Onkel Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Teksten i nettleseren min, samt alle andre applikasjoner med normalt liten tekst, er blitt mye mer synlig hakkete (pixel zags) etter at jeg kjøpte LCD-skjerm. Og jeg HAR skrudd på "smooth screen fonts". Problemet er at bokstavene skal bli ganske store (omkring 20pt) før kantene faktisk smoothes. Det gjør vondt i øynene og jeg blir sliten i hodet. Og Cleartype ser ikke ut til å funke i Win2000. Hva er galt? Noen måte å komme rundt dette? Ideelt vil jeg jo at ALL skrift skal smoothes. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 bruker du "riktig" oppløsning i forhold til skjerm-specs? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Skru på ClearType ClearType: Properties på skrivebordet - Appearence - Effects - Use the following method to smooth edges of screen fonts: - ClearType Edit: Doh! Så ikke at du hadde Win2k og ikke XP :grine: Da ville jeg faktisk sagt at *da* er det på tide å bytte til XP! Endret 23. november 2003 av Blib Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Ja, 1280x1024x60... Akkurat det skjermen er lagd for. Og ja, vurderer faktisk å skifte til XP selv om dette er eneste grunn. Men det var pengene da. Så om noen vet hvordan det gjøres i 2000 blir jeg skikkelig glad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå