Gå til innhold

Leie ut eller selge leilighet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i år kjøpt leilighet. Har nå funnet ut at jeg ønsker å studere mer, i utlandet eller i en annen by enn den jeg bor i nå (litt snartenkt å kjøpe nå, er klar over det). Jeg er usikker på om jeg i det hele tatt kommer til å flytte tilbake etter endte studier. Masteren vil ta to år.

Leiligheten har en verdi på rundt 1,8 millioner. Kjøpte den i januar for 1,5 og har pusset opp for 100.000. Kan leie ut for 10.000 i mnd, tenker da å leie ut møblert. Jeg har faste kostnader som lån, renter, felleskostnader og kom. avg på rundt 7000. Øksker ikke å jobbe så mye utenom masteren, kun en sommerjobb, så at inntekten regnes som kapitalinntekt er ikke noe problem.

Noen som har god peiling på dette og kan komme med noen innspill? Tusen takk på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er dette? Hvis det er i en norsk storby, kan jo ikke prisen gå noe annet sted enn opp, og så lenge du klarer å dekke de faste kostnadene (og noe avdrag?) med leieinntekter, virker det som en no-brainer.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Dette er i Bergen sentrum, så historisk vil det vel tyde på prisoppgang. Regner med at jeg får dekket kostnadene. Avdrag er inkudert i de 7000. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal regne ut med skatt, om det skal regnes ut brutto eller netto etter fradrag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...