Gå til innhold

Superkompakte kabinetter i alle klasser uten DVD og HDD plass

Anbefalte innlegg

Skal atter en gang sette sammen en PC som ikke skal ha DVD eller HDD. Vil derfor gjerne ha et så kompakt kabinett som mulig. Finne det overhodet kabinetter som ikke har masse "ekstra" plass for DVD og HDD? Trenger kun en mikroskopisk plass til en enkel SSD disk.

Dette gjelder akkurat nå et ATX kabinett....

Kunne dog trengt det samme for ITX.  Hvilke fabrikanter satser på minst mulig i stedet for størst mulig? Er det overhodet noen som bruker DVD, bluray og cd i 2016? lager ikke alle bootbare USB-sticks for OS installasjon og installerer alt annet over nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Du kan få ganske lite kabinett for atx med Lian Li PC-A55. De har også noen andre modeller som er litt større med PSU i front.

Det som egentlig er optimalt i dette tilfelle er et kabintett som har normal høye, men der fronten er kortet ned ved å fjerne harddiskbrønner. Rart om ikke det skulle finnes egentlig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Du kan alltids se på f.eks Silverstone RV05, som har veldig minimal plass til unødvendige ting som disker og DVD. Mulighet for 2x 3.5" disker og en slim drive, men det er med noe nødskrik at det er plass til dem. Beskrivelsene jeg har hørt er at dette kabinettet er veldig "trangt", på godt og vondt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har bygget en superkompakt mITX-maskin i NCASE M1, og det er en drøm å jobbe med.

Jeg har nettopp bygget i den, og syns absolutt ikke det er noe drøm å jobbe med. Brukte da SFX-PSU, H100i-kjøler, og ingen ekstra vifter (selv ikke exhaust). Umulig å få til noe cable management, og fikk ikke plass til noe større enn et GTX 1060 Mini.

Kom gjerne med bilder av oppsettet ditt, som jeg kanskje bruke til hjelp. Jeg hadde vært mer enn nok "fornøyd" om jeg fikk ordnet opp i kabel og slanger fra kjøler og PSU, slik at jeg fikk lagt i et lengre skjermkort i oppsettet mitt.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Har nettopp bygd meg ny stue-PC som også kan brukes til spilling. Valgte Fractal Design Node 202 med Corsair SF450 PSU, ASUS H170I-Pro mini ITX hovedkort, Intel i5 6500 CPU, Corsair Vengeance 16GB minne, ASUS GTX 1060 Dual 6GB grafikk kort og en Samsung 850 EVO 500GB SSD (er kun plass til 2 SSD i kabinettet).

Hele saken ser ut som et vanlig stereo anlegg. Kan nesten ikke høre det bortsett fra vis jeg kjører nyeste spill som Deus Ex Mankind Devided. Da bråker viftene i grafikk-kortet litt. Er bare å skru opp lyden i spillett litt :)

Med Windows 10 Home kom hele greia på ca 10 lapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...