Gå til innhold

[Løst] Er det greit om Norge består av 90% Indere og Kinesere om 50 år?


Kinesere og Indiere i Norge  

85 stemmer

  1. 1. Er det greit om Norge består av 90% Indere og Kinesere om 50 år?



Anbefalte innlegg

 

 

 

 

De er kanskje ikke like gode i tradisjonelt hvite eller mer teknisk krevende øvelser som roing, sykkel og intelektuelle og/eller tekniske sportsgrener som sjakk, snooker osv.

Jeg har i grunnen lurt på hvorfor det ikke er noen afrikanere med i sykkelsporten. De har verdens beste både sprintere og langdistanseløpere, så man skulle tro de hadde lårmuskler til å tråkke på et sett pedaler i noen timer. Det kan ikke være fysikk, og jeg nekter å tro at det er spesielt intellektuelt krevende. Så da må det nesten være kulturelt. Eller som en sa det: Hvor ofte ser du svarte barn sykle eller bade på TV? Hvorfor skal de bli syklister eller svømmere?

 

Jeg og mine kamerater syklet overalt, og hadde Eddy Merckx som idol. Og sjakkhelter som Spasskij, Fischer og Karpov. Afroamerikanske barn så Muhammed Ali banke livskiten ut av hvite bokselegender og Carlos og Smith gjøre Black Power-hilsen i Mexico-OL. Slikt former rekrutteringen.

 

Geir :)

Det er jeg rimelig sikker på er på grunn av mangel på tradisjon og den høye "inngangsprisen" for sykkel. Noe som gjør at jeg inkluderer sykkel som "tradisjonelt hvit" sport.

 

Jeg vet ikke akkurat hva hvite er bedre på enn svarte, jeg bare nevnte noen tilfeldige eksempler hvor svarte folk er underrepresentert.

 

Jeg vet uansett en haug av ting svarte er bedre på enn hvite, og hvor begge har hatt fulle utviklingsmuligheter. Sprint er jo bare ett fremtredende eksempel. Det er ikke noe galt i å anerkjenne forskjeller, synes iallefall jeg.. Alle har sine styrker og sine svakheter.

Slike generaliseringer hindrer deltagelse og utvikling i idrett blant etniske grupper og kjønnene og fører til unødvendig diskriminering. Jeg forteller aldri mine barn at de ikke bør prøver noe pga deres kjønn eller etnisitet
Hvis deltagelse og morro er målet har det ingenting å si, men hvis du vil at dine hvite barn skal vinne i en sport bør de droppe å konkurrere i sprint f.eks.
Det er feil og er problemet med generaliseringer. Det finnes store biologiske variasjoner. Det er best å vurdere på individuelle basis. Det finnes hvite som har like mye eller mer "fast twitch" muskler som afrikanere, selv om de er en lavere andel hos hvite Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

De er kanskje ikke like gode i tradisjonelt hvite eller mer teknisk krevende øvelser som roing, sykkel og intelektuelle og/eller tekniske sportsgrener som sjakk, snooker osv.

Jeg har i grunnen lurt på hvorfor det ikke er noen afrikanere med i sykkelsporten. De har verdens beste både sprintere og langdistanseløpere, så man skulle tro de hadde lårmuskler til å tråkke på et sett pedaler i noen timer. Det kan ikke være fysikk, og jeg nekter å tro at det er spesielt intellektuelt krevende. Så da må det nesten være kulturelt. Eller som en sa det: Hvor ofte ser du svarte barn sykle eller bade på TV? Hvorfor skal de bli syklister eller svømmere?

 

Jeg og mine kamerater syklet overalt, og hadde Eddy Merckx som idol. Og sjakkhelter som Spasskij, Fischer og Karpov. Afroamerikanske barn så Muhammed Ali banke livskiten ut av hvite bokselegender og Carlos og Smith gjøre Black Power-hilsen i Mexico-OL. Slikt former rekrutteringen.

 

Geir :)

Det er jeg rimelig sikker på er på grunn av mangel på tradisjon og den høye "inngangsprisen" for sykkel. Noe som gjør at jeg inkluderer sykkel som "tradisjonelt hvit" sport.

 

Jeg vet ikke akkurat hva hvite er bedre på enn svarte, jeg bare nevnte noen tilfeldige eksempler hvor svarte folk er underrepresentert.

 

Jeg vet uansett en haug av ting svarte er bedre på enn hvite, og hvor begge har hatt fulle utviklingsmuligheter. Sprint er jo bare ett fremtredende eksempel. Det er ikke noe galt i å anerkjenne forskjeller, synes iallefall jeg.. Alle har sine styrker og sine svakheter.

Slike generaliseringer hindrer deltagelse og utvikling i idrett blant etniske grupper og kjønnene og fører til unødvendig diskriminering. Jeg forteller aldri mine barn at de ikke bør prøver noe pga deres kjønn eller etnisitet
Hvis deltagelse og morro er målet har det ingenting å si, men hvis du vil at dine hvite barn skal vinne i en sport bør de droppe å konkurrere i sprint f.eks.
Det er feil og er problemet med generaliseringer. Det finnes store biologiske variasjoner. Det er best å vurdere på individuelle basis. Det finnes hvite som har like mye eller mer "fast twitch" muskler som afrikanere, selv om de er en lavere andel hos hvite

 

Det er derfor hvite vinner så mye sprint mener du? Med like forutsetninger og like treningsmuligheter domineres feltet av svarte. Det var bare når svarte var undertrykket at hvite vant sprint.

Hvite er elendige i sprint i forhold til svarte.

Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke helt regnestykket ditt går opp gitt, hvor skal alle vi som lever i dag være mener du? Vi er da "hvite" som du setter til 1%..

Hvis 4 % av kinesere bosetter seg i Norge så går det helt fint. Da trenger ikke en eneste nordmann å vike for at det regnestykket skal gå opp.
Ja ikke sant, for det har vi plass til. Nok en gang helt urealistiske ting som kommer frem i disse postene. Hva er vitsen..

55 millioner innbyggere i Norge vil faktisk gi oss samme befolkningstetthet som Kina har i dag. Det er mer enn nok plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

De er kanskje ikke like gode i tradisjonelt hvite eller mer teknisk krevende øvelser som roing, sykkel og intelektuelle og/eller tekniske sportsgrener som sjakk, snooker osv.

Jeg har i grunnen lurt på hvorfor det ikke er noen afrikanere med i sykkelsporten. De har verdens beste både sprintere og langdistanseløpere, så man skulle tro de hadde lårmuskler til å tråkke på et sett pedaler i noen timer. Det kan ikke være fysikk, og jeg nekter å tro at det er spesielt intellektuelt krevende. Så da må det nesten være kulturelt. Eller som en sa det: Hvor ofte ser du svarte barn sykle eller bade på TV? Hvorfor skal de bli syklister eller svømmere?

 

Jeg og mine kamerater syklet overalt, og hadde Eddy Merckx som idol. Og sjakkhelter som Spasskij, Fischer og Karpov. Afroamerikanske barn så Muhammed Ali banke livskiten ut av hvite bokselegender og Carlos og Smith gjøre Black Power-hilsen i Mexico-OL. Slikt former rekrutteringen.

 

Geir :)

Det er jeg rimelig sikker på er på grunn av mangel på tradisjon og den høye "inngangsprisen" for sykkel. Noe som gjør at jeg inkluderer sykkel som "tradisjonelt hvit" sport.

 

Jeg vet ikke akkurat hva hvite er bedre på enn svarte, jeg bare nevnte noen tilfeldige eksempler hvor svarte folk er underrepresentert.

 

Jeg vet uansett en haug av ting svarte er bedre på enn hvite, og hvor begge har hatt fulle utviklingsmuligheter. Sprint er jo bare ett fremtredende eksempel. Det er ikke noe galt i å anerkjenne forskjeller, synes iallefall jeg.. Alle har sine styrker og sine svakheter.

Slike generaliseringer hindrer deltagelse og utvikling i idrett blant etniske grupper og kjønnene og fører til unødvendig diskriminering. Jeg forteller aldri mine barn at de ikke bør prøver noe pga deres kjønn eller etnisitet
Hvis deltagelse og morro er målet har det ingenting å si, men hvis du vil at dine hvite barn skal vinne i en sport bør de droppe å konkurrere i sprint f.eks.
Det er feil og er problemet med generaliseringer. Det finnes store biologiske variasjoner. Det er best å vurdere på individuelle basis. Det finnes hvite som har like mye eller mer "fast twitch" muskler som afrikanere, selv om de er en lavere andel hos hvite

Det er derfor hvite vinner så mye sprint mener du? Med like forutsetninger og like treningsmuligheter domineres feltet av svarte. Det var bare når svarte var undertrykket at hvite vant sprint.

Hvite er elendige i sprint i forhold til svarte.

Alle har ikke like muligheter og interesse eller miljø så det beviser lite. Det er nesten ingen forskere som mener det er 100% genetisk.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

De er kanskje ikke like gode i tradisjonelt hvite eller mer teknisk krevende øvelser som roing, sykkel og intelektuelle og/eller tekniske sportsgrener som sjakk, snooker osv.

Jeg har i grunnen lurt på hvorfor det ikke er noen afrikanere med i sykkelsporten. De har verdens beste både sprintere og langdistanseløpere, så man skulle tro de hadde lårmuskler til å tråkke på et sett pedaler i noen timer. Det kan ikke være fysikk, og jeg nekter å tro at det er spesielt intellektuelt krevende. Så da må det nesten være kulturelt. Eller som en sa det: Hvor ofte ser du svarte barn sykle eller bade på TV? Hvorfor skal de bli syklister eller svømmere?

 

Jeg og mine kamerater syklet overalt, og hadde Eddy Merckx som idol. Og sjakkhelter som Spasskij, Fischer og Karpov. Afroamerikanske barn så Muhammed Ali banke livskiten ut av hvite bokselegender og Carlos og Smith gjøre Black Power-hilsen i Mexico-OL. Slikt former rekrutteringen.

 

Geir :)

Det er jeg rimelig sikker på er på grunn av mangel på tradisjon og den høye "inngangsprisen" for sykkel. Noe som gjør at jeg inkluderer sykkel som "tradisjonelt hvit" sport.

 

Jeg vet ikke akkurat hva hvite er bedre på enn svarte, jeg bare nevnte noen tilfeldige eksempler hvor svarte folk er underrepresentert.

 

Jeg vet uansett en haug av ting svarte er bedre på enn hvite, og hvor begge har hatt fulle utviklingsmuligheter. Sprint er jo bare ett fremtredende eksempel. Det er ikke noe galt i å anerkjenne forskjeller, synes iallefall jeg.. Alle har sine styrker og sine svakheter.

Slike generaliseringer hindrer deltagelse og utvikling i idrett blant etniske grupper og kjønnene og fører til unødvendig diskriminering. Jeg forteller aldri mine barn at de ikke bør prøver noe pga deres kjønn eller etnisitet
Hvis deltagelse og morro er målet har det ingenting å si, men hvis du vil at dine hvite barn skal vinne i en sport bør de droppe å konkurrere i sprint f.eks.
Det er feil og er problemet med generaliseringer. Det finnes store biologiske variasjoner. Det er best å vurdere på individuelle basis. Det finnes hvite som har like mye eller mer "fast twitch" muskler som afrikanere, selv om de er en lavere andel hos hvite

Det er derfor hvite vinner så mye sprint mener du? Med like forutsetninger og like treningsmuligheter domineres feltet av svarte. Det var bare når svarte var undertrykket at hvite vant sprint.

Hvite er elendige i sprint i forhold til svarte.

Alle har ikke like muligheter og interesse eller miljø så det beviser lite. Det er nesten ingen forskere som mener det er 100% genetisk.

 

Stemmer. Før i tiden hadde ikke sorte og hvite samme muligheter og miljø, men idag har de det, og jeg har ikke sett en eneste hvit vinne sprint i min livstid annet enn i EM eller NM.

 

Det du sier blir litt absurd, for det går imot fakta og det som er klart og åpenbart. Det blir litt som å si at kvinner kan være like bra i sprint som menn, noe som åpenbart ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar

 

 

Stemmer. Før i tiden hadde ikke sorte og hvite samme muligheter og miljø, men idag har de det, og jeg har ikke sett en eneste hvit vinne sprint i min livstid annet enn i EM eller NM.

Usa har aldri vunnet VM I fotball selv om de har samme muligheter og miljø som europeere og søramerikanere. Dårlige gener forklarer problemet?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes en rekke kjente forklaringer på hvorfor USA ikke er like gode som Europa i fotball. Det har ingenting med rase å gjøre. Skal du kverrulere hele veien til helvetes dumhet eller hva?

 

Forsøker du virkelig å si at det ikke finnes forskjeller på hvite folk og svarte folk eller menn og kvinner?

 

Idiotismen har virkelig blitt en slags religion i Norge.

 

Det er ikke rasistisk å anerkjenne at det finnes forskjeller på folk. Men det er idiotisk å ikke anerkjenne det.

Lenke til kommentar

Det finnes en rekke kjente forklaringer på hvorfor USA ikke er like gode som Europa i fotball. Det har ingenting med rase å gjøre. Skal du kverrulere hele veien til helvetes dumhet eller hva?

 

Forsøker du virkelig å si at det ikke finnes forskjeller på hvite folk og svarte folk eller menn og kvinner?

 

Idiotismen har virkelig blitt en slags religion i Norge.

 

Det er ikke rasistisk å anerkjenne at det finnes forskjeller på folk. Men det er idiotisk å ikke anerkjenne det.

Da må de fleste PhD forskere bli idioter. Du innrømmer at det kan være andre faktorer enn gener som fører til verdensklasse prestasjoner i fotball men ikke sprint. Interesse og trening muligheter er aldri helt like blant alle etniske grupper alle steder. Det gjelder forball og sprint
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Forsøker du virkelig å si at det ikke finnes forskjeller på hvite folk og svarte folk eller menn og kvinner?

t.

Det finnes forskjeller selvfølgelig. Årsaken til forskjellene er vanskelig å måle. Akkurat hvor mye skyldes miljø eller gener blir uklart. At en rase dominerer noe er ingen klar bevis fordi alle faktorene er aldri helt like. Jeg antar etterhvert blir genetisk vitenskapen god nok til å identifisere en eller flere "sprint gener" men før dette skjer så vet vi aldri hvor mye gener eller miljø bidrar til forskjellene.
Lenke til kommentar

 

Det finnes en rekke kjente forklaringer på hvorfor USA ikke er like gode som Europa i fotball. Det har ingenting med rase å gjøre. Skal du kverrulere hele veien til helvetes dumhet eller hva?

 

Forsøker du virkelig å si at det ikke finnes forskjeller på hvite folk og svarte folk eller menn og kvinner?

 

Idiotismen har virkelig blitt en slags religion i Norge.

 

Det er ikke rasistisk å anerkjenne at det finnes forskjeller på folk. Men det er idiotisk å ikke anerkjenne det.

Da må de fleste PhD forskere bli idioter. Du innrømmer at det kan være andre faktorer enn gener som fører til verdensklasse prestasjoner i fotball men ikke sprint. Interesse og trening muligheter er aldri helt like blant alle etniske grupper alle steder. Det gjelder forball og sprint

 

Selvfølgelig er det faktorer som spiller inn. Alt jeg sier er at rase også er en av de. Eller er du en av de som vil forsøke å fornekte den virkelighet at Asiatere generelt sett er kortere enn hvite og har mindre penis enn hvite?

 

Du mener det ikke skyldes at raser er forskjellige?

 

Jo. I sprint har svarte og hvite nå tilnærmet samme treningsmuligheter, men svarte dominerer sprint, og de er totaldominerende i forhold til hvor mange de er med samme treningsmuligheter som hvite. Dessuten har du jo faktisk også rett. Det kan godt hende at hvite har enda bedre treningsmuligheter enn svarte og mer teknologiske hjelpemidler og flere analyster, men det hjelper heller ikke når svarte er fysisk overlegne hvite og asiater og latinoer når det kommer til sprint.

 

Miljø er en helt annen ting og en stor faktor i hvorfor Kenya og Etiopia dominerer lange distanser. Barn i disse landene løper milevis til skolen hver dag, noe som ikke er tilfellet i f.eks Norge.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det faktorer som spiller inn. Alt jeg sier er at rase også er en av de. Eller er du en av de som vil forsøke å fornekte den virkelighet at Asiatere generelt sett er kortere enn hvite og har mindre penis enn hvite?

Det finnes forskjeller i gjennomsnittlige egenskaper mellom raser, det vet alle.

 

Du mener det ikke skyldes at raser er forskjellige?

 

Jo. I sprint har svarte og hvite nå tilnærmet samme treningsmuligheter, men svarte dominerer sprint, og de er totaldominerende i forhold til hvor mange de er med samme treningsmuligheter som hvite. Dessuten har du jo faktisk også rett. Det kan godt hende at hvite har enda bedre treningsmuligheter enn svarte og mer teknologiske hjelpemidler og flere analyster, men det hjelper heller ikke når svarte er fysisk overlegne hvite og asiater og latinoer når det kommer til sprint.

 

Miljø er en helt annen ting og en stor faktor i hvorfor Kenya og Etiopia dominerer lange distanser. Barn i disse landene løper milevis til skolen hver dag, noe som ikke er tilfellet i f.eks Norge.

Hittil så vet vi at genetisk variasjon mellom folk som tilhører en rase er større enn mellom rasene. Elite sprintere og idrettsmenn generellt har sikkert genetiske fordeler, det tror de fleste forskere. De fleste forskere tror også at alle raser også har disse samme gener, men kanskje ikke helt det samme fordelingen. Det vill si, grunnen til at kinesere ikke vinner basket hele tiden har lite å gjøre med faktum at den typiske kinesere er kortere enn den typiske afroamerikaner, det finnes mer enn nok høye kinesere, bare ikke nok med tilgang og interesse til de andre faktorer som utvikler basket spillere til verdensklasse.

 

Og nei, ikke alle etniske grupper har det samme interesse, motivasjon og tilgang til sprint, det er en myte. Afroamerikanere erfare rasisme og kan bli mer motiverte enn deres hvite venner fordi de har færre muligheter og tilgang til suksess. Før man identifiserer genene som bidrar til gode sprintere så er faktum at en rase dominerer ingen bevis for overlegne gener hos en rase. HVorfor? Fordi, variasjon mellom folk som tilhører en rase er større enn variasjon mellom raser. Det er grunnen til at biologiske forskere ikke bruker ordet rase.

 

Jeg påstår ikke at det er umulig at afrikanere har overlegne gener, bare at det finnes ingen bevis hittil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

25% av franske tenåringer er nå muslimer.

 

Hvordan tror dere neste generasjon kommer til å se ut? Og hvordan tror dere livet kommer til å bli i Frankrike nå andelen muslimer totalt når 30, 40, 50%? Vi ser allerede at karikaturtegnere, konsertgjengere, jøder, og barn med 'for lite klær' blir slaktet og knivstukket av muslimer. Dette er bare begynnelsen, dessverre.

 

Personlig så er jeg lei av suicidale holdninger. Hvis ikke dere tafatte etnomasochister skjerper dere snart kommer Europa til å bli et enda mindre behagelig sted enn det allerede er.

Lenke til kommentar

25% av franske tenåringer er nå muslimer.

Nja. Undersøkelsen som refereres ble gjort på høyskoler i Bouches-du-Rhône, det vil si Marseilles, og i Marseilles er det ganske riktig opp i mot 25% muslimer, i alle aldersgrupper. Det er en av byene i Europa med flest muslimer. Men Frankrike som helhet har ennå knapt 10% muslimsk befolkning.

 

Link: http://tempsreel.nouvelobs.com/education/20160202.OBS3878/exclusif-l-ecole-defiee-par-la-religion-l-enquete-qui-accuse.html

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_cities_in_the_European_Union_by_Muslim_population

Lenke til kommentar

 

 

Det finnes en rekke kjente forklaringer på hvorfor USA ikke er like gode som Europa i fotball. Det har ingenting med rase å gjøre. Skal du kverrulere hele veien til helvetes dumhet eller hva?

 

Forsøker du virkelig å si at det ikke finnes forskjeller på hvite folk og svarte folk eller menn og kvinner?

 

Idiotismen har virkelig blitt en slags religion i Norge.

 

Det er ikke rasistisk å anerkjenne at det finnes forskjeller på folk. Men det er idiotisk å ikke anerkjenne det.

Da må de fleste PhD forskere bli idioter. Du innrømmer at det kan være andre faktorer enn gener som fører til verdensklasse prestasjoner i fotball men ikke sprint. Interesse og trening muligheter er aldri helt like blant alle etniske grupper alle steder. Det gjelder forball og sprint

 

 

Jo. I sprint har svarte og hvite nå tilnærmet samme treningsmuligheter, men svarte dominerer sprint, og de er totaldominerende i forhold til hvor mange de er med samme treningsmuligheter som hvite. Dessuten har du jo faktisk også rett. Det kan godt hende at hvite har enda bedre treningsmuligheter enn svarte og mer teknologiske hjelpemidler og flere analyster, men det hjelper heller ikke når svarte er fysisk overlegne hvite og asiater og latinoer når det kommer til sprint.

 

Jaha? 

 

 

Vinay Harpalani is one of the most outspoken critics of using genetic determinism to validate notions of inferiority or the superiority of certain groups (in this case Black athletes). He argues that in order for any of Entine’s* claims to be valid he must prove that: 1) there is a systematic way to define Black and White populations; 2) consistent and plausible genetic differences between the populations can be demonstrated; 3) a link between those genetic differences and athletic performance can be clearly shown (2004). An examination of those three criteria, using prominent biological and anthropological theories, can shed light onto racial genetic determinism in regards to Entine’s thesis. It has been accepted generally by anthropologists that race is neither a genetically nor biologically sound paradigm but instead a social construct based largely on Western society’s obsession with superficial physical features such as skin color (Harpalani, 2004).

 

 

The more scientists measure human traits, the fewer discrete differences they find. As Marks writes, “Nature has not created four or five distinct, non-overlapping genetic groups of people, but rather the human species possesses remarkably little genetic variation when compared with other organisms” (2002: 34). However, in his preface, Entine initially sets up his argument by stating, “Biological factors specific to populations can exaggerate the impact of anatomical differences” (2000: xi). This is in stark contrast to scientific studies which, time and time again, have failed to locate concrete biological differences specific only to certain populations. Noted social critic Pilar Ossario observes, “We can't find any genetic markers that are in everybody of a particular race and in nobody of some other race”

 

Kilde.

 

*(forfatteren av boken "Taboo: Why Black Athletes Dominate Sports and Why We Are Afraid to Talk about It") 

 

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politikere har sabotert eget land siden siste krig samtidig som det er spydd ut ensidig informasjon om at Norge er verdens beste/rikeste land å bo i.

 

Stadig skriver folk "Slik er det i verdens rikeste land", men fakta er at vi er langt nede på lista og rykker stadig nedover. Bare de siste 3 år er kjøpekrafta her til lands bortimot halvert.

 

Det Norge jeg vokste opp i på 80-tallet eksisterer ikke lenger. Hvilket grunnlag har min generasjon og de før der for å ønske å fortsette med å bo i Norge? Trist å høre at eldre folk synes at Norge er ødelagt.

 

En ting er å respektere og bistå andre folkeslag, noe annet er å ødelegge for egen eksistens.

 

Ekte multikulturalisme er seperate land med egenartet kultur, ikke multikulturell stat nr. 1-195 replikert rundt hele verden. Snart trenger vi ikke kalle landet for Norge lenger, vi kan bytte landets navn til multikulturell stat nummer 47. Skandinavia og Norden kan byttes om til et regionsnummer. Innen noen generasjoner vil de fleste norske særtrekk være helt eller delvis visket ut.

 

En etnisk norsk har ingen plass i eget land lenger, han skal vike for å gjøre plass til alle andre.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Politikere har sabotert eget land siden siste krig samtidig som det er spydd ut ensidig informasjon om at Norge er verdens beste/rikeste land å bo i.

 

Stadig skriver folk "Slik er det i verdens rikeste land", men fakta er at vi er langt nede på lista og rykker stadig nedover. Bare de siste 3 år er kjøpekrafta her til lands bortimot halvert.

 

Kilde? De jeg finner sier at kjøpekraften synker i 2016 for første gang på 27 år, og henviser til SSB...

 

Det Norge jeg vokste opp i på 80-tallet eksisterer ikke lenger. Hvilket grunnlag har min generasjon og de før der for å ønske å fortsette med å bo i Norge? Trist å høre at eldre folk synes at Norge er ødelagt.

Det Norge jeg vokste opp i på 60-tallet eksisterer ikke lenger heller. Det er slett ikke bare negativt.

 

At eldre er misfornøyd med at ting ikke er som de var er en "naturlov". Det er som med Brexit: De gamle - det vil si de på min alder og eldre - vil bestemme over et samfunn de ikke skal leve lenge i selv, mens de unge som faktisk skal arve dette samfunnet er langt mer positive til utviklingen. Jeg ser ikke helt hvorfor min mening skal telle mer enn mine barnebarns...

 

En etnisk norsk har ingen plass i eget land lenger, han skal vike for å gjøre plass til alle andre.

Hmmm... Jeg er nå etnisk norsk så godt som noen, av fiskerslekt fra Romsdal og bondeslekt fra Nord-Møre/Trøndelag, og føler slett ikke jeg må vike plass. Jeg mener vi fortsatt har plass nok til mer og flere. At jeg må sloss litt for at den plassen jeg opptar skal bli som jeg ønsker det, og ikke som islamister eller nasjonalister ønsker, får jeg leve med.

 

Edit: Ser du redigerte vekk den...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det er naturlig at et samfunn forandrer seg over tid, men her er det ingen kaptein ved roret.

 

Det har vært en enorm prisvekst på varer som importeres mot Sveitsiske Franc, Euro eller Amerikanske Dollar.

 

Det er ikke fargen på huden som er problemet men at man blander sammen motstridende kulturer i et voldsomt kaos. Det er alt for mange land i verden (195 i følge google) til at man skal blande sammen alle tenkelige former for kultur i hvert enkelt land.

 

Sett at jeg skal bosette meg i et annet land, er det da logisk at jeg velger et land som har mest mulig lik kultur som den jeg ønsker å praktisere eller skal jeg finne et land hvor de kulturelle forskjellene er som natt og dag?

 

Det hele kan kortes ned til ei enkelt setning. Man legger ikke opp til uenigheter og konflikt dersom det kan unngås.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er naturlig at et samfunn forandrer seg over tid, men her er det ingen kaptein ved roret.

 

Anarkisten i meg synes vel det kan være like greit. Når det står en kaptein ved roret heter han altfor ofte Stalin eller Mao eller Khomeini eller Mussolini eller [sett inn diktator fra ideologi du ikke liker]...

 

Det har vært en enorm prisvekst på varer som importeres mot Sveitsiske Franc, Euro eller Amerikanske Dollar.

 

Ja, men nå er det jo bare 10 år siden vi var i det motsatte dillemmaet, kronen ble for dyr og vi fikk ikke solgt, eller ikke lønte seg. (Jeg var selv en av dem, jeg hadde en kontrakt i amerikanske dollar som sank i kroneverdi fra 9,30 for dollaren når jeg tegnet den, til 5,50 på det laveste...)

 

Sett at jeg skal bosette meg i et annet land, er det da logisk at jeg velger et land som har mest mulig lik kultur som den jeg ønsker å praktisere eller skal jeg finne et land hvor de kulturelle forskjellene er som natt og dag?

 

Det logiske er vel at du får velge for deg, og jeg får velge for meg. Jeg hadde ikke hatt noe imot noen år i en annen kultur, skjønt jeg ville ikke valgt islam.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...