newman221 Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Sannelig ikke lett å forstå seg på de varenavnene, men om du går på philips.no er det en sammenligningsfunksjon som du kan bruke. Jeg har forøvrig nettopp fått levert min PUS657120 fra elkjøp, den er svær. Vurderer å levere den tilbake pga størrelsen, trenger jo nesten en truck for å flytte esken. Godt jeg ikke valgte henting da hadde jeg ikke fått den hjem! Skal skrive et inntrykk her om jeg velger å beholde den! Hva hadde du trodd om 65" da? Det er ganske stort, med tilhørende stor eske. Fordelen er at pappeske ikke trenger å stå i stua, den kan kastes eller plasseres i boden Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hei igjen. Ser litt på Philips sine TV'er, men blir ikke klok på alle disse varenavnene. Noen som vet hvordan man bryter det opp for å forstå hvilken serie det er, og hva man kan forvente? F.eks, av disse 3, hvilke vil gi best bilde og best opplevelse? 65PUS7120 65PUS7101 65PUS6521 Hei De benevnelsene er egentlig ikke så vanskelige når du først vet hva det står for. 65 - Størrelse P - Philips U - UltraHD S - Smart tv F.eks en eldre modell 55pfl**** 55 tommer P - Philips F - FullHD L - Life operativsystem Første tall indikerer bildepanelserie, f.eks alle 7 serie har samme bildepanel, men tallene etter definerer hvilken bildemotor, antall ambilight, smart tv variant osv. 1 Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Takker for alle svar jeg har ikke kikka på tv på mange år. Blir fort sånn når man har kjøpt. Da følger man ikke med mer. Mye forskjellig med HDR også nå. Noen er "lissom-hdr" andre er ordentlig HDR. Umulig å forstå seg på alt dette her. Noen er led bakbelyst, noen led kantbelyst. (Bak er vel best?). Skal kikke på den hos komplett. Takk for tipset Jeg sitter I dag på en LG Plasma 50". Igrunn vært veldig fornøyd med den! 50pv350 Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Leste litt opp på den sonyen. Ser ut til at den har litt problemer med backlight og for mye skarphet på oppskalering? Jeg kommer til å bruke tvn mest til vanlig fullHD, hvertfall frem til 4k filmer er den nye standarden. Så oppskalering er forsåvidt veldig viktig her. Og ren bildekvalitet I seg selv. Ser de også klager på at farger forsvinner allerede ved 30 graders vinkel.. Jeg er helt blank på tver nå, og ingen ide om hva som er bra. kan gi 10-18k ca max Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Sonyen som i utgangspunktet var dyrere, er den en bedre TV enn UE65JU7005? Forsøker å sammenligne de to, og ser den har lavere oppdateringsfrekvens. Er Samsungen et bedre kjøp til 18.990? Endret 17. juni 2016 av 1Dr.E Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Sonyen som i utgangspunktet var dyrere, er den en bedre TV enn UE65JU7005? Forsøker å sammenligne de to, og ser den har lavere oppdateringsfrekvens. Er Samsungen et bedre kjøp til 18.990? De er direkte konkurrenter, men Sonyen er bedre enn Samsungen. Sonyen er et røverkjøp til den prisen! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 2015-modellen fra Samsung 8-serie til 48000, tilbud til 18000 skal det nok noe til for å slå med tanke på bildekvalitet. Selv om årets modeller har noen "nyheter", så tenker jeg dette blir utklassing. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE65JS8505XXE/samsung-curved-65-3d-smart-led-tv-ue65js8505xxe Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Oy, se der ja! Noen feedback på denne TV'en? 18.000 er fremdeles en del penger, men om opprinnelig pris på 48.000 er reell bør jo dette være en solid TV? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Ikke spesielt reell den før-prisen, de har hoppet mellom 18 og 48k i evigheter Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Lurer på om de selger noen til 48...? Hadde vært gøy å få en liste over alle de idiotene, ringe de opp og forklare Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Ja, jeg så det der med hopp i pris. Er det lov da? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Ble det noe TV kjøp? Har selv en Philips 55" 8809PUS, synes den er litt liten i forhold til avstanden jeg sitter på. Samtidig som den har bydd meg på uendelig med problemer i forhold til firmware... Personlig ville jeg aldri kjøpt en philips igjen,både med tanke på firmware problemene og den elendige kundeservicen i etterkant. På plussiden så er jo ambilight fantastisk stilig, og TVen har jo et utrolig godt bilde. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Kjøpte nettop philips 65PUS7101. Ble umiddelbart forelsket I ambilight. Gjør for min del veldig mye for opplevelsen. Første dagen hang tvn seg hele tia. Diverse google paper krasja. YouTube og søk. Og diverse anna. Ser ut som det har gitt seg nå. Kanskje No automatiske oppdateringer? Jeg synes menyene hakker litt for mye til prisklassen tvn er I. Hadde forventet smooth glatt meny. Men men. Kan leve med det. Har slitt en del med elendig sortnivå. Det vil si, I middels til lyse scener ser bildet kontrastrikt og veldig flott ut. Men I mørke scener har jeg slitt med en den clouding og for lyse mørke områder, som bringer frem mye stygg støy som skulle vært helt sort. Det merkelige er at jeg har kalibrert etter 16-235 rgb range, men må enda mer ned på "brightness" og "video contrast" for å få fint bilde. Finner nok ut av det. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Kjøpte nettop philips 65PUS7101. Ble umiddelbart forelsket I ambilight. Gjør for min del veldig mye for opplevelsen. Første dagen hang tvn seg hele tia. Diverse google paper krasja. YouTube og søk. Og diverse anna. Ser ut som det har gitt seg nå. Kanskje No automatiske oppdateringer? Jeg synes menyene hakker litt for mye til prisklassen tvn er I. Hadde forventet smooth glatt meny. Men men. Kan leve med det. Har slitt en del med elendig sortnivå. Det vil si, I middels til lyse scener ser bildet kontrastrikt og veldig flott ut. Men I mørke scener har jeg slitt med en den clouding og for lyse mørke områder, som bringer frem mye stygg støy som skulle vært helt sort. Det merkelige er at jeg har kalibrert etter 16-235 rgb range, men må enda mer ned på "brightness" og "video contrast" for å få fint bilde. Finner nok ut av det. Regner med du kjøpte den på Lefdal? De har jo superkampanje nå med den TVen til 9995, der du også får med en 32-tommer full HD TV fra Philips. Ellers er det som du sier, en mid-range TV. Til originalpris, er LG UH8500 et langt bedre valg, spesielt til spill. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Tja, hvis ikke LG og spesielt Philips har gjort noe drastisk med input lag ville jeg ikke kjøpt noen av dem hvis man skal bruke TVen til spilling. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Jeg kjøpte på Lefdal til 9995 ja, med ekstra TV. Er veldig fornøyd med bildet i lysere scener, men har fått bekreftet at det er en feil i bildebehandlingen fra philips' side, og at de jobber med en fix. Når sortnivået er på plass tror jeg dette blir en veldig fin tv btw: ser ikke tilbudet på nettsidene? Er det bare fysisk i butikk de har tilbudet? EDIT: Med denne prisen i tankene, så må det vel være en meget god TV? Får vel ikke mye annet som er merkbart bedre for rundt 10 lapper nå? Jeg spiller ikke noe voldsomt, og på det lille jeg har testet var ikke input-lag noe merkbart for meg, så ingen problemer der Og jeg er blitt totalt foreslekt i ambilight. Litt tullete, men tror veggen hadde føltes naken uten om jeg hadde bytta nå. Endret 29. juni 2016 av Stianbl Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 bare fysisk i butikk ja til prisen er det jo kjempebra! 65-tommere er som regel knalldyrt. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Det er helt merkelig hvor fort man blir vandt med størrelsen...!Har hatt 50" til nå, og følt det egentlig er stort nok. Men har jo så klart hatt lyst på større. Så snart jeg hadde tatt bort den gamle 50", og hengt opp den nye 65", så var det ikke veldig stor forskjell når jeg så på den nye TV'n, men så snart jeg kikk ned på den gamle 50" igjen så måtte jeg le. Da så den plutselig ut som en 30 år gammel liten tv.. Rart der der. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 I slutten av april byttet jeg ut en 40" med en 65". Når de stod ved siden av hverandre var det latterlig stor forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå