student. Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er snart ferdig med tre år av en mastergrad i Datateknologi ved NTNU (hopper jeg av nå har jeg ikke bachelor). Merker at interessen for fagene ikke lenger er tilstede, og ser egentlig ikke for meg en fremtid innen IT. Allikevel vurderer jeg å fullføre, for å hvertfall ha noe. Er det noen her med IT-utdanning som har endt opp med å drive med noe helt annet? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Er snart ferdig med tre år av en mastergrad i Datateknologi ved NTNU (hopper jeg av nå har jeg ikke bachelor). Merker at interessen for fagene ikke lenger er tilstede, og ser egentlig ikke for meg en fremtid innen IT. Allikevel vurderer jeg å fullføre, for å hvertfall ha noe. Er det noen her med IT-utdanning som har endt opp med å drive med noe helt annet? Dersom målet er å «bare ha noe», kan du jo vurdere å bytte til bachelorstudiet i informatikk. Hør med veileder ved IME om hvilke emner du må ta (det er stort overlapp, og mange åpne emner på informatikk, så det er nok ikke så mange). Sånn ellers så kan IKT brukes til mye rart, og du kan også gjøre mye ut av prosjekt- og masteroppgave på datateknologi om du finner en veileder som er litt fleksibel. Eventuelt kan du vurdere IØT sine studieprogrammer/hovedprofiler i entreprenørskap eller HMS for å få en annen vinkling. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Er snart ferdig med tre år av en mastergrad i Datateknologi ved NTNU (hopper jeg av nå har jeg ikke bachelor). Merker at interessen for fagene ikke lenger er tilstede, og ser egentlig ikke for meg en fremtid innen IT. Allikevel vurderer jeg å fullføre, for å hvertfall ha noe. Er det noen her med IT-utdanning som har endt opp med å drive med noe helt annet? Er litt i samme situasjon, men hva endte du opp med? Lenke til kommentar
student. Skrevet 27. september 2016 Forfatter Del Skrevet 27. september 2016 Vurderte å hoppe over til Informatikk bachelor, da ville jeg hatt bachelor i Informatikk om ett år. Valgte allikevel å fortsette studiene på Data. Dette året er et utvekslingsår, og var egentlig ganske motivert for et år i utlandet. Etter en sommer med relevant sommerjobb ser jeg fortsatt ikke for meg en karriere innen IT, men nå tar jeg hvertfall dette året som det kommer, så får jeg se etter det Håper du finner ut av hva du har lyst til! - OP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå