Gå til innhold

[Løst] Er det greit om Norge består av 90% Indere og Kinesere om 50 år?


Kinesere og Indiere i Norge  

85 stemmer

  1. 1. Er det greit om Norge består av 90% Indere og Kinesere om 50 år?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Videoen begynner med politikere og anerkjente nyhetskanaler som raporterer at europere vil bli minoriteter i egne byer eller nasjoner inne få år. Kommentar til dette?

 

Jeg sier som jeg sa i begynnelsen av tråden:

 

Innvandrerne (de ikke-vestlige) og deres barn har ikke nådd 10% av befolkningen i Norge på de første 50 årene med slik innvandring, så det er ingen grunn til at de skal bli 99% på de neste 50.

 

I Oslo utgjør de ca 18% av befolkningen. Så det er et stykke igjen. Spesielt siden del fleste som kommer nå for tiden er europeere. 

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Innvandrerne (de ikke-vestlige) og deres barn har ikke nådd 10% av befolkningen i Norge på de første 50 årene med slik innvandring, så det er ingen grunn til at de skal bli 99% på de neste 50.

Dette er vel bare spekulasjon fra din side? Har nyhetskanalene blitt lurt? Var forskerne uærlige? Eller vet de rett og slett ikke hva de driver med?

 

Jeg drister meg til å poste en artikkel fra de onde ny-nazistene i HRS.

 

Edit: vet ikke hvor du fikk 99% innen 50 år fra. Har disse tallene blitt nevnt i noen rapport? Spørsmålene ovenfor gjaldt ikke disse spesifikke tallene.

 

Edit 2: kudos for at du er villig til å ta diskusjonen, og ikke bare roper "rasisme!" og forsvinner som en del andre her...

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

 

Kan du godt. Om sannhetsgehalten holder samme nivå som de videoene blir det ikke mye å skryte av.

Vi kan kanskje begynne med denne artikkelen jeg kom over nå nettopp: Muslimer er i ferd med å «erobre» Europa. Tanker?

 

Edit: du har forresten til gode å tilbakevise noe av innholdet i de videoene.

 

Selvfølgelig komplett urelatert til den statistikken du truet med. Bra stil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig komplett urelatert til den statistikken du truet med. Bra stil.

Men det var vel for faen relatert til min påstand om at mange muslimer ikke har noen interesse i å la seg integrere? Har aldri sett maken til forsøk på å sno seg unna et hvert spørsmål. Her er statestikken din. Ser frem til fremtidige poster fra deg hvor du ikke gir noe konkret svar på noe som helst.

 

Tyske myndigheter mister grepet i større byer

Sverige: 55 No go-områder

Muslim Opinion Polls

Lenke til kommentar

Dette er vel bare spekulasjon fra din side? Har nyhetskanalene blitt lurt? Var forskerne uærlige? Eller vet de rett og slett ikke hva de driver med?

 

Tallene er fra SSB. Det er slett ingen spekulasjon, men det som finnes av offisielle tall pr. idag.

 

Tallene for Norge finner du her: http://ssb.no/befolkning/statistikker/innvbef.

Som du ser utgjør ikke-vestelige innvandrere pr. 1. januar 9,1% av befolkningen.

 

Tallene for Oslo finner du her: Innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre

Velg Oslo, Menn og Kvinner, Afrika og Asia og gjør matematikken. Da kommer du til ca. 18,6%.

 

Jeg drister meg til å poste en artikkel fra de onde ny-nazistene i HRS.

 

HRS spår om fremtiden. Det gjør ikke jeg. Jeg viser til utviklingen fram i dag. Så får andre tro det de vil om utviklingen fremover.

 

Edit: vet ikke hvor du fikk 99% innen 50 år fra. Har disse tallene blitt nevnt i noen rapport? Spørsmålene ovenfor gjaldt ikke disse spesifikke tallene.

 

Neida. De er ikke nevnt i noen rapport. Derimot ble de nevnt av trådstarter i førstepost: "Og hvis det blir slik, vil Norge om 50 år bestå av 90% Indere og Kinerere, 8% negere, 1% hvite og 1% latino og arabere." Det var det innlegget jeg opprinnelig svarte på, så derfor den formuleringen.

 

Edit 2: kudos for at du er villig til å ta diskusjonen, og ikke bare roper "rasisme!" og forsvinner som en del andre her...

 

 

Jeg tror på ytringsfrihet og debatt. Og så ønsker jeg ikke at innvandringsmotstanderne skal få råde grunnen alene, hverken de av dem som faktisk er rasister og de som ikke er det. Vi som er for innvandring (nei, ikke ukritisk) må sørge for at vår stemme blir hørt også.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

HRS spår om fremtiden. Det gjør ikke jeg. Jeg viser til utviklingen fram i dag. Så får andre tro det de vil om utviklingen fremover.

OK, men litt av poenget er jo å prøve å forstå hvor dette bærer.

 

Tallene for Norge finner du her: http://ssb.no/befolkning/statistikker/innvbef.

Som du ser utgjør ikke-vestelige innvandrere pr. 1. januar 9,1% av befolkningen.

Men tallet er økende. Det er klart, det kan være vanskelig å ekstrapolere disse tallene ikke i fremtiden uten å kjenne alle faktorer, men har du noen grunn til å tro at denne trender vil reverseres?

 

Og så ønsker jeg ikke at innvandringsmotstanderne skal få råde grunnen alene, hverken de av dem som faktisk er rasister og de som ikke er det.

Selv vil jeg ikke si jeg er rasist, men det kommer vel an på øyet som ser. Jared Diamond, som ble nevnt tidliger i tråden mener jo er det rasistisk å snakke om at hvite er mer intelligent enn andre raser (men ikke, av en eller annen grunn, å snakke om at andre raser er mer intelligente enn hvite, som han selv hevder i sin bok). Uansett er jeg ikke en "rasehater".

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

Men tallet er økende. Det er klart, det kan være vanskelig å ekstrapolere disse tallene ikke i fremtiden uten å kjenne alle faktorer, men har du noen grunn til å tro at denne trender vil reverseres?

 

 

Jeg er ikke sikker på om jeg ser trenden. Hvorfor? Fordi de siste årene har det kommet flere europeere (polakker, baltere, svensker, ...) til landet enn ikke-vestlige. Hvordan skal europeerne da bli i mindretall?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om jeg ser trenden.

Alle segmentene på den grafen er da voksende, også Asia med Tyrkia, og Afrika? Jeg vet ikke om det er noen stor trøst at vi også tar inn masse polakker, så prosentandelen muslimer blir mindre. Jeg snakker mye om Europa, fordi dette er en utfordring vi all står overfor, men jeg øsnker ikke å se nordmenn erstattet av polakker heller. De har sitt hjemland i Polen. Vi har vårt her, hard tilkjempet av våre forfedre. Vi snakker ofte varmt om de som byggde landet. Utrolig trist at det nå er så mange som er villige til å skusle det vekk.

 

Og så var det dette: "SSB forventer at innvandringen, spesielt fra EØS-området, vil gå ned."

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

Jeg snakker mye om Europa, fordi dette er en utfordring vi all står overfor, men jeg øsnker ikke å se nordmenn erstattet av polakker heller. De har sitt hjemland i Polen. 

 

 

Det gir selvsagt et litt annet regnestykke.

 

Vi har vårt her, hard tilkjempet av våre forfedre. Vi snakker ofte varmt om de som byggde landet. Utrolig trist at det nå er så mange som er villige til å skusle det vekk.

 

 

Ja, våre forfedre bygget det. Men det må bygges videre om vi ikke skal leve i et museum. Det er ikke det samme som å skusle det vekk, tvert om.

 

Og så var det dette: "SSB forventer at innvandringen, spesielt fra EØS-området, vil gå ned."

 

 

Ja, det tror jeg også. Men du kan ikke bruke SSB som kilde i det ene øyeblikket, og HRS i det andre.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Dette er vel bare spekulasjon fra din side? Har nyhetskanalene blitt lurt? Var forskerne uærlige? Eller vet de rett og slett ikke hva de driver med?

 

Tallene er fra SSB. Det er slett ingen spekulasjon, men det som finnes av offisielle tall pr. idag.

 

Tallene for Norge finner du her: http://ssb.no/befolkning/statistikker/innvbef.

Som du ser utgjør ikke-vestelige innvandrere pr. 1. januar 9,1% av befolkningen.

 

Tallene for Oslo finner du her: Innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre

Velg Oslo, Menn og Kvinner, Afrika og Asia og gjør matematikken. Da kommer du til ca. 18,6%.

9% er meget høyt tall. 18% er et tall hvor vi bør spørre oss selv om dette er noe vi bør fortsette med..

 

Noen anelse om hvor mange ikke vestlige som bodde i Norge/Oslo i 1970 eller 1938? Ser man det i forhold til det som sannsynligvis er svært lave tall, er det en dramatisk utvikling at Norge nå består av 9% ikke vestlige.

 

Det burde iallefall være en nasjonal debatt om dette som kulminerer i en folkeavstemning. EU skal vi få lov å stemme over, men vårt eget land og dramatiske endringer av vårt eget land, det får vi ikke stemme over.

 

Jeg regner med at Norge består av en hel del vestlige innvandrer også, noe som betyr at det Norske folk er enda mer redusert i sitt eget land, men iallefall av folk som delvis eller fullt har tilsvarende kultur, verdier, menneskesyn og mentalt grunnlag.

Lenke til kommentar
Vi har vårt her, hard tilkjempet av våre forfedre. Vi snakker ofte varmt om de som byggde landet. Utrolig trist at det nå er så mange som er villige til å skusle det vekk.

 

 

Ja, våre forfedre bygget det. Men det må bygges videre om vi ikke skal leve i et museum. Det er ikke det samme som å skusle det vekk, tvert om.

 

Men hvordan vet du det egentlig?

 

Og hvem er det som bestemmer hvordan Norge skal se ut om 50 år? Mitt problem oppi alt dette er mangelen på demokrati I Norge, som fører til at folket ikke har noe si over sitt eget lands utvikling. Avgjørelser blir tatt bak ryggen på folket og landets utvikling har politikerne tatt monopol på.

 

Hvis folk i Norge hadde fått et valg, kunne jeg iallefal respektert det valget, selv om det ikke er noe jeg er enig med, og jeg hadde i så måte flyttet permanent fra Norge til et land som hadde tatt et annet slags valg. Men det valget får vi ikke. Først og fremst får vi ikke velge landets retning, og i tillegg driver alle land med det samme. USA driver verdenskrig for at alle land skal ha samme politikk og være helt like, noe som igjen gjør det umulig å flytte til et "annet type" land. Så i praksis lever man både i tyranni i eget hjemland og globalt.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

9% er meget høyt tall. 18% er et tall hvor vi bør spørre oss selv om dette er noe vi bør fortsette med..

 

 

Joda, det er et høy tall. Men det har altså tatt oss 50 år å komme dit. Så det skjer ikke over natten, men over mange generasjoner.

 

Noen anelse om hvor mange ikke vestlige som bodde i Norge/Oslo i 1970 eller 1938? Ser man det i forhold til det som sannsynligvis er svært lave tall, er det en dramatisk utvikling at Norge nå består av 9% ikke vestlige.

 

Den ikke-vestlige innvandringen startet i praksis rundt 1970, med arbeidsinnvandringen fra Pakistan. Så før det var det en håndfull tusen i hele landet. Siden har utviklingen vært som følger:

 

post-52698-0-46720200-1466004389_thumb.jpg

 

Det burde iallefall være en nasjonal debatt om dette som kulminerer i en folkeavstemning. EU skal vi få lov å stemme over, men vårt eget land og dramatiske endringer av vårt eget land, det får vi ikke stemme over.

 

 

Jeg har ingenting i mot en folkeavstemning. 

 

Jeg regner med at Norge består av en hel del vestlige innvandrer også, noe som betyr at det Norske folk er enda mer redusert i sitt eget land, men iallefall av folk som delvis eller fullt har tilsvarende kultur, verdier, menneskesyn og mentalt grunnlag.

 

 

De vestlige (svensker, dansker, polakker, briter, amerikanere) utgjør på landsbasis 7,2 %. Tilsammen 16,3% mennesker med innvandrerbakgrunn.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det burde iallefall være en nasjonal debatt om dette som kulminerer i en folkeavstemning. EU skal vi få lov å stemme over, men vårt eget land og dramatiske endringer av vårt eget land, det får vi ikke stemme over.

 

Hva skulle vi eventuelt stemme for eller imot? Eller ser du for deg at vi skal stemme over flere enn to alternativer?

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det burde iallefall være en nasjonal debatt om dette som kulminerer i en folkeavstemning. EU skal vi få lov å stemme over, men vårt eget land og dramatiske endringer av vårt eget land, det får vi ikke stemme over.

 

Hva skulle vi eventuelt stemme for eller imot? Eller ser du for deg at vi skal stemme over flere enn to alternativer?

 

 

Jeg vet ikke. Jeg ser egentlig for meg flere runder med avstemninger, avhengig av resultatet i den første.

 

Den aller første avstemningen bør være rimelig enkel og bør måle om folk er interessert i videre innvandring til Norge eller ikke. Et annet spørsmål bør være om Norge skal melde seg ut av FN sin flyktningstraktat.

 

Jeg vet ikke. Jeg kan iallefall tenke meg at OM folk støtter videre innvandring til Norge, at valgrunde 2 spesifiserer hva slags og hvor mye innvandring folk vil ha, og der er det iallefall flere valg.

 

Selv tror jeg majoriteten av folket hadde stemt over å stoppe dagens innvandring. Teknisk sett ville det ført til at Norge automatisk måtte melde seg ut av flyktningavtalene i FN som påvtinges oss ofre for USA sine kriger som asylsøkere i Norge.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Ja, våre forfedre bygget det. Men det må bygges videre om vi ikke skal leve i et museum. Det er ikke det samme som å skusle det vekk, tvert om.

Med tanke på at vi har gått fra dette

 

til dette

https://youtu.be/FlpNxkdafEI

 

synes jeg egentlig det hadde vært helt greit å bo i et museum.

 

Det å bygge videre er en ting, å la muslimer (eller indere, eller kinesere) ta over er noe helt annet. Og det er jo det diskusjonen dreier seg om.

 

 

Og så var det dette: "SSB forventer at innvandringen, spesielt fra EØS-området, vil gå ned."

Ja, det tror jeg også. Men du kan ikke bruke SSB som kilde i det ene øyeblikket, og HRS i det andre.

 

At innvandringen fra EØS-området kommer til å gå ned er godt mulig, men er det noe som tyder på at innvadringen fra Midtøsten og Afrika kommer til å gå ned?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Jeg ser egentlig for meg flere runder med avstemninger, avhengig av resultatet i den første.

 

Den aller første avstemningen bør være rimelig enkel og bør måle om folk er interessert i videre innvandring til Norge eller ikke. Et annet spørsmål bør være om Norge skal melde seg ut av FN sin flyktningstraktat.

 

Jeg vet ikke. Jeg kan iallefall tenke meg at OM folk støtter videre innvandring til Norge, at valgrunde 2 spesifiserer hva slags og hvor mye innvandring folk vil ha, og der er det iallefall flere valg.

 

Selv tror jeg majoriteten av folket hadde stemt over å stoppe dagens innvandring. Teknisk sett ville det ført til at Norge automatisk måtte melde seg ut av flyktningavtalene i FN som påvtinges oss ofre for USA sine kriger som asylsøkere i Norge.

 

Jeg forstår fortsatt ikke hva du ønsker avstemning over. Handler det om hvorvidt individer fortsatt skal få krysse grensen inn til Norge? Eller om noen skal få innvilget statsborgerskap?

 

Hva mener du med "dagens innvandring"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, våre forfedre bygget det. Men det må bygges videre om vi ikke skal leve i et museum. Det er ikke det samme som å skusle det vekk, tvert om.

Med tanke på at vi har gått fra dette

 

til dette

https://youtu.be/FlpNxkdafEI

 

synes jeg egentlig det hadde vært helt greit å bo i et museum.

 

Et museum får du ikke. Men noen kulturelle impulser kan kanskje balansere ut film 2? Film 1 var forøvrig en usedvanlig vakker fremføring.

 

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...