Bruker-308643 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Hei, jeg er en gut på 17 år bur og går på videregående i Bergen og jeg vurderer å flytte ut på kollektiv. Til nå har jeg budd et år i Bergen i en liten kjellerleilighet for meg selv. Men som sagt vurderer å flytte ut og å bu i kollektiv. Grunner til det for det første er at her jeg bur nå er ikke så sentralt. Så det blir et lite problem med reising, og jeg ønsker å flytte mer sentralt. Et annet grunn er at det blir litt dyrt å bu alene (pga sinnsyke strømregninger). Så jeg har vært på en del visninger. Det som skremmer meg selvsagt mest er å bu med fremmede folk. I tillegg har jeg fått tilbud om å bu i en ganske stor kollektiv med ca.8 stykker der alle er studenter i 20åra. Blir det kanskje litt for står kollektiv? Har noen kanskje erfaring med å bu i kollektiv i min alder? Er veldig usikker om jeg skal flytte eller ikke. Jeg personlig har lust å flytte, men samtidig er veldig usikker om jeg skal gjøre det hahaha... I tillegg det tilbudet jeg har fått kommer fra et ganske stor selskap(Agendo Eiendom AS, har noe hørt om det? Erfaring?). De sier de ønsker å sette sammen best mulig kollektiv med folk som passer best i lag. Men vet ikke om jeg tørr å tro på det. Siden de ønsker å leie det fortest mulig ut. Så jeg tenker de bryr seg vell ganske lite om hvem de leie det ut til. Så lenge de er i same alder. Jeg vet ikke om det blir litt risky å leie fra de eller kanskje derimot det blir tryggere. Vet ikke, hva synes dere? Hva burde jeg gjøre pga jeg må neste flytte? Hvordan burde jeg lete etter rett plass? Hva ville vært best og tryggest for min del? Jeg er veldig takknemlig for tips og råd angående dette og vist dere deler sin erfaring. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Ved å bo med andre kommer du til å lære veldig mye. Du kommer ut av komfortsonen, lærer andre mennesker å kjenne, samtidig som du selv vokser som person. Det er en vinn-vinn situasjon, og om noen år, kommer du til å være svært takknemlig for at prøvde det. Lenke til kommentar
Bruker-308643 Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 Ved å bo med andre kommer du til å lære veldig mye. Du kommer ut av komfortsonen, lærer andre mennesker å kjenne, samtidig som du selv vokser som person. Det er en vinn-vinn situasjon, og om noen år, kommer du til å være svært takknemlig for at prøvde det. Ja, det er akkurat det jeg tenker. Jeg kommer til å lære noe nytt, og som du sier lære å kjenner andre mennesker. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Selv jeg, som er en introvært jævel, har fått mye ut av de åra jeg bodde i kollektiv. Har bodd i ett i Oslo der vi var 5, og ett i Fredrikstad der vi var 10+. Folk som bor i kollektiv er stort sett innstilt på at man må samarbeide og samkjøre litt, og mine erfaringer er i aller høyeste grad positive. Noe bråk og tull kan det selvsagt bli, men det er stort sett ikke på noe høyere nivå enn småkrangling om hvem som skal vaske dassen o.l. Hopp uti det! Det vil garantert gi deg gode erfaringer å ta med videre i livet! Endret 30. mai 2016 av Shirmah Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 jentene som er på besøk i kollektivet kommer til å synes du er supersøt og ha masse sex med deg. Anonymous poster hash: ba930...fea 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå