Kurt Lekanger Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Guiden for deg som vil ha det råeste grafikkortet i PC-en din.Her er GTX 1080-kortene – og prisene 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zhylo Skrevet 30. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2016 Oculus Rift og 1080 skaper nok permanente merker i lommeboka til en stakkars gamer. 21 Lenke til kommentar
Kaffetraktern Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Jeg ble ikke en døyt klokere jeg..? Hva hjelper det å vite pris om en ikke vet ytelse? 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Jeg ble ikke en døyt klokere jeg..? Hva hjelper det å vite pris om en ikke vet ytelse? Om du ikke vet ytelsen på 1080 så har du kun deg selv å takke. Finnes hundrevis av tester på nettet. Her f.eks: http://www.tek.no/artikler/test-nvidia-geforce-gtx-1080-founders-edition/347243 Endret 30. mai 2016 av Apox 5 Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Ser jo ut som PNY FE er "den rimeligste modellen du får tak i akkurat nå", og ikke EVGA ACX 3.0. EVGA-kortet "føres ikke av noen butikker i Prisguide", mens PNY FE føres av Dustin og kommer på lager 2. juni. Lenke til kommentar
tomfje Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Jeg ble ikke en døyt klokere jeg..? Hva hjelper det å vite pris om en ikke vet ytelse? Om du ikke vet ytelsen på 1080 så har du kun deg selv å takke. Finnes hundrevis av tester på nettet. Her f.eks: http://www.tek.no/artikler/test-nvidia-geforce-gtx-1080-founders-edition/347243 det er jo bare ytelse på FE. tror han mente ytelse på de andre kortene. 2 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Spesifikasjonene i spoileren Vil vel ikke påstå det er veldig mye forskjell Here are the different configurations of Matrox G400 based cards: Retail ProductsDisplay FeaturesSGRAM MemoryRAMDACMillennium G400 (G4+MDHA16GR) DualHead16MB300 MHzMillennium G400(G4+MDHA32GR) DualHead32MB300 MHzMillennium G400 MAX(G4+MMDHA32GR)DualHead32MB360 MHzAs you can see there aren’t any products with the Mystique brand name, instead Matrox has decided to ship two different versions of the Millennium. The difference with the MAX version is that this one uses better cooling, faster memory and the core is clocked higher so that higher performance can be achieved, pretty much the same as TNT2 and TNT2 ULTRA cards.Performance Characteristics and Key Features0.25-micron, five layer metal process technology256-bit DualBus architectureTrue 128-bit external bus to video memoryFull AGP 2X/4X device with Multi-threaded Bus Mastering8MB to 32MB frame buffer configurations supportedTrue Environment Mapped Bump MappingVibrant Color Quality 2 (VCQ2) Rendering32-bit internal precision specially enhanced for multi-texturing using 32-bit source texturesMatrox DualHead Display technology32-bit Z-buffer including 8-bit stencil bufferSymmetric Rendering ArchitectureDirectX 6, PC 98/99, Broadcast PC, DirectShow, OpenGL compatibleHigh-speed integrated RAMDAC (up to 300MHz) with UltraSharp RAMDAC technologyDisplay up to 2056 x 1536 @ 32bppIndustry leading 3D feature set and performanceBilinear, trilinear and anisotropic filtering2D Drawing EngineBenchmark-winning 2D performance optimized for true color operation at high resolutionUltraSharp RAMDAC technology for highest quality analog outputFull acceleration of all GDI and DirectDraw functionsLinear frame bufferProgrammable, transparent BLTterLinear packed pixel frame buffer32-bit ultra-fast VGA core3D Rendering Engine3D Rendering Array Processor delivers up to three times the speed of the MGA-G200Floating Point 3D Setup Engine with dynamically re-allocatable resources:Ultra-pipelined floating point and culling enginesOptimized support for Direct3D and OpenGL triangles, strips, fans and vectorsFlexible Vertex Format natively supportedVertex Buffers natively supportedEnvironment Mapped Bump MappingSingle cycle multi-texturingVertex and table fogSpecular highlighting (any color)True color ARGB Flat and Gouraud shading32-bit precision internal pipelines up to 32-bit source textures32-bit output16-bpp dithering down from 32bpp palette for 16-bpp outputFull subpixel and subtexel correction8-bit precision for filter coefficientsHighly saturated & separated analog color output (UltraSharp DAC)Texture sizes up to 2048 x 2048Perspective Correct Texture MappingTexturing from local and AGP memoryHardware Acceleration for DVD PlaybackFull hardware subpicture support with alpha-blended overlay for high quality DVD playback or WebTV like user interfacesAspect ratio conversion supported for proper display of 4:3 and 16:9 contentHardware support for BOB and Weave, with subpixel compensation, for high-quality de-interlacingAGP 4X bus mastering of video data (with planar and packed pixel support)Minimum system requirementsAGP-enabled system with 16 MB of memory, & a CD-ROM driveOperating systems supportedWindows® 98Windows® 95, NT 4.0Windows® 3.1, NT 3.51 & OS/2 WarpWindows® 2000 ready (support upon full version release) Endret 30. mai 2016 av Goodall 4 Lenke til kommentar
rbr Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Det Asus ROG kortet så fristende ut. Men siden det så og si tilsvarer to stk gtx 980 som jeg har nå, blir det nok og sittende på gjerdet til 1080 Ti kommer ut. .håper ikke det tar lang tid. noen som har noen info om lanseringen om det Endret 30. mai 2016 av rbr Lenke til kommentar
Horge Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Omsider har det kommet kort med DP 1.4 og HDMI2, så nå får de bare komme med skjermer som matcher, så skal jeg ta på meg spanderbuksene. Spesifikasjonene i spoileren Vil vel ikke påstå det er veldig mye forskjell Syner din G400, og høyner med Max. 5 Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Det var dette kortet jeg ville kjøpe, men nå finnes det ikke lengre:((( EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 1 Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Ser jo ut som PNY FE er "den rimeligste modellen du får tak i akkurat nå", og ikke EVGA ACX 3.0. EVGA-kortet "føres ikke av noen butikker i Prisguide", mens PNY FE føres av Dustin og kommer på lager 2. juni. Ja dette er dritt... 1 Lenke til kommentar
Molcos Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 La en order kl 15 samme dag de kom ut på evga acx 3, gikk fint det. Står leveranse 10 juni på orderen min. Men kortet er tatt vekk fra komplett, nå er det bare SC og FTW å kjøpe? 1 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Om man inte är intresserad av att kortet mister prestanda så fort man når 83 grader hade jag absolut anbefallt ett kort med aio eller custom wc på det. Och då allra helst ett som är custom från fabrik med dubbla strömingångar. Ge fan vilken turbo de är klockade från fabrik. Jag tror inget av de kort med custom luftkylning vi ser här klarar att hålla kortet under throttlingsgränsen över en längre ökt med load. Ett 1080 som throttlar är inte väldigt mycket bättre än ett 980ti med oc. Just my two cents.... 1 Lenke til kommentar
skripis Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Omsider har det kommet kort med DP 1.4 og HDMI2, så nå får de bare komme med skjermer som matcher, så skal jeg ta på meg spanderbuksene. Spesifikasjonene i spoileren Vil vel ikke påstå det er veldig mye forskjell Syner din G400, og høyner med Max. Handa opp alle som hadde ett Tseng ET4000... 1 Lenke til kommentar
Esp3nB Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Omsider har det kommet kort med DP 1.4 og HDMI2, så nå får de bare komme med skjermer som matcher, så skal jeg ta på meg spanderbuksene. Spesifikasjonene i spoileren Vil vel ikke påstå det er veldig mye forskjell Syner din G400, og høyner med Max. Handa opp alle som hadde ett Tseng ET4000... EVGA kortett skal komplett selge i allefall så vidt jeg har sett Lenke til kommentar
Esp3nB Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Omsider har det kommet kort med DP 1.4 og HDMI2, så nå får de bare komme med skjermer som matcher, så skal jeg ta på meg spanderbuksene. Spesifikasjonene i spoileren Vil vel ikke påstå det er veldig mye forskjell Syner din G400, og høyner med Max. Handa opp alle som hadde ett Tseng ET4000... EVGA kortett skal komplett selge i allefall så vidt jeg har sett Ahh nei, ser nå at de har skifta til: https://www.komplett.no/product/891797/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-sc-gaming og https://www.komplett.no/product/891796/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-ftw-gaming Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Är i usa en stund framöver och FTW från Evga med custom power får man för 5700 med frakt här. Men resultater från 1070 får mig verkligen att tänka efter. Med 1440p och gsync verkar det som det perfekta kortet med tanke på pris. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Synd at det ser ut som leketøy... Liker ikke denne gaming look-trenden. Endret 30. mai 2016 av AdNauseam 1 Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Synd at det ser ut som leketøy... Liker ikke denne gaming look-trenden. Bare sett det i kabinettet, så ser du det ikke igjen før du bytter det neste gang. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Synd at det ser ut som leketøy... Liker ikke denne gaming look-trenden. Bortsett fra alt dette LED tullet som tydeligvis er veldig i skuddet for tida, så synes jeg det ser ganske nøytralt ut i forhold til hva de gjorde før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå