Gå til innhold

Bypassing av router

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har internett fra Get og Get Box 2.
​Get Box 2 synes jeg har et ustabilt trådløst nettverk.

I stedet ønsker jeg å bruke ASUS RT-N66U til administrering av nettverket. Kablet og trådløst.

Hvordan setter jeg opp dette?
​- LAN to LAN?
​- LAN to WAN?

- Port forwarding? (må jeg da be om statsisk IP-adresse fra GET? Og hvilken port skal benyttes?)
​- Bridge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ber Get om å sette routeren din i bridge, og så bruker du eget utstyr. Fungerer fjell. Og hvis de sier at de ikke vil, så svarer du at da gjør du det selv, uten tanke på konsekvenser.

Også kobler jeg lan til wan?

Lenke til kommentar

Også kobler jeg lan til wan?

Eller til den LAN-porten du får beskjed om fra Get. Den enheten du da kobler til vil ha offentlig IP-adresse.

Jeg kunne slev bestemme LAN-port i Get Box, men skal kabelen til LA eller WAN i ASUS ruter?

​Hva betyr det (konsekvens) at ruteren får offentlig ip-adresse?

Takker masse for svar!

Lenke til kommentar

Du kobler den i WAN på Asus. At routeren har offentlig IP-adresse(på WAN) betyr at den er koblet direkte på Internett. Det er dette du vil, i motsatt tilfelle ville den ha vært tilkoblet en annen lokal router som kan forårsake problemer og knoting.

Lenke til kommentar

Be om å få et rent modem av Get. Det gjorde jeg og er fornøyd med det. Du skriver ingenting om TV så jeg antar du ikke har interesse av det.

Hei.

Jo TV-delen er vi fornøyd med og bruker get Box mye til det.

Har prøvd rent modem (2 stk) uten at det hjalp på stabiliteten. Virker som at modemet i get Box 2 er det beste modemet de har. Nå er det trådløst nettverk som er dårlig/ustabilt. ​Kanskje prøve en annen leverandør :)

Lenke til kommentar

Du kobler den i WAN på Asus. At routeren har offentlig IP-adresse(på WAN) betyr at den er koblet direkte på Internett. Det er dette du vil, i motsatt tilfelle ville den ha vært tilkoblet en annen lokal router som kan forårsake problemer og knoting.

Takk!

​Get Box 2 er satt i Bridge nå og alt virker.

​Men jeg får ikke logget inn på Get Box lenger, men det gjør ikke noe.

​Alikevel publiserer get Box de trådløse nettverkene (2.4 og 5 GHz). De tilbyr ikke internett og det virker ikke som om det forstyrrer ASUS selv om de to står nær hverandre.

​Så da er vel alt tipp topp :)

Lenke til kommentar

Mulig begge routerne har samme IP-adresse?

Hva har du på ASUSen?

Du kan gjerne sette .2 på den, og se om du når GET-Box på .1

Nei. Get har 0.1 og ASUS 2.1.

Jeg får bare resette den om jeg skal inn der igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...