen har prioritet over alle andre funksjoner er for meg helt logisk, samtidig som jeg kan se at man kan irritere seg over det. Ett trykk på power-knapp er avvis, ett tryk på en volum-knapp er å ignorere (telefonen blir stille og slutter å vibrere). Herregud, nei. Min iPhone er veldig mange andre ting før den er en telefon for meg. Har faktisk lagt telefoni-appen på tredje skjerm fordi jeg nesten aldri bruker den. 2 Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Da bør du heller bruke en sånn: http://www.apple.com/no/shop/buy-ipod/ipod-touch Jeg bruker det ved siden av telefonbruk, og en slipper å tenke på å lade batteriet til telefonen hele tiden. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Den har ikke SIM-kort, hvis ikke hadde det vært helt greit for meg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Takk for svar! Skal forsøke dette neste gang noen prøver å ringe meg (Hehehe). Synes fortsatt det er rart at det ikke er noen avvis samtale-knapp på skjermen (dersom skjermen er låst), slik som på Android. Blir vel å "oppgradere" etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå