Fb78 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Heisann! Skal sammens med familien min til London i sommer,vet at england ikke er en del av schengen og derfor er noe ekstra papirarbeid ved innreise dit.APIS skjema tror jeg det heter som vi må fylle ut på flyplassen.Det som er at vi tenker å ta en tur med ett Eurostar tog fra London til Paris en av dagene,toget går om morgenen å reiser tilbake om kvelden igjen.Er det noen som vet hvordan dette da fungerer i forbindelse med grensekryssing både inn til frankrike og tilbake igjen til england?Sendte en mail til det engelske selskapet som arrangerer turen om de hadde ett svar.De var ikke sikre sa de,men muligens vi trengte visum sa de!Synest det hører vel dramatisk ut for vest europere som reiser innad i vesteuropa da men!Ville tro at vanlige pass holdt mer enn lenge nok.Er det noen som har prøvd,eller vet hva som er rett her?Hvem skal jeg kontakte isåfall for å få vite det! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Kan ikke huske å noengang ha fyllt ut noe for å komme inn i England. Har du norskt pass? 1 Lenke til kommentar
Fb78 Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 Ja,har norsk pass å er så norsk som man kan bli. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 UD har sider med info om hva som kreves for å komme inn i forskjelligeland: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_uk/id2417495/#innreise Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Det skal da ikke være noe å tenke på i det hele tatt. Tut og kjør! Lenke til kommentar
process Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Trenger ikke fylle ut noe. Dersom du har maskinlesbart pass trenger du på noen flyplasser i Storbritannia ikke engang å snakke med noen. Dagstur med eurostar er helt uproblematisk med pass fra eøs (eea). Lenke til kommentar
Fb78 Skrevet 31. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2016 Det skal da ikke være noe å tenke på i det hele tatt. Tut og kjør! Jeg skulle nok overlevd å blitt stoppet i grensekontroll å ikke sluppet inn,hadde nok vært verre for ungene som kanskje hadde følt det skremmende å blitt nektet innreise av politi med ett ukjent språk.Å får å ikke snakke om pengene som evt.hadde gått tapt for togturen vi ikke hadde fått. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Husk også at du i England skal gå i køen for pass fra EU-land, selv om Norge ikke er annet enn støttemedlem. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Husk å bestille billetter i god til til togturen. Skal du reise i høysesongen kan det bli svært dyrt hvis du kjøper rett før du skal dra. Dessuten kan det hende det er fult. Det har jeg fått erfare selv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Men det er vel bare en liten stund til neste tog går vel? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Set går sikkert ofte nok men det kan fort bli dyrt. Da jeg og sambisen tok toget fra London til Paris for 2 år siden endte det med jeg måtte ut med over 4000 for to billetter en vei samme dagen. Toget var fult så det bar bare såvidt vi kom med også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå