Mona Strande Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Alle vil bo ved havet. Her vurderer de flytende boliger i Norge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Fint om sommer'n, no dritt om vinter'n. Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 "Det gjelder hele tiden å finne disse merverdiene som ikke alle andre har, sier byutviklingsforskeren." Ja, da motsier han seg selv når han ikke tror flytende boliger er en god idè. Hadde vært interessant med kalkyler som sannsynliggjorde boligprisen i et flytende boligprosjekt. 800 boliger i Trondheim til 6 mrd. vil si 7,5 mil/bolig. Ikke avskrekkende i dagens boligmarked, og jeg tror mange ville valgt et flytende hjem dersom både offentlig kommunikasjon og privat bil ikke ble et problem. I dag bygges det boliger til oppdrettsnæringen som er 40 x 20 m, og dette er betongkonstruksjoner som trolig ligger der også om 100 år. Mener det var et prosjekt på tegnebrettet for området utenfor Oppegård i Oslo, som ble presentert her i TU for en tid siden. Hvorfor ikke utvide byen ut på havet, dersom hverken miljø eller folk tar skade av det? Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 En stor båt kunne jo eigentlig vært eit resurssenter. Med en bønsj kapitalister på dei øverste dekk, med skatte og avgiftsfordeler, og en bagatell restaurang. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Ein av hovedgrunnane til at det tidlegare har vært attraktivt å bu ved sjøen har vell vært at du har bra utsikt og du ikkje risikerer at det blir oppført nybygg som blokkerer for utsikta. Om det blir fritt fram å legge ein flytande bolig foran eksisterande boligar så må vell det nødvendigvis føre til nabokrangler? I tillegg vil det vell føre til eit betydelig verditap på eksisterande boligar som ligg heilt i grensa mot strandsona? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Jeg vil ikke bo ved havet... Ikke i norge iallefall. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Etter å ha bodd på flotell i havna i Trondheim et par uker sommeren 2001 virker ikke flytende boliger som en god ide. De ligger for eksempel ikke i ro når det blåser og jeg kan se for meg at det kan bli ganske voldsomt når vinterstormene ruller innover fjordene. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Med tanke på økende havnivå så er dette en fantastisk satsing. Selv om det vil gå kanskje flere tiår eller flere hundre år før havnivået har økt såpass at det vil skape problemer med bosetninger ved kystområder. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Med tanke på økende havnivå så er dette en fantastisk satsing. Selv om det vil gå kanskje flere tiår eller flere hundre år før havnivået har økt såpass at det vil skape problemer med bosetninger ved kystområder. Ved god kvalitet på støypen i første etasje og teknisk rom i andre vil dette vere forholdsvis enkle justeringer. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Jeg vil ikke bo ved havet... Ikke i norge iallefall. Det er absolutt å anbefale, både vinter som vår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå